#


روش‌ های خانگی برای درمان دندان درد

دندان درد
10 جولای 2017 بدون نظر 673 بازدید

روش‌ های خانگی برای درمان دندان درد

درمان خانگی درمان دندان درد

دندان درد یکی از غیر قابل تحمل ترین دردها است که حاضریم هرکاری برای رهایی از آن انجام دهیم.

برای همه ما پیش آمده که دندان درد را تجربه کنیم. گاهی اوقات درد آن کم و قابل تحمل است اما گاهی اوقات درد آن به قدری زیاد است که فک را هم درگیر می‌کند و بسیار آزار دهنده و غیر قابل تحمل می‌شود. از جمله دلایل اصلی دندان درد می‌توان به ایجاد حفره، عفونت، پوسیدن ریشه، ترک خوردن دندان، بیماری لثه، یا اختلال مفصل فک اشاره کرد که برای درمان همه این موارد باید به دندان‌پزشک مراجعه شود، اما گاهی اوقات به دلیل مسافرت، تعطیلات و … امکان مراجعه فوری به دندان‌پزشک نیست و درد آن را باید به ناچار چند روزی تحمل کرد.

۱.نمک و فلفل

نمک و فلفل هر دو دارای خواص ضد باکتری، ضد التهاب و ضد درد هستند و برای مواقعی که دندان بیش از اندازه حساس می‌شود، بسیار مناسب هستند. مقدار مساوی از نمک و فلفل را باهم ترکیب کرده و با چند قطره آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. خمیر را روی دندان مورد نظر قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه باقی بماند، این کار را باید هروز انجام دهید.

۲.سیر

سیر دارای خواص آنتی بیوتیک بوده و برای کاهش درد دندان بسیار مناسب است. یک یا دو حبه سیر را له کنید و با مقداری نمک ترکیب کنید و مستقیما روی دندان مورد نظر بگذارید. همچنین می‌توانید برای تسکین درد یک حبه سیر را با دندان له کنید.

۳.میخک

این ادویه دارای خواص ضد التهاب، ضد باکتری، آنتی اکسیدان و خواص بی حس کنندگی است و به کاهش درد دندان و مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند. می‌توانید از روغن میخک استفاده کنید و آن را مستقیما روی دندان بریزید اما به یاد داشته باشید که اگر لثه یا زبانتان حساس است انجام این کار می‌تواند درد آن را بدتر کند. بنابراین می‌توانید پنبه را به روغن آغشته کرده و روی دندان بگذارید یا پودر آن را بجوید. توجه داشته باشید که مقدار زیاد روغن میخک می تواند سمی باشد.

۴.پیاز

پیاز نیز دارای خواص ضدعفونی کنندگی و ضد میکروبی است و می‌تواند با از بین بردن میکروب‌هایی که عامل عفونت هستند، درد دندان را کنترل کند. به محص احساس کردن دندان درد یک تکه پیاز را به صورت خام بجوید، اگر نتوانستید آن را مستقیما روی دندان بگذارید.

۵.آب نمک

یک لیوان آب نمک گرم می‌تواند دندان درد را درمان کند. یک قاشق نمک را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و داخل دهان بچرخانید. این محلول ضد ورم و التهاب بوده و با باکتری‌هایی که باعث ایجاد عفونت شده‌اند مبارزه می‌کند.

۶.یخ

یخ با بی‌حس کردن عصب دندان، درد آن را کم می‌کند. یخ را داخل یک پارچه پنبه‌ای قرار دهید و روی لپتان و محلی که درد می‌کند بگذارید. تماس مستقیم یخ با اعصاب دندان می‌تواند درد آن را بیشتر کند.

۷.چای

چای نعنا طعم خوشایندی دارد و دارای خواص بی‌حس کنندگی است. ۱ قاشق چایخوری برگ نعنای خشک شده را در یک لیوان آب در حال جوش بریزید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. بعد از خنک شدن آن را داخل دهان بچرخانید و سپس بیرون بریزید یا قورت دهید. چای سیاه هم برای کاهش درد مفید است. برای این منظور یک عدد چای کیسه‌ای گرم و مرطب را برای چند دقیقه روی دندانی که درد می‌کند قرار دهید.

۸.زنجبیل

مقداری زنجبیل را مستقیما بجوید، این کار به کاهش درد کمک می‌کند.

۹.آدامس

اگر دندانتان ترک خورده یا داخل آن خالی شده است می‌توانید آن را با آدامس جویده شده بپوشانید و با این روش درد آن را کم کنید. به هیچ وجه در این شرایط با دندان آسیب دیده غذا نخورید و در اسرع وقت به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

 

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *