#


علائم خشکی چشم و راه های مقابله

سلامت چشم
19 جولای 2017 بدون نظر 799 بازدید

علائم خشکی چشم و راه های مقابله

نادیده گرفتن علائم خشکی چشم می تواند عواقب سنگینی داشته باشد

به چشم های خود استراحت دهید

دکتر رویتر می گوید: “اگر قصد دارید مدت زمان طولانی روی یک صفحه تمرکز داشته باشید، قانون ۲۰/۲۰/۲۰ را برای سلامت چشم های خود رعایت کنید.” هدف این است که هر ۲۰ دقیقه به مدت ۲۰ ثانیه روی برگردانید و به چیزی که حداقل ۲۰ قدم از شما فاصله دارد نگاه کنید. “ممکن است از یک پنجره به بیرون نگاه کنید، یا به عنوان مثال، به اجسام در سراسر دفتر خود نگاه کنید. برای ایجاد این عادت، یک یادآوری این موضوع آلارمی روی گوشی خود تنظیم کنید تا این وقفه ها را به طور منظم انجام دهید.

همچنین: به نظر می رسد احمقانه باشد، اما سعی کنید به یاد داشته باشید چشمک بزنید. دکتر قریشی می گوید: “هنگامی که شما تمرکز می کنید، میزان چشمک زدن خود را کاهش می دهید که می تواند تمام اشک ها را از سطح چشم شما تبخیر کند و باعث ایجاد چشم تار، سوزش چشم، قرمزی و درد شود.”

برنامه هایی که نور صفحه نمایش را کاهش می دهند دانلود کنید

تعدادی از برنامه هایی وجود دارند که نور آبی را در دستگاه های شما کاهش می دهند، مانند f.lux، شما همچنین می توانید حالت “Nightshift” را روی آی فون خود استفاده کنید.

اما بهترین راه برای سالم نگه داشتن چشم ها از اثر نور های آبی مضر خاموش کردن ابزار های الکتریکی مخصوصا موبایل یک ساعت قبل از زمان خواب است. در عوض، فعالیت های پیش از خواب را کم تحریک انتخاب کنید، مانند خواندن یک کتاب یا گوش دادن به موسیقی آرامش بخش.

در مورد لنزهایتان هوشمند باشید

عینک آفتابی که نور آبی را فیلتر می کند (که در رنگ نارنجی روشن نه چندان شیک و مناسب است) در حدود سال ها است که در بازار موجود می باشد، اما احتمالا هیچ راهی وجود ندارد که شما آنها را در اداره به چشم های خود بزنید. اما خوشبختانه گزینه دیگری وجود دارد که کار مشابهی را انجام می دهد بدون آن که شما به عضو یک گروه موسیقی دهه ۹۰ شبیه شوید. دکتر روثر توصیه می کند که لنزهای تطبیقی ​​برای عینک هایتان را تغییر دهید. این لنزها از رسیدن نور آبی ساطع شده از روی صفحه نمایش وسایک دیجیتال و خورشید به چشم جلوگیری می کنند. (افشای کامل: دکتر روثییر مدیر ارشد توسعه مشتری در شرکت Essilor است که این لنزها را طراحی کرده است.)

هر کاری عینک مناسب همان کار را لازم دارد

دکتر قوریشی می گوید: مشخصات مناسب نیز می تواند با فشار چشم دیجیتال کمک کند. او توضیح می دهد: “وقتی شما بزرگتر میشوید، ممکن است توانایی دیدن نزدیک را از دست بدهید.” گرفتن عینک خواندن جلوی چشمایتان به شما کمک می کند تا صفحه نمایش کامپیوترتان را بهتر مشاهده کنید (که ممکن است شماره آن عینک برای نگاه کردن به صفحه های نمایش نسبت به نگاه کردن به صفحه مجلات کاملا مناسب نباشد). دکتر قریشی می گوید: “شما واقعا باید عینک هایی را که برای فاصله بین شما و دستگاهتان می پوشید، به چشم بزنید.”

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *