#


به جای ورزش، «قرص ورزش» بخورید!

7 می 2017 بدون نظر 1295 بازدید

به جای ورزش، «قرص ورزش» بخورید!

به جای ورزش، «قرص ورزش» بخورید!

به گزارش از من بپرس، دانشمندان توانسته‌اند شیوه‌ای را کشف کنند که بدن بدون آنکه عضله‌ای از آن در حرکت باشد اثرات ورزش را داشته باشد و چربی‌سوزی انجام شود.

چربی سوزی بدون ورزش

این نتایج ارزشمند حاصل تلاش دانشمندان مؤسسه «سالت» کالیفرنیا است. آنها به سراغ ژنی رفتند که با دویدن آغاز می‌شود. محققان این مؤسسه درواقع شرایطی را فراهم کرده‌اند که موش‌های آزمایشگاهی بدون آنکه ورزش کنند(بدوند) یا تحرک داشته باشند استقامت‌شان بیشتر شود و هم‌چنین چربی‌های بیشتری بسوزانند.

تولید قرص ورزش در آینده نزدیک

این گروه تحقیقاتی امید دارند نتایج تحقیق‌شان روزی این امکان را فراهم کند که چیزی به نام «قرص ورزش» تولید کنند. البته هدف آنها کمک به کسانی است که نمی‌توانند ورزش کنند، مثل سالمندان و افراد بسیار چاق.

سرپرست این گروه «رونالد ایوانز»  است، او درباره این موضوع توضیح می‌دهد: «می‌دانیم انسان از طریق ورزش می‌تواند استقامت هوازی‌اش را بهبود بخشد. این سؤال برای ما وجود داشت که استقامت چگونه عمل می‌کند؟  آیا این علم می‌تواند به ما کمک کند تا دارویی را جایگزین ورزش کنیم؟»

نام این دارو که می‌تواند به استقامت و چربی‌سوزی سریع‌تر کمک کند « GW ۵۰۱۵۱۶  GW» است. عملکرد این دارو با تأثیر بر حدود هزار ژن، انجام می‌گیرد.

تمرکز این تیم تحقیقاتی بر مطالعة ژن « PPARD» بوده است. این ژن در دونده‌های مسافت‌های طولانی مثل دوندان ماراتن فعال می‌شود و به بدن فرد کمک می‌کند تا در مقابل اضافه شدن وزن مقامت کند.

مطالعات گذشته نشان داده بود که داروی GW  این توانایی را دارد که اثرات این ژن در بدن را دشته باشد و فرد بتواند علاوه بر استحکام و استقامت، چربی سوزی نیز داشته باشد.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *