#


ممنوعیت شبکه های اجتماعی برای نوجوانان کشورهای اروپایی

ممنوعیت شبکه های اجتماعی
19 ژوئن 2017 بدون نظر 1731 بازدید

ممنوعیت شبکه های اجتماعی برای نوجوانان کشورهای اروپایی

ممنوعیت شبکه های اجتماعی برای نوجوانان کشورهای اروپایی:

نگرانی دولتمردان اروپایی در خصوص استفاده نوجوانان از شبکه های اجتماعی منجر به نشست هایی در اتحادیه اروپا شده است. به گزارش از من بپرس در این نشست ها بحث ها در مورد مضرات شبکه های اجتماعی برای نوجوانان و  افراد زیر ۱۶ سال منجر به تصمیم این کشورها برای محدود کردن دسترسی نوجوانان و کسب رضایت از والدین شده است.طبق این تصمیمات ،کشورهای اروپایی تا چند روز دیگر استفاده از فیسبوک، اینستاگرام، ایمیل و سایر شبکه‌های اجتماعی را برای نوجوانان کمتر از ۱۶ سال منوط  به داشتن رضایت پدر و مادر دانسته اند.

آیا ممنوعیت شبکه های اجتماعی برای افراد زیر۱۶ سال در کشورهای اروپایی رای می آورد؟

با توجه به پیشنهاداتی که دراتحادیه اروپا در حال بررسی می باشد ، سن افرادی که اطلاعات شخصی خود را در اختیار وبسایت ها و شبکه های اجتماعی می گذارند از ۱۳ سال به ۱۶ سال افزایش پیدا کرده است.
از این پس نوجوانان اروپایی برای باز کردن حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فیسبوک، اینستاگرام، ایمیل ، اسنپ چت و دانلود کردن اپلیکیشن های مختلف و حتی استفاده از موتورهای جست‌و‌جو مانند گوگل ،باید رضایت پدر و مادر خود را داشته باشند.

با تصویب این پیشنهاد ها کشور های اروپایی دو سال برای اجرایی کردن آن مهلت خواهند داشت.و این الزام قانونی برای شبکه های اجتماعی نیز باید رعایت شود و جرایمی نیز برای متخلفین وجو خواهد داشت.

مخالفت گروه ها و شرکت های بزرگ فناوری در مورد پیشنهاد های اتحادیه اروپا:

این اقدام از سوی کشورهای اروپایی باعث نگرانی شماری از گروهای فعال در عرصه آموزش شده است ، این افراد با هشدار در مورد این محرومیت ،منع استفاده از شبکه های اجتماعی برای نوجوانان را باعث دروغ گفتن آنها درمورد سن و سالشان عنوان کرده اند.
همچنین شرکت‌های بزرگ فناوری در آمریکا به شدت با چنین پیشنهادهای اتحادیه اروپا مخالفت کرده اند.

اما با وجود این مخالفت ها کشورهای اتحادیه اروپا تا چند روز اینده در این مورد  تصمیم خواهند گرفت و در صورت توافق کمیته‌های آزادی‌های مدنی، دادگستری و امور داخلی پارلمان اروپا  باید در مورد آن رای‌گیری کرده و در آخر پارلمان اروپا آن را در سال جدید به رای خواهد گذاشت.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *