#


وضعیت باران و سیلاب در نوار شمالی کشور

18 اکتبر 2018 بدون نظر 1379 بازدید

وضعیت باران و سیلاب در نوار شمالی کشور

وضعیت سیلاب در بخش شمالی کشور چگونه است؟

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل زده توضیحاتی را دادند.

مرتضی سلیمی با اشاره به این موضوع که چهار استان گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، درگیر باران و سیلاب شده اند افزود: ٢٩ شهرستان تنکابن، کلاردشت، چالوس، رامسر، کردکوی، گرگان، بندرگز، قائمشهر، علی آباد، تالش، فومن، بهشهر، صومعه سرا، لنگرود، آستارا، املش، رضوانشهر، رودسر، آمل، بابل، بابلسر، جویبار، ساری، نکا، نوشهر، نور، گلوگاه، شیروان و رازجرگلان، دچار آب گرفتگی و سیلاب شده اند.

وی با اشاره به انجام گرفتن عملیات امدادرسانی به شمار زیادی از هموطنان این مناطق، در ادامه گفت: چهار نفر به مناطق امن منتقل شده اند و۱۶۸ نفر هم اسکان اضطراری یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تخلیه آب ۱۹۳ واحد مسکونی خبر داد و افزود: ۳۹۶ نفر نیروی عملیاتی در قالب ۸۹ گروه امداد و نجات، در این ماموریت ها تلاش خود را انجام دادند.

مرتضی سلیمی در مورد سه نفری که در استان مازندران فوت کرده اند افزود: دو نفر توسط صاعقه و یک نفر، در سیلاب، جان خود را از دست دادند.

بر اساس گفته های رئیس سازمان امداد و نجات، امدادرسانی در این مناطق همچنان ادامه خواهد داشت.

کمک رسانی به ۱۰۰خانواده سیل زده استان گیلان /۳ نفر فوت و یک نفرمفقود شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به کمک رسانی به ۱۰۰ خانواده سیل زده در بیست روستای گیلان از فوت شدن سه نفر و مفقود شدن یک کودک در سیل چند روز قبل خبرداد.

مهدی ولی پور شنبه صبح در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش باران در استان گیلان، عنوان کرد: بر اثر بارندگی اخیر تمامی شهرهای استان دچار سیلاب و آبگرفتگی خیابان ها و معابر و طغیان رودخانه شدند.

به گفته این مسئول شهرهای تالش، آستارا، فومن، رضوانشهر، لنگرود، صومعه سرا، رودسر، ماسال، املش و لاهیجان نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در حال کمک رسانی به سیل زدگان می باشند، اضافه نمود: حدوداً بیست روستا در شهرهای اعلام شده دچار سیل و آبگرفتگی معابر هستند.

بر اساس اطلاع رسانی این مقام مسئول تاکنون ۱۰۰ خانوار از کمک رسانی نیروهای جمعیت هلال احمر استان گیلان در شهرهای یاد شده بهره مند شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه این مورد را یادآور شد: تعداد بیست گروه امداد رسانی این جمعیت در کنار دیگر دستگاه های امدادی در حال انجام فعالیت و امداد رسانی به سیل زدگان می باشند.

مهدی ولی پور با بیان این موضوع که در تصفیه خانه شهر رشت شب قبل گزارش ۱۱ مسموم به وجود آمده از گاز دی اکسید کربن فرستاده شد که خیلی سریع توسط نیروهای جمعیت هلال احمر به همراه اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند، بیان کرد: هم اکنون وضعیت عمومی این افراد نرمال است.

ولی پور ادامه دادند که با کمال تأسف باید اعلام کنیم اوایل صبح امروز یک دستگاه خودروی ۲۰۶ با تعداد شش سرنشین شامل دو مرد، سه زن و یک نوازد به درون رودخانه حویق در تالش سقوط کرد، تصریح نمود: به خاطر این حادثه به وجود آمده سه زن سرنشین این اتومبیل جان خود را از دست دادند و دو مرد هم به بیمارستان انتقال داده شدند و یک نوزاد هم در این بین مفقود شد.

وی در ادامه گفت: عملیات جستجوی نیروهای هلال احمر برای پیدا کردن این نوزاد در اطراف منطقه محل حادثه ادامه دارد.

کمک رسانی در ۲۲ شهرستان دچار سیل و آبگرفتگی/ نجات جان ۷۰۹ نفر تاکنون

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در آخرین اظهارات خود در مورد وقوع سیل در استان های شمالی بیان کرد، سیل و آبگرفتگی شهر‌هایی از سه استان گلستان، گیلان و مازندران را دچار کرده است و از روز قبل تا صبح امروز (شنبه) در ۲۲ شهرستان از این استان ‌ها، کمک رسانی انجام شده و ۷۸ گروه تشکیل شده از ۳۵۳ امداد گر در حال کمک رسانی هستند.

وی افزود، تا به حال به ۷۰۹ نفر کمک رسانی انجام گرفته است و چهار نفر به مناطق امن انتقال داده شده‌ اند و به تعداد هشت نفر هم اسکان اضطراری داده شده است و تا به امروز ۵۱۸ منزل مسکونی از آب تخلیه شدند.

وضعیت بحرانی در تنکابن

فرمانداری تنکابن در یک اطلاعیه‌ اعلام نموده که به علت بالا آمدن سطح آب رودخانه ‌ها، شرایط پل ‌ها و روستاهای اطراف رودخانه ‌ها، شرایط این شهرستان در وضعیت بحرانی است و از مردم درخواست شده تا از رفت و آمد و تردد غیر ضروری در مسیرهای دارای پل و روستاهای اطراف رودخانه‌ ها خودداری کنند.

ام ‌البنین کاسگری، سخنگوی فرمانداری تنکابن از خراب شدن پل ‌های ارتباطی دو روستای «ایثار ده» و «پلطان» در محدوده قسمت مرکزی شهرستان تنکابن اطلاع داده و عنوان کرده است، در این راستا خطوط لوله گاز منتهی به این روستاها و روستای «خشکرود» برای حفاظت از خطرات احتمالی به صورت موقت از طرف شرکت گاز قطع شده است.

محمد ناصر زندی، فرماندار چالوس هم عنوان کرده است: بارش شدید باران باعث وجود سیل و آبگرفتگی معابر و شماری از واحدهای مسکونی در این شهرستان شده و خساراتی هم به بار آورده است. این شهرستان در شصت نقطه درگیر آبگرفتگی شده و از شب قبل نیروهای شهرداری، هلال احمر و آب و فاضلاب روستایی در حال کمک رسانی و تخلیه آب از منازل هستند.

رضا گلپور، رئیس هواشناسی شهرستان نوشهر هم با عنوان این ‌که از روز قبل تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز بیشتر از ۱۵۴ میلی متر باران در این شهر باریده است، گفت، پس از رامسر، نوشهر بالاترین میزان بارش باران را داشته و پیش بینی شده است که بارش باران تا بعد از ظهر ادامه داشته باشد و پس از آن مقداری از شدت آن کاسته شود.

رامسر در صدر فهرست شهرهای بارانی مازندران

احمد اسدی، معاون توسعه و پیشگیری اداره‌ کل هواشناسی استان مازندران هم از ادامه بارش باران در غرب استان مازندران تا فردا یکشنبه خبر داده و افزود، رامسر با ۲۲۰ میلی متر بارش باران در صدر فرست شهرهای بارانی استان مازندران قرار گرفته است.

وی تأکید کرده است که امروز هم دریا مواج خواهد بود و احتمال بارش برف در ارتفاعات سردسیر استان هم وجود خواهد داشت ولی تاکنون در هیچ کدام از ایستگاه ‌ها، بارش برف اطلاع داده نشده است.

قطع شدن ۱۵ خط اصلی برق در مازندران

قاسم شهابی، مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از قطع شدن پانزده خط اصلی برق در این استان اطلاع داده و افزوده است با توجه به رعد و برق شدید در استان مازندران، در تعدادی از شهرها برق قطع شده است ولی این قطعی مدت زیادی طول نخواهد کشید و خیلی سریع وصل خواهد شد. هم اکنون در ۱۵ خط اصلی شهرهای ساری، جویبار، آمل، قائمشهر و بابل برق قطع شده است.

تعطیلی مدارس چند شهرستان گیلان/ قطع مسیر ارتباطی پنج روستای رودسر

به خاطر این بارش ها مدارس در نوبت صبح مقطع ابتدایی شهرستان صومعه سرا و تمامی مقاطع روستای رفتگی و تنیان این شهرستان و اطاقور شهرستان لنگرود و همین طور مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم شهر املش تعطیل شده است.

این را هم باید بگوییم که بارش شدید باران در شهرستان رودسر که در شبانه و روز گذشته با ۲۲۲ میلی متر بیشتر بارش ها را ثبت کرده موجب آبگرفتگی معابر و خیابان ها و قطع شدن مسیر ارتباطی پنج روستا در بخش رحیم آباد این شهرستان شده است.

به تأسیسات طرح‌ های سالم ‌سازی دریا در شهرستان آستارا هم به واسطه بارش های روز گذشته خساراتی وارد شده است.

در بیشتر شهرهای استان گیلان بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر باعث کاهش روند عبور و مرور شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *