#


برای سم زدایی بدن در زمان آلودگی هوا از چه مواد غذایی استفاده کنیم

7 فوریه 2018 بدون نظر 973 بازدید

برای سم زدایی بدن در زمان آلودگی هوا از چه مواد غذایی استفاده کنیم

برای سم زدایی بدن در زمان آلودگی هوا از چه مواد غذایی استفاده کنیم

در فصل زمستان به دلیل سرما و در برخی مواقع به خاطر کاهش بارندگی، باعث ایجاد انواع آلودگی می شود.برخی مواقع بهترین راهی که می توان برای سم زدایی انجام داد رعایت یک رژیم غذایی سالم می باشد.

به گزارش ازمن بپرس، خبر خوبی که وجود دارد این است که سم زدایی از بدن در فصل زمستان و هوای سرد قرار نیست که بسیار سخت باشد. برخی مواقع بهترین راهی که می توان سم را از بدن خارج کرد رعایت یک رژیم غذایی سالم می باشد.

زنجبیل

زنجبیل ادویه بسیار مغذی برای دستگاه گوارش می باشد. ترکیبات و ساختار زنجبیل طوری است که به گردش خون بسیار کمک می کند. این ادویه ضد التهاب بوده و برای زخم معده بسیار مفید می باشد. همچنین دارای آنتی اکسیدان می باشد و برای پاکسازی دستگاه گوارد از سموم بهترین گیاه به حساب می آید.

عسل

یکی  از بهترین مایعات طبیعی که می توان مواد زائد را از بدن دفع کرد ترکیب آب ولرم و عسل می باشد. در اصل عمل دفع این مواد زائد منجر به سم زدایی بدن می شود و کولون را پاکسازی می کند و به عملکرد آن بهبود می بخشد. همچنین اضافه کردن کمی آب لیمو ترش به این شربت باعث می شود که میزان ادرار افزایش یابد و به همین دلیل سلامت دستگاه ادراری بالا می رود.

چغندر

چغندر دارای مقداری زیادی آنتی اکسیدان های پر قدرت می باشد و به دلیل رنگ بنفش بسیار تیره ای که دارد منبع غی از پتاسیم و فیبر به حساب می آید. پژوهشگران بر این اعتقادند که منابع غنی از نیترات مانند چغندر، قادرند اکسید نیترات تولید کنند و جریان خون به تمام عضلات را بهبود بخشند و علاوه بر این از خستگی و درد در بدن جلوگیری کنند. همچنین اگر ورزش نمی کنید و به طور مرتب به باشگاه نمی روید، چغندر همچنان می تواند بر روی سلامتی اعصاب، کبد، کلیه و کارکرد پانکراس اثرات مفیدی داشته باشد. به خاطر این که دارای مقدار زیادی ویتامین ث، منیزیم و فولات می باشد.

کلم بروکلی

یک کاسه جوانه کلم بروکلی نسبت به یک پرتقال دارای مقدار بیشتری ویتامین ث برای مقابله با سرماخوردگی می باشد و از سوی دیگر دارای مقدار زیادی آهن، کلسیم و ویتامین کا می باشد. ایندول-۳- کاربینول موجود در کلم بروکلی باعث می شود که سم را از کبد خارج کند.

زردچوبه

زردچوبه ادویه مورد علاقه کبد به حساب می آید و همه ی آنزیم هایی که برای سم زدایی کبد لازم است را مهیا می کند.

کلم پیچ

کلم پیچ ضد سرطان می باشد و همچنین دارای ترکیباد آنتی اکسیدان است که به پاکسازی بدن کمک بسیاری می کند. علاوه بر این اثرات مخربی که بر اثر استعمال دخانیات می باشد را از بین می برد.

کران بری

این میوه نسبت به سایر میوه های دیگر دارای مقدار بیشتری آنتی اکسیدان می باشد و حتی از چغندر، توت فرنگی و بلوبری بیشتر آنتی اکسیدان دارد. به همین دلیل آن ها کاهش دهنده تکرر ادرار بر اثر التهاب های عفونی می باشد. این میوه علاوه بر این می تواند با باکتری های مضر مقابله کند و التهاب و میزان اسیدیته بدن را پایین بیاورد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *