#


طرح تحول سلامت به عقب باز نمی گردد

طرح تحول سلامت
16 می 2017 بدون نظر 693 بازدید

طرح تحول سلامت به عقب باز نمی گردد

طرح تحول سلامت به عقب باز نمی گردد!

 

به گزارش از من بپرس دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری با توصیف عملکرد چهار ساله وزارت بهداشت در دولت یازدهم گفت باید همه بدانند طرح تحول سلامت به عقب برنخواهد گشت و با توجه به درخواست های مردمی کسی نمی تواند این طرح را به عقب بازگرداند و یا سرعت آن را کم کند.

 

وی افزود دولت یازدهم،سلامت را از محوری ترین برنامه های خود قرار داد و با طرح تحول سلامت باعث سربلندی کشور در میان مجامع بین المللی شده است.

وی  با بیان این مطلب که دعای مردم و بیماران را با ریاست های دروغین عوض نخواهیم کرد از مواضع بعضی از کاندیداها که به سلامت روانی مردم آسیب می زنند انتقاد کرد و خواستار مراقبت سلامت روان مردم از سوی آنها شد.

حریرچی سرمایه اجتماعی را که مهم ترین عنصر آن اعتماد بین دولت و ملت است را عامل اصلی رشد و پیشرفت جامعه دانست.

وی با اعلام اینکه در زمان شروع به کار وزارت بهداشت در دولت یازدهم فقط هجده درصد پزشکان تمام وقت جغرافیایی بودند و هم اکنون به پنجاه و یک درصد رسیده است بطوریکه پنجاه و یک درصد از پزشکان متخصص و فوق تخصص به صورت تمام وقت در نقاط مختلف کشور حضور دارند.

وی باذکر آثار مثبت اجرای طرح تحول سلامت در این دولت گفت:در حال حاضر به ازای هر پانصد تا هزار نفر روستایی یک بهورز و برای روستاهای بالای هزاروپانصد نفردو بهورزوجود دارد.

حریرچی از تاسیس شش هزار و چهارصد وچهل مطب برای حضور پزشکان تمام وقت تا پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت در حال حاضر شش هزار و ششصد وبیست  پزشک متخصص مقیم داریم که هر شب هشتصد و پنجاه  نفر از این افراد در یکی از بیمارستان های دولتی حضور دارند.

وی در رابطه با وضعیت سلامت دهان و دندان و ارائه خدمات در این حوزه گفت: وزارت بهداشت دولت یازدهم توانست برای هفت میلیون دانش آموزخدمات سلامت دهان و دندان ارائه دهد به طوری که تاکنون سی میلیون بار فلورایدتراپی برای این دانش آموزان انجام شده است.

وی همچنین از استقرار هزار و صد  یونیت دندانپزشکی در روستاهای کشور خبر داد و گفت: از اجرای طرح تحول سلامت تا کنون یک میلیون و چهل هزار زایمان طبیعی رایگان انجام شده است و در عین حال توانسته ایم آمار سزارین را یازده  درصد کاهش دهیم.

دکتر حریرچی با اعلام اینکه دریافت ودیعه در هنگام بستری بیماران در بیمارستان های دولتی کشور قانونی است توصیه کرد پولی از بیماران هنگام بستری دریافت نشود و اگر مشکلی هم داشت از طریق مددکاری اقدام شود.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد هم اکنون هزینه های رفت و آمد به بیمارستان از هزینه های درمان بیماران بیشتر می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *