#


اشتباه رایج مصرف قرص های ویتامین

مصرف قرص های ویتامین
31 دسامبر 2018 بدون نظر 1433 بازدید

اشتباه رایج مصرف قرص های ویتامین

اشتباه رایج در مصرف قرص های ویتامین

محققان بسیاری بیان نموده اند که :اگر در مصرف قرص های ویتامین که بدن به آنها نیازی ندارد توجه نکنید علاوه بر اینکه باعث هدر دادن پول می شود بلکه می تواند سلامت شما را نیز به خطر بیندازد.

 آیا  مولتی ویتامین ها برای همه مفید هستند؟

 امروزه به ندرت اتفاق می افتد که فردی دچار کمبود جدی ویتامین باشد. بسیاری از غذاها با انواع ویتامین ها غنی شده هستند و علاوه بر آن انواع سبزیجات و میوه های مختلف بیشتر از گذشته در دسترس ما هستند که می توانیم با خوردن آنها کمبود ویتامین ها را جبران کنیم. مصرف قرص های ویتامین به جای استفاده از منابع طبیعی ویتامین ها کار درستی نیست و توصیه نمی‌شود.

اگر مصرف قرص های ویتامین در زندگی شما نقش پر رنگی دارد ترکیبات مفید زیادی را از دست می دهید.  آیا مولتی ویتامین ها می توانند جبران کننده رژیم غذایی بد باشد ؟

 این باور کاملا اشتباه است. طی تحقیقاتی که بر روی ۱۶۰ هزار زن میانسال در این زمینه انجام گرفته شده است یافته های به دست آمده که نشان می‌دهد خانم‌هایی که انواع ویتامین ها را مصرف می‌کنند خیلی سالم تر از سایر خانم هایی که مصرف نمی کنند نیستند!! و در بیماریهای خیلی جدی مانند سکته مغزی، بیماری قلبی و انواع سرطان ها با هم تفاوت زیادی نداشتند .زنانی که رژیم غذایی نامناسب داشته اند فایده زیادی از مصرف مولتی ویتامین به بدن آنها نمی‌رسد و همچنین مصرف مکمل های ویتامین می‌تواند جبران کننده رژیم غذایی بد باشد.

  آیاویتامین c یک ویتامین ضد سرماخوردگی است؟

 در میان مردم اعتقاد به اینکه ویتامین c می‌تواند از بروز سرماخوردگی پیشگیری کند بسیار جا افتاده و محبوب است .امروزه تمام داروخانه ها از انواع قرص ها و مکمل های ویتامین c مملو هستند اما بهتر است تفکر خود را عوض کنیم در سال ۲۰۱۳ محققان پژوهش‌های قبلی را مورد بررسی قرار دانند:

 بررسی هایی که بر روی ۱۱ هزار نفر انجام شد مشخص گردید که ویتامین c هیچ کمکی به درمان یا پیشگیری از سرماخوردگی نمی کند مگر در بین اسکی بازها و سربازانی که در مناطق سردسیر هستند و یا دونده های ماراتن.

 شما می توانید با استفاده از مواد مغذی باعث شوید تا سرماخوردگی تان یک روز سریعتر بهبود پیدا کند اما مصرف ویتامین c به تنهایی نمی تواند به بهبود علائم سرماخوردگی کمک می‌کند.

 آیا مصرف قرص های ویتامین می تواند از بروز بیماریهای قلبی پیشگیری کنند؟

 محققان امیدوار بودند که ویتامین های آنتی اکسیدانی مانند ویتامین E ,C و بتاکاروتن ها می توانند از طریق کاهش تجمع پلاکتهای خون از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری کنند.

 بررسی های انجام شده روی ویتامین E بیانگر این است که این ویتامین سبب کاهش خطر بروز سکته مغزی و مرگ ناشی از بیماری قلبی در افراد نمی شود. علاوه بر آن بررسی بتا کارون مشخص کرد که این مواد مغذی با اینکه از بیماری قلبی پیشگیری می‌کند اما تا حدودی باعث می‌شوند تا خطر مرگ افزایش یابد. این مسئله در مورد سایر ویتامین های مورد بررسی نیز درست است.

آیا مصرف ویتامین ها می تواند از بروز سرطان پیشگیری کنند؟

 محققان دریافتند که رادیکال‌های آزاد می توانند به سلول‌ها آسیب برسانند و باعث بروز سرطان و افزایش آن در بدن  شود همچنین بر این عقیده هستند که آنتی اکسیدان ها می‌توانند رادیکال‌های آزاد را ثابت کنند و خطر این مولکول ها را کاهش دهند.

 اما بررسی هایی که در رابطه با این قرص ها انجام گرفته نشان می دهد که مصرف قرص های ویتامین بیش از اندازه برای بدن خوب نیست و مزیت زیادی را شامل نمی کند تحقیقات انجام گرفته بر روی ۵۴۴۲ زن نشان داد که زنانی که ویتامین B مصرف می کنند به طور مشابه در معرض سرطان و مرگ ناشی از سرطان هستند.مصرف قرص های ویتامین

 آیا ویتامین ها آسیبی به بدن نمی رسانند؟

 قرص های ویتامین کمک زیادی اگر نتوانند به شما بکنند ضرری هم به شما نمی رسانند! این یکی از رایج ترین و اشتباه ترین اعتقادات بین مردم است .

اکنون این نظریه با توجه به تحقیقاتی که محققان انجام داده‌اند کاملاً رد شده است. این تحقیق با بررسی و کار روی سرطان ریه شروع شد محققان ابتدا امیدوار بودند که بتوانند به وسیله آنتی اکسیدان ها از سرطان ریه پیشگیری کنند اما متوجه شدند که میزان سرطان ریه و مرگ و میر ناشی آن در بین افرادی که این مکمل ها را استفاده می کنند و سیگاری هستند افزایش پیدا کرده است.

بسیار مهم است که بدانید مصرف قرص های ویتامین زمانی می‌تواند مفید واقع شود که شما آنها را از طریق غذاهای طبیعی دریافت کنید اما مصرف قرص های ویتامین بیشتر شبیه به داروهای شیمیایی عمل می کنند و به همین علت بسیار خطرناک بوده و دارای عوارض شدیدی نیز می باشد.

آیا قرص ویتامین D برای بدن مفید است؟

اینکه قرص های ویتامین D برای خانم های باردار مناسب است و یا برای خانم هایی که قصد باردار شدن دارند متفاوت می باشد خانم هایی که به میزان لازم اسید فولیک مصرف می کنند احتمال کمتری می‌رود که نوزادی با نقص عضو در ستون فقرات به دنیا بیاورد مصرف قرص های ویتامین و میزان مصرف اسید فولیک برای خانم های باردار ۴۰۰ میکروگرم در روز است و برای سایر افراد ضروری می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *