#


بوی بد دهان؛ ۱۶ روش رهایی از بوی بد دهان

18 اکتبر 2017 بدون نظر 1101 بازدید

بوی بد دهان؛ ۱۶ روش رهایی از بوی بد دهان

بوی بد دهان؛ ۱۶ روش رهایی از بوی بد دهان

بلافاصله بعد از ناهار مشغول یک مصاحبه هستید. مصاحبه کننده اخم می کند و شما متوجه می شوید که یک جای کار اشتباه بوده است ؛ وی از بوی بد دهان شما نساراحت و عصبانی شده است . شما میخواهید هر چه زودتر محل را ترک کنید.

آیا به خاطر ناهارتان بوده ؟ شاید و یا به خاطر غذای دیروز بوده است ؟ برای پیدا کردن علت و جلوگیری از قرار گرفتن در چنین لحظات دستپاچه کنندهای توصیه های زیر را بخوانید:

از خانوادهٔ « سیر» در ناهار استفاده نکنید.

غذاهای ادویه دار، در دهان می مانند و به روغنهای پایه تبدیل می شوند که بوی آنها بسته به میزان مصرف غذا تا ۲۴ ساعت در دهان خواهد ماند. هر چه مسواک بزنید. هیچ فایده ای ندارد. از پیاز، فلفل داغ و سیر پرهیز کنید.

بوی بد دهان

از گوشتاهای آماده هم استفاده نکنید.

گوشت های آماده نیز روغنهایی بر جای می گذارند که در دهان بسرای مدت زیادی باقی می مانند. اگر برای یک برنامه یا مراسمی ، به بوی خوش دهان نیاز دارید، بهترین کار این است که از ۲۴ ساعت قبل ، از خوردن این گوشت ها بپرهیزید تا بوی آنها از طرف شما سخن نگویند.

بگویید : لطفاً پنیر، نه.

پنیر دارای اثر قوی ای است و در نفستان باقی می ماند و از بین نمیرود. دیگر محصولات شیری نیز میتوانند همین اثر را داشته باشند.

ماهی نگیرید .

بعضی ماهیها نظیر آن چه که روی پیتزامی گذارند و یا حتی تن ماهی که شما با اشتها آن را میخورید ، می توانند اثرات طولانی داشته باشند .

بوی بد دهان

به آشامیدن آب ادامه دهید.

قهوه ، شراب ، آب جو و ویسکی ، در صدر لیست مایعات بودار قرار دارند و هرکدام باقیمانده هایی دارند که به پلاک دندان میچسبند و به سیستم گوارش نیز نفوذ می کنند . هر نفسی که می کشید، تراوشاتی را از آنها به هوا وارد می کند.

مسواکتان را همراه داشته باشید. اگر بلافاصله بعد از غذا مسواک بزنید، بعضی بوها از بین می روند. علت اصلی بوی بد دهان ، نوار چسبناکی از باکتریهای مرده و زنده است که به لثه و دندانها چسبیده است : این لایهٔ نازک، پلاک نام دارد. همیشه پنجاه میلیون میکروب در دهان تان وجود دارد.

دهان تان را به طور کامل بشویید .

زمانی که نمیتوانید مسواک بزنید، دهان تان را بشویید.

در روز، سه وعده غذا بخورید.

 بوی بد دهان می تواند به علت غذا نخوردن باشد. از اثرات جانبی روزه گرفتن و رژیم غذایی ضعیف، بوی بد دهان است.

غرغره کنید و قورت دهید.

شما در یک رستوران نشسته اید و نخ دندان و مسواک در خانه جا مانده است ؛ شما نمی توانید از خوردن غذاهای روی میز صرف نظر کنید . بنابراین پس از پایان غذا یک جرعه از آب لیوان بخورید و به دقت آب را در اطراف دندانهای تان غرغره کنید و سپس تکه های غذای جدا شده را قورت دهید.

با دهان شویهٔ نعنایی غرغره کنید.

اگر می خواهید که طی ۲۰ دقیقه از بوی بد دهان خلاص شوید، از دهانشویه استفاده کنید . اما باید بدانید که اینها هم مدت اثر محدودی دارند و بعد از پایان اثرشان ، مجبورید با گذاشتن دست روی دهان تان حرف بزنید .

دهان شویه را با توجه به مزه و رنگ انتخاب کنید، دهانشویه کهربایی و پزشکی که شامل روغن های مورد نیاز می باشد و دهانشویه های قرمز و ادویه دار که شامل ترکیبات روی است ، هر دو نوع ، بوی حاصل از تجزیه باقی مانده های غذا به وسیلهٔ باکتریها را خنثی می کنند.

آدامس نعنا بجویید.

آدامس نعنا هم، همانند دهانشویه برای زمان محدودی میتواند بوی بد دهان را خنثی کند .

سبزی جعفری بخورید .

جعفری از نظر غذایی از سبزی های معمولی بهتر است. همچنین می تواند نفس شما را به طور طبیعی تازه کند، بنابراین یک شاخه از آن بردارید و به طور کامل بجوید .

زبان تان را مسواک بزنید .

اغلب مردم، از زبانشان غفلت می کنند، همانطور که میدانید زبان از زواید مو مانند ریزی پوشیده شده است که زیر میکروسکوپ شبیه به جنگل قارچ هاست . زیر کلاهک قارچ ها فضاهایی برای تجمع پلاک و بعضی غذاهایی بوی بد دهان می شود. پس هنگام مسوا که زدن به آرامی مسواک را روی زبان تان بکشید.

برخی از ادویه ها مفید هستند .

بعضی از گیاهان و چاشنیهایی که شما در آشپزخانه نگه می دارید تازه کننده هوای تنفسی شما هستند. یک کیسهٔ پلاستیکی حاوی دانه های میخک و رازیانه همراه خود داشته باشید تا بعد از مصرف غذاهای بودار از آن مصرف کنید.

بوی بد دهان

چگونه نفستان را امتحان کنید .

بوی دهان تان چقدر بد است ؟ اگر شما دوستی ندارید که حقیقت را به شما بگوید، یکی از این دو راه را انتخاب کنید :

دستهای تان را به شکل فنجان در آورید.

با یک آه عمیق و شدید به داخل این فنجان بدمید، سپس بو بکشید. اگر فکر می کنید که بوی بدی میدهد ، وای به حال کسانی که برای صحبت ، نزد شما می آیند.

نخ دندان

دندانهای تان را تمیز نکنید. نخ دندان را بین دندانهای تان بکشید و مقداری از باقیمانده های چسبناکی که از دندان تان کننده شد را بو کنید .

هشدار پزشکی

بوی بد دهان شاید به علت مشکل جدی تری باشد .

به گفتهٔ برخی از دندانپزشکان ، بوی بد پایدار دهان نمی تواند به علت خوردن پیاز باشد ، بلکه ممکن است نشانه ای برای برای بیماریهای لثه باشد. حتی می تواند به علت گازها و بوهایی باشد.

که به دليل اختلال سيستم معده ای – رودهای شما به بالا می آید. اگر بوی بد دهان شما، بدون علت واضحی بیش از ۲۴ ساعت ادامه داشت باید به پزشک و با دندانپزشک خود مراجعه کنید. بعضی بیماری ها مانند سرطان، سیفلس، دهیدراتاسیون (کم بودن آب بدن) و کمبود روی و بعضی داروها مانند پنی سیلامین و لیتیوم می توانند باعث بوی بد دهان شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *