#


خطرات امنیتی در فضای مجازی که کاربران از آن بی خبرند

5 اکتبر 2018 بدون نظر 2025 بازدید

خطرات امنیتی در فضای مجازی که کاربران از آن بی خبرند

بی خبر بودن کاربران شبکه های مجازی از خطرات امنیتی

شبکه های اجتماعی به ما کمک می کنند تا با خانواده و یا افرادی که هر روز آن ها را نمی توانیم ببینیم، در ارتباط باشیم، اما به هکرها و سارقین اطلاعات هم اجازه می دهد تا به اطلاعات شخصی و فردی ما دسترسی پیدا کنند. در چند سال اخیر، افزایشی در به سرقت رفتن اطلاعات که از طریق این شبکه های اجتماعی آغاز شده اند، مشاهده شده است.

خطرات امنیتی رسانه های اجتماعی

خیلی اهمیت دارد که همه از شبکه های اجتماعی امن و هوشمند استفاده نمایند تا به غیر از محافظت از خود، از کار و مشتری های خود هم مراقبت نمایند. این سه اشتباه شایع می تواند اطلاعات خصوصی و فردی شما را به خطر بیندازد، دقت کنید و روش هایی را یاد بگیرید تا به نحوی مناسب از به سرقت رفتن اطلاعات تان جلوگیری نمایید.

اطلاعات شخصی خود را بیش از اندازه در اختیار سایرین قرار ندهید

زمانی که افراد اطلاعات خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، این عمل می تواند درهایی را باز کند تا از اطلاعات شان برعلیه خود آن ها استفاده کنند. چیزهایی مثل اسم کامل، تاریخ تولد، محل تولد، آدرس مدرسه و تاریخ فارغ التحصیلی می تواند در صورت قرار گرفتن در دست افراد سوء استفاده گر، خیلی خطرناک باشد.

شبکه های اجتماعی طبق معمول به اسم و زمان تولد شما احتیاج دارند اما بیشتر به شما چیزهایی ارائه می کنند که بتوانید این اطلاعات را از سایرین مخفی کنید، به غیر از اطلاعات اولیه، در مورد موضوعاتی که ارسال می کنید هم احتیاط کنید، به قطع یقین شما شماره کارت بانک خود را پخش نمی کنید اما عکسها هم می توانند خطرناک باشند.

به طور مثال، می تواند تصویر خودروی جدیدی که خریده اید و حذف نکردن شماره پلاک یا به اشتراک گذاشتن جزئیات حادثه ای به همراه آدرس منزل تان باشد؛ اگر این مشخصات به دست افرادی که شما او را نمی شناسید برسد، آن فرد می تواند از این مشخصات برای به سرقت بردن اطلاعات شما استفاده نماید.

اجازه اپلیکیشن ها برای دسترسی به حساب کاربری خود را محدود کنید

زمانی که اپلیکیشنی را دانلود می کنید به شما این گزینه را ارائه می دهد که به جای وارد نمودن ایمیل خود از طریق شبکه های اجتماعی وارد شوید، شما به این اپلیکیشن اجازه می دهید که به اطلاعاتی که در آن شبکه اجتماعی وارد نموده اید، دسترسی پیدا کند.

امکان دارد به هیچ عنوان به این موضوع و اثرات منفی که می تواند برای شما در پی داشته باشد، فکر نکنید، اما طبق اسناد موجود، شخص سومی می تواند بدون اطلاع شما به اطلاعات خصوصی تان در شبکه های اجتماعی دسترسی داشته باشد.

وقتی که به اپیکیشنی اجازه دسترسی به اطلاعات خود را می دهید بدون توجه به قصد و هدف بیان شده توسط آن ها، دقت خاصی داشته باشید. حتی اگر خود آن اپلیکیشن بدون خطر باشد، هک یا نقض داده ها می تواند اطلاعات شما را در معرض دید دیگران قرار دهد و هر قدر شبکه اجتماعی شما به اپلیکیشن های  بیشتری متصل باشد، اطلاعات شما بیشتر در معرض دزدیده شدن و سوء استفاده قرار دارند.

حتما تنظیمات صفحات کاربری خود در شبکه های اجتماعی مثل اختیارات برنامه را مرور نمایید و برنامه هایی که زمان زیادی است از آن ها استفاده نکرده اید را از سیستم خود پاک کنید.

عملیات های امنیتی را به صورت منظم به روز رسانی نمایید

تغیبرات وب سایت ها و اپلیکیشن ها گاهی اوقات اتفاق می افتد، با توجه به این مورد بررسی نمودن عملیات های امنیتی در اپلیکیشن های مختلف برای اطمینان از در امان ماندن اطلاعات تان، فکر بدی نیست. شما می بایست تصویر صحیحی از تنظیمات امنیتی پیش فرض دستگاه تان و روند تغییر آن داشته باشید تا اطلاعات تنها با مخاطبان خودتان به اشتراک گذاشته شود.

بسیاری از افراد از این که متوجه می شوند به چه صورت اطلاعات شان بر اساس تنظیمات پیش فرض به صورت جهانی به اشتراک گذاشته می شوند، تعجب می کنند. شما که دل تان نمی خواهد اطلاعات تان بی خبر از شما با دیگران به اشتراک گذاشته شود.

به غیر از تنظیمات امنیتی، می بایست به صورت مرتب رمز عبور خود را عوض کنید و از استفاده از رمزهای همانند برای اپلیکیشن های گوناگون پرهیز کنید. امکان دارد یک هکر از خدا بی خبر که در صفحه کاربری توئیتر شما توئیت می کند موجب ناراحتی شما نشود اما اگر همان شخص به حساب بانکی شما هم دسترسی داشته باشد، آن وقت چکار می کنید؟

اگر کسی بتواند به یک حساب شما با رمز عبور مشترک دسترسی پیدا کند، آن وقت است که اطلاعات بسیاری در مورد شما به دست خواهد آورد و قادر خواهد بود از آن ها برای به سرقت بردن اطلاعات شخصی شما استفاده نماید.

به چه ترتیب می توانید از اطلاعات تان محافظت کنید؟

پیش از این که به خاطر ترس از سارقین اطلاعات، تمامی شبکه های اجتماعی را از دستگاه خود پاک کنید، کارهای آسان دیگری هم وجود دارند که می توانید برای محافظت از خودتان از آن ها استفاده نمایید.

تنها افراد و کسانی که آن ها را که می شناسید دنبال کنید و مراقب پست هایی که به اشتراک می گذارید هم باشید.

زمانی که در مکان های عمومی وارد برنامه ای می شوید، پس از استفاده از آن برنامه خارج شوید و تاریخ مرورگر را به طور کلی پاک کنید.

در نهایت، به هیچ عنوان اطلاعات امنیتی شبکه اجتماعی خود یا کارت بانکی تان را به فرد دیگری ندهید مگر آن که قانونی باشد.

دزدیده شدن اطلاعات چیزی است که اشخاص باید نسبت به آن خیلی دقت کنند اما احتیاجی به نگرانی بیش از اندازه نیست.

همواره مناسب ترین روش ها را در ذهن خود داشته باشید تا بتوانید از قابلیت های مثبت شبکه های اجتماعی لذت ببرید و از اطلاعات خود در برابر افراد سودجو محفاظت کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *