#


راه های درمان بیماری نقرس

12 آوریل 2018 بدون نظر 867 بازدید

راه های درمان بیماری نقرس

بروز نقرس در هر شرایطی و راه های درمان آن

اسم این بیماری که می ‌آید، نگاهی به سر تا پای تان می ‌اندازند و به پولداری و خوردن هر روزه کباب، شما را متهم می ‌کنند. ولی واقعیت این است که بیماری نقرس، با یان که با استفاده از گوشت قرمز شدیدتر می ‌شود، ولی فقط به خاطر خوردن هر روزه غذاهای گوشتی، به وجود نمی آید.

به گزارش ازمن بپرس، این بیماری که زمینه را برای به وجود آمدن درد، تورم، حساسیت به لمس و التهاب مفاصل مهیا می سازد، برخی مواقع به دلیل ژن‌ های‌ تان سراغ تان می‌ آید و برخی مواقع در اثر اختلالاتی که در بدن ‌تان ایجاد می شود، به وجود می آید. نقرس، که بیشتر مواقع، گوش ‌ها، مچ دست، زانوها، مچ پا و مفاصل کوچک دست را تحت‌ تاثیر می گذارد، به خاطر افزایش سطح اسیداوریک در بدن رخ می دهد و بیگانگی با ورزش، درگیربودن با استرس و استفاده بیش از حد از غذاهای پروتئینی، امکان ابتلا به آن را افزایش می یابد. با این که افراد مبتلا به نقرس، برای کم شدن عوارض این بیماری، چاره ‌ای جز دارودرمانی ندارند، ولی می‌ توانند برخی مواقع با کمک درمان‌ های ساده خانگی، شدت عوارض ناشی از این بیماری را کاهش دهند.

سرکه ‌سیب بنوشید

از جمله داروهای ضدالتهابی خانگی که می تواند به کم شدن درد و تورم در بافت‌ های آسیب‌ دیده بدن‌ شما کمک ‌کند، سرکه ‌سیب می باشد. در صورتی که هر روز یک قاشق از این ماده را در آب حل کنید و آن را بنوشید، می ‌توانید به کم شدن عوارض بیماری نقرس، امیدوار باشید. البته فقط سرکه‌ سیب نیست که به کم شدن سطح اسیداوریک بدن کمک می‌ نماید. خود سیب نیز دارویی طبیعی برای تسکین نقرس به شمار می رود و می ‌تواند به بهتر شدن حال تان کمک کند.

در غذای ‌تان زنجبیل بریزید

ریشه زنجبیل، حاوی خواص ضدالتهابی می باشد و می ‌تواند به عنوان یکی از داروهای طبیعی درمان نقرس، از آن استفاده کرد. در صورتی که ریشه زنجبیل را در زمان طبخ، به غذاهای ‌تان بیفزایید یا این که هر روز، دم‌ نوش زنجبیل بنوشید، امکان پایین ‌آمدن اسیداوریک بدن ‌تان افزایش می یابد و کمتر از عوارض ناشی از نقرس، رنج می ‌برید.

آب ‌درمانی کنید

نوشیدن آب زیاد، برای دفع مازاد اسیداوریک بدن‌ شما موثر می باشد و بیماری‌ تان را بهبود می بخشد. علاوه بر این، شما با قراردادن قسمت آسیب ‌دیده در آب سرد، می ‌توانید التهاب و درد آن را کاهش دهید. البته آبی که برای کم ‌کردن عوارض نقرس از آن استفاده می کنید، نباید آن ‌قدر سرد باشد که مشکلات دیگری را بر این مشکل تان اضافه کند؛ به همین دلیل اندازه تعادل را رعایت نمایید و به واکنش بدن ‌تان پس از انجام هر شیوه  درمانی، توجه کنید.

موز بخورید

پتاسیمی که در موز وجود دارد، برای کم شدن سطح اسیداوریک بدن‌ تان موثر می باشد و زمینه را برای دفع این ماده از بدن ‌تان، از راه ادرار مهیا می سازد. موز، به غیر از پتاسیم، دارای مقدار زیادی ویتامین c می باشد و با خوردنش می‌ توانید درد و تورم بافت‌ های بدن ‌تان را کاهش دهید. بنابراین برای بهتر شدن وضعیت بدن ‌تان، هر روز حداقل یک موز بخورید.

پیلاتس کار کنید

ورزش‌ کردن، برای دفع مازاد اسیداوریک بدن موثر می باشد و عوارض ناشی از نقرس را کاهش می دهد. برای این که این بیماری، بدن ‌تان را تضعیف نکند، باید یک رشته ورزشی را به‌ صورت جدی انجام دهید و در صورتی که امکان عضویت در یک باشگاه ورزشی را ندارید، پیاده ‌روی یا انجام مرتب نرمش‌ های خانگی را می توانید انجام دهید.

روی آب، آب‌ لیمو بریزید

از جمله بهترین روش ‌ها برای از بین ‌بردن بیماری نقرس و تورم و کم شدن مقدار اسیداوریک در خون، استفاده از آب‌ لیموی تازه می باشد. در صورتی که هر روز آب نیمی از یک لیموی تازه را در آب بریزید و آن را بخورید، می ‌توانید به کم شدن اسیداوریک خون‌ تان امیدوار شوید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *