#


خروپف و علل ایجاد آن

خروپف
22 آوریل 2019 بدون نظر 1189 بازدید

خروپف و علل ایجاد آن

خروپف صداهایی است که کلفت و بی نظم است و درجه صدای آن نیز متفاوت است و در زمان خواب شنیده می شود.خروپف پدیده ای بی خطر است و البته در مواردی باید به پزشک مراجعه کند .

خووپوف کردن از نظر اجتماعی پدیده ای مضر است زیرا باعث می شود تا دیگران فرد را مسخره کنند و هم چنین باعث ناراحتی اطرافیان در هنگام خواب شود.

خروپوف کردن از نظر پزشکی هم مضر است و باعث می شود تا فرد استراحت مناسبی نداشته باشد . هم چنین اگر این مشکل ادامه پیدا کند باعث خواهد شد تا در تنفس فرد در هنگام خواب وقفه ایجاد شود.

درچه مواردی برای خروپف باید به پزشک مراجعه کرد؟

۱-اگر با فردی زندگی می کنید که خروپف می کند و متوجه می شوید که صدای خروپف فرد بسیار بلند است و در زمانی قطع می شود و بعد از مدتی نیز تنفس فرد برای مدت زمانی کاملا قطع می شود این فرد باید به پزشک مراجعه کند زیرا در زمان خواب دچار قطع تنفس انسدادی می شود.

۲-اگر شب ها خروپف می کنید و صبح ها نیز احساس خستگی دارید بدانید اکسیژن کافی به بدن در هنگام تنفس نرسیده است.

۳- اگر در زمان های مختلفی مثل زمان رانندگی ناگهان می خوابید می تواند این علت را داشته باشد که شب ها زمانی که خروپف می کنید خوابتان قطعه قطعه شده باشد و کم تر خوابیده باشید. کم خوابیدن باعث می شود تا حمله های خواب به شما دست دهد.البته علت این حالت شاید بیماری نارکولپسی نیز باشد.

افرادی که خروپف می کنند ممکن است مشکلاتی داشته باشند که در ادامه به بررسی ان ها می پردازیم:

۱-نیروی انقباض ماهیچه هایی که در زبان و گلو وجود دارند ممکن است ضعیف باشد:با خوردن الکل ویا خوردن داروهای خواب اور ماهیچه های گلو شل می شود و زبان هم به راه هوا داخل گلو می افتد و یا ماهیچه های گلو به داخل راه هوایی می افتنند.این حالت بیش تر در زمانی اتفاق می افتد که خواب فرد عمیق شده باشد.

۲-افزایش بزرگی بافت گلو :افرادی که لوزه هایی بزرگ دارند بیش تر خروپف می کنند . کسانی که چاق اند نیز بافت گلوی آن ها بزرگ است و همین نیز باعث می شود تا خروپف کنند.

۳-زبان کوچک و یا کامی نرم و با طول زیاد:اگر کام طول زیادی داشته باشد آن گاه باعث می شود تا سوراخ بینی به گلو باریک باشد . بافت کام آویزان شده مانند یک دریچه با صدای زیاد لرزشی کار می کند که تنفس آرام را برای انسان به همراه دارد.

۴-بسته بودن راه های هوایی بینی :اگر انسان بینی داشته باشد که کیپ شده باشد نفس کشیدن با انسان تلاش بیش تری را لازم دارد.همین باعث می شود تا یک حالت مکش در گلو به وجود آید و باعث چسبیدن بافت نرم گلو به هم شود که همین خروپف را به دنبال دارد.در بیماری سرماخوردگی اغلب این نوع از خروپف ایجاد می شود.

اگر در بینی انحرافی وجود داشته باشد هم باعث می شود تا سوراخ بینی مسدود شده و همین حالت اتفاق بیفتد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *