#


تغذیه در گروه خونی

تغذیه در گروه خونی
27 فوریه 2019 بدون نظر 1620 بازدید

تغذیه در گروه خونی

چگونه تغذیه مناسب براساس گروه خونی داشته باشیم؟

یک پزشک طب سنتی به نام دکتر پیتر دی آدامو در سال ۱۹۹۶ در مورد گروه های خونی و بحث تغذیه روی ان ها بحث کرده است. او در کتاب خود به عنوان”براساس گروه خونی خود تغذیه کنید” این ادعا کرده است که تغذیه مناسب برای هر فرد در گروه خونی ABO بستگی دارد.

به گفته او هر گروه خونی نشان دهنده ویژگی های ژنتیکی گذشته ماست که رژیم غذایی برای هر فرد را می توان از روی ان تشخیص دارد.

گروه خونی چیست؟

به نشانه شیمیایی گروه های خونی  آنتی ژن یا پادگن می گویند. گروه خونی O دارای پادگن پایه می باشد اگر به پادگن پایه قند دیگری به نام ان-استیل-گالاکتوزآمین چسبیده باشد آنتی ژن A تشکیل می شود که نشان می دهد گروه خونی فرد A است.

گروه خونی

ولی اگر این قند دی گالاکتوزآمین باشد آنتی ژن و به تبع گروه خونی B خواهد بود و چنانچه هر دو قند پایه به پادگن پایه چسبیده باشند آنتی ژن و گروه خونی AB ایجاد می شود.

از طرف دیگر موادی وجود دارند که پروتئین های مختلف را به هم می چسبانند که لکتین نام دارند و اگر غذای شما حاوی لکتینی باشد که با پادگن های خونی شما سازگاری نداشته باشد بخشی از اندام ها و یا سیستم بدن را هدف قرار می دهد و در آن جمع می شود و باعث ایجاد چسبندگی یا آگلوتیناسیون شده و در نهایت منجر به التهاب و بیماری در فرد می شود.

تغذیه در گروه خونی O

گروه خونی o تقریباً ۴۶% جمعیت را تشکیل می دهد که دارای دو آنتی بادی ضد A و ضد B، اما بدون آنتی ژن A یا B است. دکتر آدامو این گروه خونی را گروه شکارچیان می نامد. این افراد توانایی هضم خیلی آسان چربی های حیوانی و پروتئین حیوانی را دارند.

تغذیه در گروه خونی

افراد دارای این گروه خونی باید از رژیم های غذایی پر از پروتئین استفاده کنند .این مواد بیشتر در ماهی، گوشت، مرغ، میوه ها و سبزیجات خاص موجود می باشد نیاز دارند و میزان لبنیات، حبوبات و غلات این گروه بسیار محدود است این رژیم شباهت زیادی به رژیم پالئو دارد.

سطح اسید معده این افراد مقدار زیادی است  و افراد دارای این گروه خونی معمولا بیماری زخم معده دارند. معده افراد دارای این گروه خونی با غذاهایی مثل  شیر، گندم، نشاسته و نان  سازگاری ندارد .خون این افراد رقیق است و دیرتر منعقد می شود . این افراد برای کاهش فشارهای عصبی بهتر است به ورزش کردن بپردازند.

تغذیه در گروه خونی A

گروه خونی A شامل آنتی ژن A و آنتی بادی B می باشد. دکتر آدامو این گروه خونی را کشاورزان نامیده است . اسید معده افرادی که این گروه خونی را دارند کم تر است و نمی تواند چربی های حیوانی و پروتئین حیوانی  را هضم کند .سیستم ایمنی بدن این افرا نیز حساس تری نسبت به دیگر گروه های خونی حساس تر است .دارند به همین خاطر تغذیه در گروه خونی A شامل رژیم های سرشار از گیاهان می باشد .افرادی که این گروه خونی را دارند بیشتر باید گیاه خواری را پیشه کرده و از خوردن گوشت قرمز نیز پرهیز کنند.

برای این گروه بسیار اهمیت دارد که غذاها به صورت طبیعی و تازه مصرف شوند زیرا میزان سطح اسید معده دستگاه گوارش در این دسته از افراد پایین است و به همین دلیل هم عمل هضم را به آرامی انجام می دهد که این امر باعث حبس شدن مایعات در شکم می شود.افراد دارای این گروه خونی هم باید از مصرف چربی های اشباع و هم لبنیات دوری کنند زیرا از هضم ان ها عاجزند.

تغذیه در گروه خونی B

این گروه خونی تشکیل شده از آنتی ژن B و آنتی بادی A هستند. دکتر آدامو این گروه را چادر نشین می گوید . تغذیه در این گروه خونی راحت ترین عادات غذایی را دارد . افراد دارای این گروه خونی هم از گیاه و هم از گوشت می اتوانند استفاده کنندف . این . باید از مصرفارد به میزان کمی هم باید از لبنیات استفاده کنند.  ذرت، عدس، گوجه فرنگی و چند مواد غذایی دیگر  هم از جمله مواد غذایی اند که افراد دارای این گروه خونی باید از مصرف ان خودداری نمایند.

رژیم غذایی گروه خونی B تشکیل شده از رژیم غذایی گروه خونی A و O می باشد یعنی از هر چیزی می توانید بخورید البته باید مقدار ان مشخص شده باشد . افراد دارای این گروه خونی این شانس را دارند تا به راحتی وزن کنند.

تغذیه در گروه خونی AB

گروه خونی AB هم خصوصیات گروه خونی A  و هم خصوصیات گروه خونی B را داراست . این گروه خونی از  عجیب ترین گروه خونی می باشد که دکتر آدامو ان را گروه خونی معما نامیده است.

افراد دارای این گروه خونی ممکن است هر دو آنتی ژن A و B را داشته باشند اما هیچ یک از آنتی بادی های ضد A و B را ندارند آنها را یک گیرنده جهانی می دانند. این گروه خونی می توانند از غذاهای دریایی، لبنیات، لوبیا و غلات تغذیه کنند.

افراد دارای این گروه خونی کم بودن اسید معده مانند گروه خونی A و سازگاری ان ها با مواد گوشتی مانند گروه B است به همین خاطر می توانند گوشت بخورند اما در هضم ان دچار مشکل هستند  به همین خاطر هم چربی در بدن ان ها ذخیره می شود .

این افراد اگرچه روحیه حساس و زودرنج  هستند که ان را از گروه A به ارث برده اند اما شخصیت متعادل و سازگاری هم دارند که از خصوصیات  گروه B است. این افراد به راحتی می توانند خود را با جمع وفق دهند و در این زمینه مشکلی نخواهند داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *