#


کشف مواد مخدر و افزایش مصرف ماده مخدر گل در میان جوانان

28 آوریل 2019 بدون نظر 2181 بازدید

کشف مواد مخدر و افزایش مصرف ماده مخدر گل در میان جوانان

در سال اخیر پلیس مبارزه با مواد مخدر ۲۶۰۰ کیلوگرم از انواع مواد مخدر را کشف کرده است. هم چنین  باندهای زیادی نیز در این زمینه فعالیت داشته اند و هم چنین در زمینه قاچاق اسلحه نیز فعالیت هایی را داشته اند را دستگیر کرده و باند آن ها را از بین برده اند.

تعداد این شبکه و باندهای پخش مواد مخدر شش عدد بوده است و قاچاقچیان مواد مخدری که در این بین دستگیر شده اند نیز به میزان ۷۱ نفر بوده است. خرده فروشان زیادی نیز در این زمینه فعالیت داشته اند که ۳۰۰۰ تا از آن ها شناسایی شده و دستگیر شده اند.

پلیس مبارزه با مواد مخدر در تمام شهر تهران فعالیت داشته است و همین هم باعث شده است تا در سال ۱۳۹۷ به میزان زیادی از معتادان را دستگیر کنند. اکثر این معتادانی که دستگیر شده اند نیز به مرکز های بازپروری منتقل شده اند. بعضی از این معتادان نیز بوده اند که باید تحت مراقبت هایی قرار می گرفتند زیرا به بیماری هایی مثل آسم مبتلا بوده اند. پلیس هم چنان تلاش می کند تا شهر را از معتادان و خرده فروشان مواد مخدر پاک کنند .

مکان های زیادی نیز وجود داشته اند که افراد در محل مواد مخدر را عرضه می کردند و یا به استعمال مواد مخدر می پرداختند این مکان ها توسط پلیس پلمپ شده اند و به میزان ۹۲ خانه بوده اند که از این تعداد فقط دو تا از آن ها فک پلمپ شده اند.

درباره دیگر منازلی که پلمپ مانده اند نیز سوال شده است که آیا آن خانه ها فک پلمپ خواهد شد و یا قانون ان ها را تخریب خواهند کرد؟ براساس قانون ممکن است بعضی از این خانه ها خراب شوند و برای بعضی دیگر نیز کاربری آن ها تغییر کند.

در میان دستگیری این عاملان مواد مخدر کودکان نیز دستگیر می شوند سرنوشت آن ها چه خواهد بود؟ پلیس مبارزه با مواد مخدر کودکان را به محل هایی که نزدیک آن هاست تحویل می دهند و ان ها نیز به هیچ عنوان این کودکان را بازداشت نمی کنند و از آن ها بازجویی نیز نخواهد شد.

پلیس  بیان کرده است که گروهی سه نفره را دستگیر کرده است که در فضای مجازی به توزیع مواد مخدر پرداخته است. از این افراد به میزان سه کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شده است. هم چنین باند دیگری به تازگی در تهران ضبط شده است که به میزان ۱۶۰۰ کیلوگرم ماده مخدر را به همراه داشته است.

مصرف گل در میان جوانان

مواد مخدر

پلیس به خانواده ها هشدار می دهد تا روی جوانان خود نظارت بیش تری داشته باشند زیرا مصرف گل در میان جوانان بسیار شیوع پیدا کرده است . جوانان نیز در مورد مصرف این ماده اطلاعاتی ندارند و تنها به دنبال لذت هستند. این ماده مخدر دومین ماده در جهان است ککه مورد توجه جوانان قرار گرفته است.

استفاده از گل در طولانی مدت باعث خواهد شد تا فرد دچار اختلالاتی در سیستم بدن ، کم شدن تمرکز ، کم شدن میزان هوشیاری فرد و … خواهدشد.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *