#


چه کارهایی باید هنگام ورود اشیا ریز خارجی به چشم انجام داد؟

10 جولای 2017 بدون نظر 965 بازدید

چه کارهایی باید هنگام ورود اشیا ریز خارجی به چشم انجام داد؟

مامان ، بیا چشامو فوت کن!!!

هنگامی که یک جسم خارجی وارد چشم شما می شود، متوجه خواهید شد که آیا این یک مژه، گرد و غبار، یا قطعه کوچک از شن و ماسه است، احتمالا آن را بسیار ناراحت کننده احساس خواهیدکرد و تا زمانی که آن را خارج نکنید قادر به تمرکز بر روی هیچ چیز دیگری نخواهید بود. 

نکته مهم اینجاست که شما باید ذرات را از چشم خود خارج کنید ولی چگونه؟ممکن است این کار بسیار دردناک باشد در حالی که یک جسم خارجی در چشم می تواند شما را در معرض عفونت های مختلف قرار دهد.در اینجا ما کار هایی که باید در چنین شرایطی انجام دهید را قرار داده ایم.

هنگام ورود اشیا ریز خارجی به چشم انجام داد؟

وقتی یک جسم خارجی به چشم شما وارد می شود، غریزه اول شما آن است که آن را مالش دهید. به گفته رندی مک لافلین ، OD ، یک متخصص اپتومتری در مرکز پزشکی ایالتی ویگزنر اوهایو، این کار مشکلی ندارد اگر به شدت مراقب باشید که به چشم فشاری وارد نشود . ابتدا دست های خود را با آب و صابون به آرامی بشویید . اگر شما به مالش دادن چشم بپردازید ، ممکن است با سوزش دردناک قرنیه روبه رو شوید. همچنین هرگز سعی نکنید یک شی بزرگ را از چشم خارج کنید یا هر چیزی خشنی که ظاهرا جاسازی شده است ؛ اگر این گونه بود ، بلافاصله به دکتر بروید.

دکتر مک لافلین می گوید ، شستشوی چشم با آب معمولا سبب پراکنده شدن اکثر ذرات در چشم می شود. او می گوید: “چشم را با آب درون سینک آبیاری کنید ، بدین معنی که بدون مالش چشم آب را روی آن بریزید .  اگر در خانه بودید این کار آسان تر خواهد بود و می توانید از دوش حمام استفاده کنید.” یک قطره چشمی پر از آب نیز می تواند چاره ساز باشد.
هنگام ورود اشیا ریز خارجی به چشم انجام داد؟دکتر مک لافلین می گوید بزرگترین اشتباه مردم این است  جسم خارجی درون چشم را برای روزها نادیده بگیرند . او می گوید: “اگر هنوز می توانید آن را  احساس کنید ولی نمیتوانید از شر آن خلاص شوید ، حتما باید به یک دکتر مراجعه کنید.” هرچه ذره بیشتر در چشم باقی بماند، خطر بیشتری می تواند قرنیه را تهدید کند. پزشک شما می تواند از بیومیکروسکوپ ( لامپ شکاف نیز نامیده می شود) به چشم شما نگاه کند و تعیین کنید که ذره کجا واقع شده است.

همچنین اگر بعد از ، از بین بردن جسم خارجی توسط شست شو، درد و قرمزی چشم را تجربه کردید، باید بلافاصله به دکتر بروید. بعد از اینکه ذرات برداشته شود، چشم شما ممکن است احساس درد کند. پزشک شما میتواند یک راه حل آنتی بیوتیکی را برای اطمینان از اینکه هیچ گونه خطرآلودگی شما را تهدید نکند، پیشنهاد دهد.

از چشمان خود محافظت کنید!

سرمایه گذاری در عینک های راحت می تواند به جلوگیری از وقوع این مسئله در آینده کمک کند. دکتر مک لافلین می گوید: “تا جایی که میتوانید از محافظ چشم استفاده کنید.” هنگامی که در تابستان بیرون می روید، عینک آفتابی بزنید. و اگر شما در محیطی زندگی می کنید که ذرات گرد و غبار شایع است، مانند محیظ های ساختمان سازی و صنعتی ، عینک ایمنی را فراموش نکنیند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *