#


یوتیوب و حذف اینترنت اکسپلورر۶

12 می 2019 بدون نظر 1419 بازدید

یوتیوب و حذف اینترنت اکسپلورر۶

یوتیوب تقریبا حدود سال پیش آگهی را منتشر کرد که بیان کننده این موضوع بوده است که کسانی که در اینترنت اکسپلورر۶ از یوتیوب استفاده می کنند پشتیبانی های سایت یوتیوب از این مرورگر به طور کلی برداشته می شود و اما در این زمان تعدا کاربرانی که در اینترنت اکسپلورر از یوتیوب استفاده می کردند به میزان ۱۸ درصد بوده است .

دلیل این امر نیز این بوده است که مهندسان یوتیوب از پشتیبانی کردن این سایت خسته شده بودند و همین دلیل هم آن را مانعی بر سر راه پیشرفت برنامه های خود می دانستند به همین دلیل هم در یک تصمیم غیر عادی بیان کرده اند که پشتیبانی ها همگش حذف خواهد شد . مهندسان یوتیوب باید هر هفته رابط های کاربری که دراینترنت اکسپلورر۶ دچار مشکل می شدند را ترمیم می کردند و این موضوع باید هفته ای چند بار اتفاق می افتاد زیرا در غیر این صورت همه شرایط برای بروز رسانی و ارتقا دادن مرورگر های مهندسان نیز وجود نداشت.

در سال ۲۰۰۱ مرورگر پیش فرضی که برای ویندوز XP قرار داده شده بوده است اینترنت اکسپلورر بوده است و اما بعدها در سال ۲۰۰۸ مرورگر دیگری مثل کروم وارد این عرصه شد. نهایتا تصمیمی که مهندسان برای یوتیوب گرفته شد بر این شد که بنری ساده را برای این موضوع طراح کرده اند و اما بعدها این بنر رد اغلب صفحه های سایت برای کاربران این مرورگر به نمایش درآمد .

اما چند سال پیش گوگل ، یوتیوب را خریده بوده است و اما این سایت هنوز با سیاست های گوگل همسو نشده بوده است . در ابتدای زمانی که گوگل و یوتیوب با هم ادغام شده بوده اند مجوزی به نام OldTuber وجود داشته است که مهندسان یوتیوب با استفاده از همین مجوز می توانسته اند تا قوانین گوگل را دور بزنند و در کدها این سایت اعمال تغییرات کنند.  پس مهندسین آگهی مربوطه را در جایی قرار دادند که نظارت بسیار کمی روی آن اتفاق می افتاد . این بهترین فرصتی بوده است که مهندسان یوتیوب برای  این که اینترنت اکسپلورر۶ را حذف کنند پیدا کرده بودند.

یوتیوب

در این زمان بوده است که وکیل های گوگل به سراغ آن ها آمده اند تا بدانند که علت این اقدام مهندسان چه بوده است و از آن ها خواسته اند تا این آگهی را سریعا پاک کنند. نگرانی وکلای گوگل از این بوده است که آن ها فکر می کرده اند یوتیوب بعد از این اقدام می خواهد از کروم به عنوان جایگزینی برای اینترنت اکسپلورر۶ یاد کند که همین موضوع نیز برخلاف قوانین رقابتی بوده است.

البته درنهایت نتیجه این شده است که مهندسان طوری برنامه ریزی کرده بودند که این آگهی هر بار به صورت تصادفی مرورگرهای دیگری مانند اپرا ، کروم و اینترنت اکسپلورر ۸ را به کاربران پیشنهاد می داده است .

چندی بعد از پخش شدن بنر یوتیوب

بعد از پخش شدن این بنر تعداد افرادی که از اینترنت اکسپلورر۶ استفاده می کردند نصف شد و از ترافیک جهانی مربوط به این مرورگر نیز به میزان ۲۰ درصد کاسته شد . کاهش میزان ترافیک در این مرورگر باعث شد تا در سایر مرورگرها به همین میزان ترافیک بیش تر شود.

با استفاده از این برنامه مهندسان موفق شدند تا به طور همیشگی اینترنت اکسپلورر۶ را حذف کنند و اما بعدها در ایالات متحده استفاده از این مرورگر به زیر یک درصد رسید .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *