#


«دویدن» بهترین ورزش+ ۱۵ دلیل برای دویدن

دویدن بهترین ورزش
6 می 2017 بدون نظر 1013 بازدید

«دویدن» بهترین ورزش+ ۱۵ دلیل برای دویدن

«دویدن» بهترین ورزش+ ۱۵ دلیل برای دویدن

در این نوشتار می‌خواهیم به شما ثابت کنیم برای آنکه بدنی سالم‌ و ظاهری شادتر داشته باشید باید به سراغ ورزش سالم «دو» بروید. این ورزش یک تمرین مؤثر برای سوزاندن کالری است؛ عضلات باسن یکی از نقاطی است که با این ورزش آن را به چالش خواهید کشید. اگر در این مورد با ما هم عقیده نیستید یا شک دارید که واقعا دویدن بهترین ورزش در تمام دنیا است، ۱۵ دلیل زیر را بخوانید:

بی‌نیاز شدن از پزشک

قطعاً شنیده‌اید که با خوردن سیب از پزشک بی‌نیاز می‌شوید؛ اما این تنها راه و مؤثرترینش نیست. آمارها می‌گوید زنانی که بیشتر ورزش‌های پرتحرک مثل دویدن را انجام می‌دهند تا ۳۰ درصد ریسک سرطان سینه در آنها کاش می‌یابد. نکته بعد آنکه این افراد بسیار کمتر دچار سرطان کولون می‌شوند.

افزایش طول عمر

افزایش طول عمر آرزوی همه افراد است، کسانی که ورزش «دو» را انتخاب کرده‌اند علاوه بر بالا رفتن سن‌شان نسبت به هم سن‌هایشان فعال‌ترند. نکته جالب این که دوندگان در سن بالا با وجود این‌که زمان دوِ هفتگی‌شان کاهش می‌یابد ولی آثار مفید این ورزش برای تندرستی‌شان باقی می‌ماند.

همه‌جایی بودن این ورزش

یکی از نکات مهم در این ورزش این است که هرجا و در هر زمانی که اراده کنید می‌توانید ورزش کنید؛ دویدن در پارک یا روی تردمیل فرق چندانی ندارد هر ۲ دویدن است؛ هر چند بهتر است برای داشتن ورزشی کارآمدتر به سراغ مکان‌های جدید برودید.

برگشت به اصالت

«بروس اسپرینگستین» می‌گوید: «به دنیا آمدیم تا بدویم»! اگر تاریخ را ورق بزنید و به زمان‌های گذشته برگردید خواهید دید که اجدادمان بیشتر می‌دویدند.

تقویت حافظه

این نکته مو لای درزش نمی‌رود؛ «ورزش به هشیاری و دقت کمک می‌کند».  دویدن از جمله ورزش‌هایی است که انسان را در برابر آلزایمر تا حد زیادی بیمه می‌کند و از زوال مغر جلوگیری می‌کند.

 شلوار جین مورد علاقه‌‌تان را بپوشید!

این ورزش از بهترین راهکارهای سوزاندن کالری است. فردی با وزن ۷۲ کیلوگرم را تصور کنید؛ دویدن ورزشی است که به او کمک می‌کند در زمان یک ساعت چیزی حدود ۸۵۰ کالری بسوزاند.

تقویت خودباوری

اگر برای دویدن بیرون از خانه را انتخاب می‌کنید حسن این کار این است که به دلیل استفاده از چشم‌اندازهای زیبای طبیعی «خودباوری» و «عزت نفس» در وجودتان شعله می‌کشد.

کاهش فشار خون

تعادل فشار خون از برکات دویدن است. دویدن یکی از راه‌های ساده و طبیعی برای کاهش فشار خون در مدت کوتاه است.

 قوی و محکم می‌شوید

افراد با سن بالا که می‌دوند نسبت به هم‌سالانشان بهتر تعادل‌شان را حفظ می‌کنند. زانوها و مخصوصاً تاندون‌ها محافظت می‌شوند. در کنار دویدن یوگا نیز پیشنهاد می‌شود. این نکته را هم بگویم که مواظب باشید جوگیر نشوید، زیاده‌روی در هر کاری اثر برعکس دارد.

افزایش انرژی

یک بار دویدن در هفته می‌تواند حس بی‌حالی و تنبلی را کاهش دهد. انرژی زیاد و خستگی‌‌ناپذیری از اثرات این ورزش است.

محکم شدن استخوان‌ها

یکی از راه‌های تقویت استحکام استخوان‌ها تکرار تمرین‌های ورزشی است، یکی از بهترین تمرینات برای تقویت استخوان‌ها «دویدن» است. این ورزش به ساختن عضله‌ها کمک می‌کند به طوری که باوجود بالا رفتن سن، استخوان‌تان را سالم‌تر نگه می‌دارید.

تقویت عضله‌های میانی بدن

دویدن موجب درگیر شدن نقاط میانی بدن و تقویت عضلات آن می‌شود. به مرور با انجام این ورزش قسمت میانی بدن مستحکم‌تر می‌شود و عملکرد آن بهتر و بهتر می‌شود.

خواب راحت‌تر

دویدن باعث می‌شود در شب خوابی راحت‌ و با کیفیت بیشتری داشته باشید. اصلاً سبک زندگی دوندگان ایجاب می‌کند برنامه خوابیِ منظمی داشته باشند.

تأیید اهداف‌تان

بررسی‌ها ثابت کرده است افرادی که برای داشتن تناسب اندام بهتر برنامه و اهداف بلند مدت دارند نسبت به کسانی که بدون هدف و برنامه مشخص پیش می‌روند از احساس رضایت و تعهد بیشتری برخوردارند.

عشق ورزیدن به قلب

کسانی که فقط و فقط یک ساعت در هفته می‌دوند نسبت به کسانی که این کار را انجام نمی‌دهند ریسک بیماری‌های قلبی‌شان تا ۵۰ کاهش می‌یابد. نکته مهم و ضروری در انجام هر ورزشی داشتن برنامه و جهش مناسب است؛ دویدن هم همین‌طور است، تعادل را رعایت کنید تا به جای سود به بدنتان ضرر نرسانید.

منبع: بی باک

برچسب ها برچسب‌ها:, ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *