#


از چه روش هایی می توان برای درمان زخم بستر استفاده کرد؟

1 اکتبر 2018 بدون نظر 1787 بازدید

از چه روش هایی می توان برای درمان زخم بستر استفاده کرد؟

راه های خانگی برای درمان زخم بستر

افراد بیماری که باید استراحت مطلق داشته باشند, اغلب با زخم بستر مواجه می شوند. زمانی که به زخم بستر ابتلا پیدا کردید باید به فکر درمان آن نیز باشید، ولی در صورتی که این کار را انجام ندهید باعث می شود که این زخم عمیق تر شود. زخم بستر اغلب در پشت دست یا کمر، مچ پا، پاشنه، پوست پشت زانو، امتداد ستون فقرات، باسن، شانه و پوست بروز می کند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا می تواند کمک بسیاری به شما کند تا زخم بسترتان بهبود یابد چرا که به پوست صدمه دیده رطوبت می رساند و به همین دلیل موجب درمان هر چه زودتر زخم بستر می گردد.

برای به کار بردن این شیوه کافی است، در آغاز آلوئه ورا را برش بزنید و سپس ژل آن را بر روی جاهایی که زخم شده اند به آرامی بمالید و صبر کنید تا ژل خشک گردد.

در نتیجه با پارچه ای تمیز آن قسمت را پاک نمایید. این شیوه را سه مرتبه در روز انجام دهید تا به نتیجه های مثبتی دست پیدا کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب است که می تواند برای درمان زخم بستر گزینه خوبی باشد.

روغن نارگیل را بر روی بخش هایی که زخم شده است به آرامی بمالید تا روغن نارگیل به پوست نفوذ کند. ولی حواس تان باشد که زمان ماساژ دادن، فشاری بر روی زخم های بیمار وارد نگردد.

 آب شور

برخی مواقع زخم ها به خوبی پاک نمی شوند، این نوع زخم ها اغلب در مقابل عفونت آسیب پذیر می باشند.

به کار بردن آب شور، پوست مرده و شل را از بین می برد و مایع اضافه را کاهش می دهد. در صورتی که می خواهید این روش را به کار ببرید کافی است، داخل یک فنجان آب ۲قاشق چایخوری نمک اضافه کنید و به خوب حل نمایید. بگذارید این ترکیب بجوشد و هنگامی که خنک شد برای تمیز کردن زخم ها آن را استفاده نمایید. این شیوه را چند مرتبه در روز انجام دهید.

 زردچوبه

زردچوبه دارای خاصیت های ضدعفونی کننده و آنتی اکسیدانی می باشد و علاوه بر این برای از بین بردن التهاب مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورتی که می خواهید این روش را استفاده نمایید، کافی است بخشی که به زخم بستر مبتلا شده را با آب شور تمیز کنید و به میزان کافی زردچوبه بر روی زخم بپاشید. پس از اینکه زردچوبه تمام زخم را پوشش داد، زخم را با پانسمان ببندید.

این کار را سه مرتبه در روز انجام دهید. در صورتی که قصد دارید زودتر به نتیجه های مثبت دست پیدا کنید علاوه بر استفاده از این روش، شیرگرم و زردچوبه را مخلوط کنید و دو مرتبه در روز میل نمایید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *