#


‘چین در همه جا’! حتی در صنعت فن آوری در حال رشد آفریقا!

'چین در همه جا'! حتی در صنعت فن آوری در حال رشد آفریقا هم نقش دارد!
29 جولای 2017 بدون نظر 1043 بازدید

‘چین در همه جا’! حتی در صنعت فن آوری در حال رشد آفریقا!

این مسابقه ای است که در راس کسب و کار تجاری بوجود امده است: شرکت های فن آوری چینی تشنه و گرسنه این هستند که خود را گسترش هستند و الان نیز به قاره آفریقا امدند که در آن چندین کشور رشد اقتصادی دو رقمی را هدف قرار می دهند.

ایگونیگ گلیاردون، سخنگوی مطالعات رسانه ای دانشگاه ویتواتزرند در آفریقای جنوبی، بوسیله ی تلفن CNBC گفت که گسترش خاورمیانه به آفریقا طی چهار تا پنج سال گذشته به طور خاصی برجسته شده است.

Gagliardone گفت، “چین در همه جا است، اما او اشاره کرد که حضور آن در بازارهای خاص قوی تر بود.

به عنوان مثال، Gagliardone توضیح داد که چین “قطعا تنها بازیکن” در اتیوپی است، با سرمایه گذاری چین در بخش فن آوری این کشور در مجموع ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ بدست اورد.

اما او افزود که چین حضور خود را نه فقط در شرق آفریقا، بلکه در شمال مصر نیز به عنوان مثال مراکش و تا جنوب آفریقای جنوبی احساس کرد.

به گفته تحلیلگران CNBC به این نتیجه رسیدند که برای موفقیت در آفریقا هزینه زیادی صرف کردند، شرکت های چینی پیشنهادات ارزان تر از رقبای ایالات متحده و اروپا خود ارائه می دهند. Gagliardone همچنین گفت که شرکت های آفریقایی به چین خوش امد گفتند و بدون سوالی ان ها مشغول به کار شدند

داستان فن آوری چین و آفریقا دو دهه پیش آغاز شده بود، با گسترش غول مخابراتی چینی ZTE و Huawei که خدمات مشابهی را ارائه می داد.

تیم Steinecke، تحلیلگر مشاوره مدیریت Xynteo، از طریق پست الکترونیکی به CNBC نوشت که هر دو شرکت های چند ملیتی زیرساخت ارتباطات مخابراتی آفریقا را در اختیار گذاشتند و همچنین با شرکت های محلی، موسسات تحقیقاتی و دولت های محلی کار کردند'چین در همه جا'! حتی در صنعت فن آوری در حال رشد آفریقا هم نقش دارد!

نوآوری های دیگری از شرکت های چینی به آفریقا آورده شد. در گزارشی که در ماه ژوئن منتشر شد، مشاوره شرکت McKinsey گفت: “تقریبا نیمی از شرکت های چینی در آفریقا یک محصول یا خدمات جدید را به بازار محلی معرفی کرده اند و بیش از یک سوم فناوری جدید را معرفی کرده اند.”

ساخت گوشی هوشمند برای بازارهای آفریقایی

Tecno، یک سازنده گوشی هوشمند تحت شرکت Transsion Holdings هنگ کنگ، فرمول برندهای شرکت های چینی را در این قاره گنجانده است.

گوشی های Tecno، که دارای پایگاه منطقه ای در نیجریه هستند، نوآوری های عملی را در جهت بودن در بازارهای آفریقایی دارند.

این ها شامل عمر طولانی مدت باتری بود زیرا منابع قدرت درست و مطمئن ان می تواند سخت باشد، صفحات مقاوم در برابر ذرات گرد و غبار و دوربین هایی که به طور خاص برای رنگ های تیره تر رنگ می شوند. قیمت مناسب بازار که قابل درک است: گوشیها معمولا بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار هزینه دارند.

Tecno سریع رشد کرده است و بر اساس وب سایت Transsion Holdings، مارک های جمعی آن در آفریقا دارای بیش از ۴۰ درصد سهم بازار در کشورهای جنوب صحرای آفریقا است. Holdings Transsion همچنین حجم کل فروش بیش از ۲۴۶ میلیون گوشی دو سیمکارته یا گوشی هایی که می توانند دو سیم کارت را نگه دارند، دیده می شود.

طبق گزارش CNBC آفریقا، Tecno خودش ۲۵ درصد از بازار گوشی های هوشمند در آفریقا را دارد.'چین در همه جا'! حتی در صنعت فن آوری در حال رشد آفریقا هم نقش دارد!

Attai Oguche، معاون مدیر بازاریابی مستقر در لاگوس برای Tecno، به CNBC از طریق تلفن گفت که شرکت های چینی در روند ردیابی خوب هستند.

او گفت: “آنها به راحتی سازگاری پیدا می کنند و محصولی را که همه دوست دارند، ارائه می دهند.”

اوغوش افزود که رویکرد “بسیار محافظه کارانه” در اروپا به این معنی است که شرکت ها ریسک کمتری نسبت به رقباشان دارند.

تأثیرات شرکت های چینی در این قاره از پیشگویی انجام شده بیش تر است و در حال حاضر شامل شبکه های پخش، مراکز داده و فروش گوشی های هوشمند است.

این شرکت در حال رشد و مشارکت مردم در حال توسعه و اموزش مردم محلی است و در برنامه های محلی و بین المللی سرمایه گذاری می کند. این گزارش در پی تضمین موفقیت در تانزانیا است.

با توجه به McKinsey، به این ترتیب طبقه متوسط ​​رو به رشد آفریقا را جذب می کند، تمرکز بر روی بازار محلی، تماشای تلویزیون از لوکس گاه به گاه را به یک روال روزانه برای بسیاری از تانزانیا ها تبدیل کرده است.

فرمول One Belt رسمی چین، پروژه های زیربنایی یکی از جاده ها، منافع سرزمین اصلی را در قاره نیز تقویت کرد.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶، Telecom Global چین اعلام کرد که با مرکز داده جیبوتی کار خواهد کرد تا شبکه خود را توسعه داده و رشد خدمات کابل فیبر را در شرق آفریقا تقویت کند.

لی چانگی، مدیر عامل شرکت چین Telecom در آفریقا و خاورمیانه، در بیانیه ای اعلام کرد که این تصمیم یک صفحه جدید برای برنامه ریزی استراتژیک منطقه ای شرکت را نشان می دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *