#


در کدام استان گرایش به دخانیات بیش تر است؟

29 آوریل 2019 بدون نظر 963 بازدید

در کدام استان گرایش به دخانیات بیش تر است؟

استان بوشهر از آن دسته از شهرهایی است که سن استعمال دخانیات در آن نسبت به کل کشور پایین تر است. هم چنین تحقیقات نشان داده است که در بوشهر سال هایی را که هر فرد سیگار می کشد از میانگین سالانه کل کشور بیش تر است.

دودی که سیگار و قلیان ایجاد می کند دارای ۴۰۰۰ نوع ماده سمی است که سرطان زا هستند. دود سیگار هم برای خود فرد سرطانی مضر است و هم می تواند به اطرافیان صدمات زیادی بزند. نه تنها دود سیگار بلکه وسایلی که افراد سیگاری استفاده می کنند هم به خاطر این که مقدار زیادی مواد سمی در آن جمع می شود برای سلامت فرد بسیار مضر است.

فردی که سیگار و یا قلیان را استعمال می کند به بیماری های زیادی مثل آسم ، آب مروارید و… مبتلا می شود که همین نیز باعث می شود تا برای درمان خود نیز هزینه هایی را چندین برابر هزینه ای که صرف دخانیات شده است را هزینه کند.

قوانین مربوط به کنترل دخانیات بیان کرده است که عرضه دخانیات در نزدیک مکان های تربیتی و شعاع صدمتری آن ها ممنوع است و هم چنین افراد نباید در اماکن عمومی و یا محل هایی که در آن به توزیع و پخش مواد غذایی می پردازند به استعمال دخانیات بپردازند و قانون با متخلفین برخورد خواهد کرد.

دخانیات

تعداد زنانی که در ایران و جهان دخانیات مثل سیگار می کشند؟

تعداد زنانی که در سال ۲۰۱۰ سیگار می کشیدند در کل جهان به میزان ۲۰۰ میلیون نفر بوده است. بیش تر این زنان در کشورهایی بوده اند که درامد بالایی داشته اند و بیش تر آن ها نیز در کشورهایی بوده اند که درامد آن ها پایین و یا متوسط بوده است. بررسی ها در ایران نشان داده است که در سال ۲۰۱۰ ، ۰.۹ درصد از دختران که سنی بین ۱۳ تا ۱۵ سال داشتند و کم تر از یک درصد از زنانی که سنی بین ۱۵ تا ۶۴ سال داشتند هرروزسیگار می کشیدند. البته بهتر است بدانید این آمارها در حال افزایش است و بسیاری از زنان و دختران به سمت مصرف سیگار کشیده شده اند.

دلایلی که باعث می شود زنان به سیگار گرایش داشته باشند می تواند ، ناراحتی ، بیماری ، افسردگی و.. باشد. دختران جوان نیز برای این که نشان دهند مستقل اند سیگار می کشند بعضی نیز برای جلوگیری از کاهش وزن این کار را انجام می دهند.براساس تحقیقات بیش تر زنان برای سیگار کشیدن دلیل خود را استرس بیان کرده اند.

آن دسته از زنانی که سیگار می کشند ، دو برابر بقیه زنان در معرض شکستگی و پوکی استخوان قرار می گیرند. سیگار کشیدن برای پوست نیز مضر است و باعث ایجاد چین و چروک روی پوست می شود . به صورت کلی زنانی که سیگار می کشند از سایرین به میزان ۱۴ سال زودتر می میرند. در استفاده از قلیان نیز همه این بیماری ها و خطرات برای افراد وجود دارد . قلیان می تواند به اندازه سیگار و یا حتی بیش تر برای سلامتی خطر آفرین باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *