#


مواردی که شمارا پیرتر از سنتان نشان می دهد؟

پیری پوست
5 فوریه 2019 بدون نظر 1599 بازدید

مواردی که شمارا پیرتر از سنتان نشان می دهد؟

با اینکه سن معمولاً معادل تعداد سال هایی که در این دنیا زندگی کردیم را شامل می شود اما واقعیت این است که سن اصلی ما به سبک زندگی ما وابسته است. برخی از افراد به دلیل اینکه دارای سبک زندگی سالمی هستند نسبت به سنشان خیلی جوان تر دیده می شوند ،در حالی که برخی دیگر به دلایل مختلفی مانند رژیم غذایی نامناسب و استفاده از دخانیات نسبت به سنشان پیر تر به نظر می رسند و دچار پیری زودرس می شوند.

با اینکه سن معمولاً معادل تعداد سال هایی که در این دنیا زندگی کردیم را شامل می شود اما واقعیت این است که سن اصلی ما به سبک زندگی ما وابسته است. برخی از افراد به دلیل اینکه دارای سبک زندگی سالمی هستند نسبت به سنشان خیلی جوان تر دیده می شود در حالی که برخی دیگر به دلایل مختلفی مانند رژیم غذایی نامناسب و استفاده از دخانیات نسبت به سنشان پیر تر به نظر می رسند. اگر می خواهید بدانید که آیا شما جزو افرادی هستید که پیری زودرس به سراغتان آمده است و یا نه این مطلب را ادامه دهید.

پیری زودرس

نشانه های پیری زودرس

توان بلند کردن اجسام را ندارید:با زیاد شدن سن و ضعیف شدن ماهیچه ها احساس خواهید کرد  که توانایی لازم را برای بلند کردن اجسام نداریم  پس بدانید که بدنتان در حال سیر نزولی از قرار گرفته است .البته شما می توانید با انجام حرکات ورزشی مانند کار با وزنه ماهیچه هایتان را تقویت کنید.

زخم هایتان دیرتر ترمیم می شود: اگر زخم های ایجاد شده در بدن دیرتر بهبود می یابند این خود یکی از نشانه های پیری زودرس است.  پوست بدن انسان به صورتی است که می تواند خود زخم ها را ترمیم کند ،بنابراین اگر مشاهده کردید که زخم های بدن شما نسبت به قبل دیرتر بهبود پیدا می‌کنند بدانید دچار پیری زود رس شده اید.

صورت شما پر از چروک است: چین و چروک در صورت یکی از نشانه های روند پیری در بدن می باشد ،مخصوصاً اگر در مقایسه با هم سن و سال هایتان این چین و چروک ها بیشتر باشد. علاوه بر این ژنتیک نیز در این روند نقش اساسی دارد اما در اکثر مواقع چین و چروک نشانه ای ازنوع زندگی شماست برخی از افراد به دلیل مصرف تنباکو ،مصرف مشروبات الکلی،  داشتن رژیم غذایی ناسالم و قرار گرفتن در مقابل آفتاب زیاد زود تر از حد معمول دچار چین و چروک پوست شان می شود. برای جلوگیری از این وضعیت باید در سبک زندگیتان تغییر اساسی ایجاد کنید. میوه و سبزیجات به علت این که منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند می‌توانند روند پیری پوست شما را به تعویق بیندازند.

برای بیرون رفتن با دوستان تان بهانه تراشی می‌کنید: کم حوصلگی یکی دیگر از نشانه هایی است که مشخص میکند از سن واقعی‌تان بزرگ شده اید .اگر هر بار که دوستانتان به شما را دعوت به دورهمی و یا گشت و گذار های بیرون از خانه دعوت می کنند و شما مثل سابق استقبال نمی کنید و دعوت آنها را رد می کنید بدانید که در حال پیرشدن هستید .جسم و ذهن ما با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند این بدین معنی است که شما افسرده باشید قدرت بدنی بالایی نیز نخواهید داشت یا برعکس اگر دارای جسم ضعیف ای باشید حوصله هیچ کاری هم نخواهید داشت بنابراین اگر می‌خواهید که دارای زندگی شادتری باشید حتما بی حوصلگی هایتان و علت آن را پیگیری کنید.

در بطری ها را به سختی باز می کنید:طی تحقیقات نشان داده که دست های ضعیف یکی از نشانه های پیری زودرس می باشد. با بالا رفتن سن قدرت و ماهیچه های دست کم تر می شود از این رو اگر شما هنگام باز کردن در  بطری دچار مشکل می‌شوید باید بدانید که بدن شما نسبت به سنتان مسن تر است.

پوست خشکی دارید: اگر نسبت به گذشته پوست شما خشک می شود و نیاز دارید تا مدام پوستتان را با کرم مرطوب کننده پوشش بدهید بدانید که دچار پیری زودرس شده اید .برای خشکی پوست دلایل مختلفی وجود دارد اما اگر این عارضه به طور مداوم در شما به وجود آمده باشد بهتر است که به پزشک مراجعه کنید در غیر این صورت پوست تان دچار چین و چروک خواهد شد و زودتر از سنت آن پیر می شوید.

دیگران سن شما را بیشتر از سن واقعی تان حدس میزند:اگر زمانی که دیگران سن واقعی تان را حدس میزند عددی که به شما می‌گویند از سن واقعی تان بیشتر باشد بدانید که باید بیشتر از گذشته به بدنتان اهمیت بدهید .

همیشه از دیگران عقب تر راه میروید: آیا مواقعی که با دیگران به گشت و گذار می روید همیشه عقب تر از آنها هستید ؟آیا او مدام از آنها این جمله را می شنوید که چرا عقب افتاده ای؟ سریعتر حرکت کن …

سن وا قعی افراد را می‌توان از سرعت راه رفتن آن‌ها تشخیص داد. اگر سرعت شما از سرعت نرمال راه رفتن کمتر باشد یکی از نشانه های پیری زودرس در شما می باشد .البته برای جبران این ضعف راهکارهایی وجود دارد مثلا اینکه با ورزش قدرت بدنی تان را افزایش دهید و یا اینکه هر روز ساعتی را به پیاده‌روی اختصاص بدهی.

بدنتان پر از لک شده است :یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل پیری زودرس در افراد آفتاب است .لکه های قهوه ای خشکی پوست ،چین و چروک می تواند به علت آفتاب گرفتن های طولانی مدت باشند. اگر شما به مراتب در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرید و از کرم های ضد آفتاب برای محافظت از پوست آن استفاده نمی کنید به طوری که بدنتان پر از لک است بدانید که نسبت به سن واقعی تان خیلی زودتر پیر به نظر خواهید رسید.

بالا رفتن از پله برای تان مانند کوهنوردی است:شاید اتفاق افتاده باشد که شما گاهی به دلیل درد زانو نتوانید از پله ها به راحتی بالا بروید .اما یکی از دلایلی که اغلب افراد در بالا رفتن از پله ها با آن روبرو هستند از بین رفتن ماهیچه های بدن است که با بالا رفتن سن در افراد اتفاق می‌افتد. اگر زمانی که می‌خواهید از پله‌ها بالا بروید آنقدر برایتان سخت است که انگار می خواهید کوه بکنید بدانید که بدن شما نسبت به سن واقعی تان سریعتر در حال پیر شدن است. این را به خاطر داشته باشید که از سن ۴۰ سال به بعد شما هر ۱۰ سال ۸ درصد از ماهیچه های بدنتان را از دست میدهید بنابراین قبل از آنکه دچار مشکل بالا رفتن از پله ها شوید ماهیچه هایتان را تقویت نمایید.

روزها خوب می‌خوابید و شبها بی خواب هستید:از نشانه های پیری زودرس بی خوابی یا اختلال خواب در شب است که به علت افزایش سطح کورتیزول در بدن رخ می دهد.  میزان هورمون استرس یا کورتیزول  با افزایش سن بیشتر می شود اما اگر میخواهید که دچار پیری زودرس نشوید سعی کنید از استرس دوری نمانید استرس علاوه بر اینکه شما را نسبت به سن واقعی‌تان مسن تر نشان می دهد بلکه منجر به افزایش وزن ،تضعیف سیستم ایمنی بدن و بسیاری از بیماری های دیگر نیز می شود .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *