#


رشد بی سابقه بیماری آسم در ایران

آسم
9 می 2017 بدون نظر 717 بازدید

رشد بی سابقه بیماری آسم در ایران

رشد بی سابقه بیماری آسم در ایران

به گزارش از من بپرس، جدی ترین علت اختلال دستگاه تنفسی بیماری آسم است. آسم به دلایل مختلفی در افراد به وجود می آید. مهمترین علت اصلی آن، اختلالات ژنتیکی، ارث، سبک اشتباه زندگی و… می باشد. آمار ابتلا به آسم در سالهای اخیر رشد چشم گیری داشته است.

دکتر احمد کوشا،  مدیر کل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در کشور ۱۰ درصد کودکان و ۹ درصد بالغین به آسم مبتلا هستند.

او در ادامه گفت: سازمان بهداشت جهانی تمام کشورها را مکلف کرد که برای چهار بیماری تنفسی تهدید کننده سلامت که یکی از شایع‌ترین آن آسم است برنامه‌ریزی و اقدامات پیشگیری را انجام دهند.

مدیر کل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر اشاره کرد: ما نیز بر این اساس در ۶ دانشگاه علوم پزشکی از قبیل مراغه، بافت، شهررضا، نقده، قزوین و استان مرکزی برنامه شناسایی به موقع، تشخیص و درمان بیماران در معرض و یا مبتلا به آسم را به صورت پایلوت آغاز کرده‌ایم.

کوشا افزود: طی این طرح زمانی که مردم به پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه و مشکوک به آسم باشند توسط بهورزان به یک متخصص ارجاع داده می‌شوند و پس از تشخیص نهایی بیمار مجدد برای درمان و بهبود تحت نظر بهورز قرار می‌گیرد.

او در رابطه با عوامل تشدید کننده آسم و علل ایجاد این بیماری خاطر نشان کرد: علاوه بر ژنتیک عوامل محیطی مانند آلودگی هوا، گرده گیاهان و … نیزر در بروز این بیماری شایع موثر است.

منبع: آنا

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *