#


آلودگی و آسیبی که به مغز نوزادان می رساند

آلودگی هوا
8 دسامبر 2017 ۸ نظر 1161 بازدید

آلودگی و آسیبی که به مغز نوزادان می رساند

آلودگی و آسیبی که به مغز نوزادان می رساند

به گزارش ازمن بپرس، طبق اعلامی که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل، یونیسف داشته است نوزادانی که زیر یک سال سن دارند و در هوای آلوده قرار می گیرند مغزشان نسبت به کودکان دیگر بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند.

در این گزارش به نوزادانی که در کشورهای جنوب آسیا زندگی می کنند و بیشتر از نقاط دیگر جهان در معرض خطر آلودگی هوا هستند اشاره شده است.

تعداد کسانی که در این کشورها زندگی می کنند تقریبا دوازده میلیون نفر هستند که میزان آلودگی در این مناطق شش برابر بیشتر از حد مجاز می باشد. طبق آماری که گزارش شده است تعداد چهار میلیون نفر هم در شرق آسیا و اطراف اقیانوس آرام هوای سمی تنفس می کنند.

طبق گفته ی یونیسف تنفس ذرات سمی هوا باعث می شود که به مغز آسیب وارد شود و تکامل آن را ضعیف کند.

مغز نوزادان

مغز نوزادان

در این گزارش آمده است که بین هوش کلامی و غیر کلامی، نمره های پایین درسی دانش آموزان، حافظه و همچنین مشکلات عصبی آن ها با تنفس هوای سمی رابطه ی مستقیمی وجود دارد و این تاثیرات می تواند که تا آخر عمر همراه شخص باشد.

طبق گفته ی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل، به خاطر تمایل بسیاری که جهان امروزی برای شهرنشینی دارد و علاوه بر آن اقدامات ناکافی برای حفاظت در برابر آلودگی، در چندین سال آینده کودکان بیشتری در معرض خطر قرار می گیرند.

این سازمان درخواست افزایش استفاده از ماسک های صورت و سیستم های فیلترینگ شده را در زمان آلودگی بیش از حد هوا به کودکان کرده است و به آن ها هشدار داده تا در زمان آلودگی از رفت و آمد پرهیز کنند.

توده ی عظیمی از هوای سمی در ماه گذشته پایتخت هند، دهلی را فرا گرفت که باعث شد تا تعدادی از مدارس این شهر تعطیل شود.

آلودگی هوا در هند

زمانی که مدارس بازگشایی شدند بسیاری از پدران و مادران هندی به خاطر بی توجهی به سلامت کودکان از مقام های این کشور انتقاد کردند. این آلودگی به قدری زیاد بود که بازیکنان هند و سریلانکا در زمان بازی کریکت دچار حالت تهوع شدند.

در شمال چین تخمین زده شده است که به خاطر آلودگی هوا سه سال از امید به زندگی کاهش می یابد. البته قوانین سختی را دولت این کشور در مورد این مسئله و مخصوصا در مورد شرکت ها اجرا کرده است.

مغز نوزادان

مغز نوزادان

یونیسف این گزارش را از طریق تصاویر ماهواره ای به دست آورده است و گفته که آلودگی هوا در شهرهای آفریقایی هم رو به افزایش می باشد.

طبق تحقیقاتی که دانشمندان بریتانیایی در بیمارستان های لندن انجام داده اند نشان داده است که آلودگی هوا در این شهر باعث شده است تا وزن نوزادان کاهش پیدا کند و ارتباط مستقیمی با افزایش مرگ و میر نوزادان و به وجود آمدن بیماری ها در سنین بالاتر دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *