#


سلول های بنیادی می توانند روند پیری را تغییر دهند؟

پیری
30 جولای 2017 بدون نظر 909 بازدید

سلول های بنیادی می توانند روند پیری را تغییر دهند؟

محققان خاطر نشان کرده اند که سلول های بنیادی در مغز، تعیین می کنند که بدن ما تا چه اندازه سریع است. اما با معرفی سلول های بنیادی تازه، بخشی از فرآیند پیری می تواند کاهش و یا معکوس شود.

به عنوان انسان ها، ما همچنان با پیر شدن پیری بدن ما، که گاهی اوقات به نظر می رسد در سرعت سریع تر از آنچه که ممکن است انتظار داشته باشیم، ناراحت باشیم.

در نتیجه، ما اغلب تلاش خود را برای سقوط و یا “تقلب” روند پیری با استفاده از طیف گسترده ای از “درمان”، از بهبود رژیم های غذایی تا انجام جراحی پلاستیک را انجام می دهیم.

در حال حاضر محققان به دنبال این هستند که چگونه سلولهای بنیادی در یک ناحیه مغز ما به نام هیپوتالاموس نقش مهمی در سرعت رشد ما ایفا می کنند.

دکتر Dongsheng Cai از کالج پزشکی آلبرت اینشتین در نیویورک، نیویورک، همراه با تیم متخصصان، دریافت کرده است که اضافه کردن سلول های بنیادی تازه به هیپوتالاموس ممکن است راهی برای رفتن داشته باشد، اگر ما می خواهیم تا سالخوردگی را متوقف کنیم.

تعداد سلول های بنیادی به طور طبیعی کاهش می یابد

تحقیقات قبلی در کالج پزشکی آلبرت انیشتین قبلا نشان داده است که هیپوتالاموس نقش مهمی در کنترل پیری دارد.

دکتر کای و تیم او توانسته اند سلول های خاصی را که مسئول روند فرایند پیری هستند شناسایی کنند: سلول های بنیادی عصبی نیز در نوروژنز دخیل هستند – یعنی ایجاد نورون های جدید مغز.

محققان اظهار داشتند که تعداد سلول های بنیادی مغز در هیپوتالاموس به طور مداوم با زمان کاهش می یابد و این باعث می شود که سرعت فرآیند پیری گسترش یابد. با این حال، آنها اضافه می کنند که مطالعه آنها نشان داده است که می توان با این روند مقابله کرد.

“تحقیقات ما نشان می دهد که تعداد سلول های بنیادی عصبی هیپوتالاموس به طور طبیعی در طول زندگی حیوان کاهش می یابد و این کاهش ،سرعت پیری را تسریع می کند، اما ما همچنین دریافتیم که […] [b] y این سلول های بنیادی یا مولکول هایی که تولید می کنند ، ممکن است جنبه های مختلف پیری را در سراسر بدن کند کند.

در مطالعه خود، محققان از موش ها برای آزمایش نقش سلول های بنیادی عصبی استفاده کردند. آنها متوجه شدند که تعداد سلول های بنیادی هیپوتالاموس حیوانات در حدود ۱۰ ماهگی شروع به کاهش می کند، که، طبق گفته دانشمندان، طولانی است که قبل از پیر شدن آشکار می شود.

دکتر سای می گوید: “در سال های پیری – حدود ۲ سال در موش – بسیاری از سلول های [سلول های بنیادی] رفته بودند.

سلول های بنیادی اضافی باعث کاهش سن می شوند

گام بعدی در این تحقیق، آزمایش علیت، نه تنها همبستگی بین کاهش تعداد سلول های بنیادی عصبی و شروع پیری است.

برای انجام این کار، آنها سلول های بنیادی مربوطه را در موش های میانسال انتخاب کردند. آنها مشاهده کردند که در این موش ها، پیری بسیار سریع تر اتفاق می افتد از نمونه های کنترل، که سلول های بنیادی عصبی آن بدون تغییر باقی مانده است.

دکتر Cai می گوید: “این اختلال در مقایسه با موش های کنترل بسیار سریع باعث پیری شد و حیوانات با سلول های بنیادی مختل شده از پیش از سال های قبل از مرگ مرده اند.”

در نهایت، محققان می خواستند دریابند که اضافه کردن “مواد تازه” سلول های بنیادی به هیپوتالاموس می تواند روند پیری را تغییر دهد.

آنها سلولهای بنیادی جدید را به داخل هیپوتالامای موشهایی که سلولهای بنیادی آنها متلاشی شده بود وارد کرده و به موش های معمولی و سالم میانی سالم وارد شدند.

دکتر کای و همکارانش متوجه شدند که این عمل تولیدی بود: در همه موش ها، روند پیری یا آهسته تر شد، یا جنبه های مختلف پیری با هم مقابله کردند.

محققان خاطرنشان می کنند که چه اتفاقی می افتد، این که سلول های بنیادی microRNAs (miRNAs) را آزاد می کنند، که نوعی مولکولی است که در تنظیم بیان ژن نقش دارد.

miRNAs توسط exosomes، که ذرات خارج سلولی است که سلول های بنیادی به مایع موجود در داخل و اطراف مغز و نخاع یا مایع مغزی نخاعی، آزاد می شوند.

آنچه محققان به طور موازی به موش تزریق کردند، اکوسوم هایی حاوی miRNA بودند که از سلول های بنیادی هیپوتالاموس جمع آوری شده بودند. Exosomes استخراج شده به مایع مغزی نخاعی موش ها آزاد شد و مجاز به عمل بود.

دکتر Cai و همکارانش با بررسی بافت جمع آوری شده از موش ها، و همچنین بهبود نظارت بر استقامتی عضلانی، توانایی های شناختی و رفتار اجتماعی در میان دیگران، اثرات مکمل های “سلول های بنیادی” را اندازه گیری کردند.

دانشمندان توضیح می دهند که تحقیقات بیشتری شامل ایجاد برخی از miRNA ها و دیگر ذرات منتشر شده توسط سلول های بنیادی عصبی به طور خاص در روند “جوان سازی” دخیل هستند.

محققان امیدوارند که این مطالعات ممکن است در زمان، منجر به راه های بسیار کارآمد برای کاهش یا حتی جلوگیری از اثرات پیری شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *