#


عادت هایی که به سلامت بدن ضرر می رسانند

2 اکتبر 2018 بدون نظر 1241 بازدید

عادت هایی که به سلامت بدن ضرر می رسانند

چه عادت هایی برای سلامتی ضرر دارند؟

زمانی که اسم عادت های بد به میان می آید به طور اتفاقی ذهن ها به سوی سیگار کشیدن و خوردن هله هوله می رود. ولی بسیاری از عادت های بد دیگر نیز وجود دارند که همه ی افراد ممکن است آن ها را انجام دهند. این عادت ها تاثیر بسیار بدی بر روی سلامت و روند زندگی انسان ها می گذارد. در ادامه برخی از این عادت های بد را به شما معرفی می کنیم.

با لباس تنگ خوابیدن

اگر با لباس تنگ به رختخواب بروید باعث می شود که بر روی جریان خون بگذارد و در نهایت احساس گرما و ناآرامی به شما دست بدهد. چنانچه از خواب هم بیدار نشوید این نوع لباس ها بر روی کیفیت خواب تان تاثیر منفی می گذارد.

محکم مسواک زدن

یکی از تصوارت اشتباهی که انسان ها دارند این است که اگر محکم مسواک بزنند دندان های شان سفیدتر خواهند شد. ولی این یک کار اشتباه می باشد. دندانه های مسواک را باید به آرامی بر روی دندان بکشید تا به لثه ها و مینای دندان تان آسیبی وارد نشود.

چند کار را با هم انجام دادن

برخی افراد بر این اعتقادند که خانم ها می توانند در یک زمان چند کار را با هم انجام دهند. ولی این تصور اشتباه است. بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است نشان می دهد که تنها ۲ درصد از جمعیت جهان این توانایی را دارند. بنابراین تا هنگامی که متوجه نشده اید که جز این ۲ درصد هستید یا خیر این کار را انجام ندهید.

وسواس به چیزهایی که خارج از کنترل شما هستند

شما قادر نخواهید بود مردم را عوض کنید. در صورتی که همیشه استرس این را دارید که دیگران را تغییر دهید تنها بر روی سلامت خودتان تاثیر منفی می گذارید. زمان و انرژی را برای تقویت خودتان به کار ببرید. بی تفاوت نباشید ولی بر روی چیزهایی که از کنترل شما خارج هستند نیز وسواس نباشید. خانواده و دوستان تان، شما را شاد می خواهند.

به تعویق انداختن

تمام افراد به خاطر برخی از دلایل کارهای شان را به تعویق می اندازند ولی چنانچه این عادت خارج از کنترل شما شوند و همه ی کارها به روز آخر موکول شود در تمام کارها چه کار و چه مدرسه دچار مشکل خواهید شد.

استفاده دائم از قرص های مسکن

در صورتی که از قرص های مسکن به درستی استفاده نشود باعث ایجاد تاثیرات منفی بر روی سلامت می شوند. برای مثال مشکلات حافظه، نوسانات خلقی، تمرکز ضعیف و زمان واکنش آهسته به وجود می آید. این تاثیرات به تدریج رخ می دهند و هرگز متوجه نخواهید شد که با قرص های مسکن مسموم شده اید. استفاده بیش از اندازه از قرص های مسکن باعث زخم معده و حتی خونریزی داخلی می گردد.

زبان بدن منفی

بسیاری از افراد این مسئله را شنیده اند که کتاب را نباید از روی جلد آن قضاوت کرد ولی در حقیقت به چیزهایی که به چشم می بینیم تکیه می کنیم. قسمت زیادی از ارتباطات ما بر اساس نشانه های غیر کلامی می باشد. خودتان را آنالیز نمایید و مشاهده کنید که آیا زبان بدن منفی مانند خمیده راه رفتن، تماس چشمی مهاجمانه و حالت دفاعی دارید؟ این حرکت ها منجر به سوء تفاهم می گردد بنابراین سعی کنید آن ها را به کلی کنار بگذارید.

هر روز پوشیدن کفش پاشنه بلند یا صندل تخت

با اینکه کفش های پاشنه بلند باعث می شود که قد و اندام را بلندتر و زیباتر نشان دهد ولی در صورتی که هر روز کفش پاشنه بلند به پا کنید باعث آسیب رسیدن به سلامت خود می شوید. زمانی که کفش پاشنه بلند به پا می کنید قسمت پایین کمر به طور خودکار به سوی جلو کشیده می شود و باسن و ستون فقرات از حالت همترازی بیرون می آید، فشار بسیاری به زانو وارد می گردد و وزن بدن به طور یکسان بر روی پاها وارد نمی شود.

صندل های تخت نیز به سلامت بدن آسیب می رسانند. کف پاها با این صندل ها صاف تر شده و پاشنه ها لیز می خورند و باعث می شود که فشار بسیاری بر روی مچ پا وارد شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *