#


وب گردی آسان با مرورگر گوگل کروم

گوگل کروم
25 سپتامبر 2017 بدون نظر 1787 بازدید

وب گردی آسان با مرورگر گوگل کروم

وب گردی آسان با مرورگر گوگل کروم

آغاز به کار کروم

پیش از اینکه مرورگری به نام کروم وارد دنیای اینترنت شود کاربران شبکه های اینترنتی برای دسترسی به سایت های مختلف از مرورگرهایی همچون فایرفاکس که تولید شده توسط شرکت موزیلا و یا اینترنت اکسپلورر که به وسیله شرکت مایکروسافت به وجود آمده بودند استفاده می کردند.

در آغاز کار مدیر اجرایی شرکت گوگل هیچ علاقه ای نسبت به حضور در دنیای مرورگرها نشان نداد ولی زمانی که سرگئی برین و لری پیج که از طراحان اصلی فایر فاکس بودند را به استخدام کمپانی گوگل درآورد این دوفرد بر عقاید اشمیت که مدیر اجرایی آن زمان گوگل بود خط بطلان کشیده و اورا راغب کردند تا یک مرورگر جدید که ساخته کمپانی گوگل است وارد بازار کند.

۲ سپتامبر سال ۲۰۰۸ میلادی نخستین روزی بود که مرورگر گوگل کروم پا به دنیای فناوری گذاشت. همه گمان می کردند برای کار با این مرورگرجدید باید هزینه بسیار بالایی پرداخت کنند درصورتی که اینگونه نبود و شرکت گوگل آن را به صورت رایگان در اختیار استفاده کنندگان قرار داده بود. این مرورگر نوپا موتور جستجویی بر اساس وب کیت داشت و همین کار با آن را آسان تر می کرد.

در نخستین هفته ای که مرورگر کروم شروع به کار کرده بود به حدی کارش خوب بود که توانست یک درصد از سهام بازار را به نام خود کند. پس از این موفقیت بود که افت و خیز های زیادی برای پیوستن استفاده کنندگان از اینترنت به این مرورگر دیده شد.
کمپانی گوگل در سال ۲۰۱۰ میلادی نسخه های جدیدی به نام های مک و لینوکس را ئوارد بازار کرد که این امر موجب شد کاربران برای استفاده از این مرورگر رغبت بسیاری داشته باشند.

در سال ۲۰۱۲ آماری منتشر شد که نشان می داد مرور گر گوگل کروم حدود ۲۷ درصد از استفاده کنندگان فضای مجازی را به خود اختصاص داده و در بین مرورگر های دیگر مقام اول را دارا می باشد.

گوگل کروم

گوگل کروم

ویژگی تمایز گوگل کروم چیست؟

احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که چه تفاوتی بین مرورگر ها وجود دارد ویا اینکه یک مرورگر چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا بتوان آن را یک مرورگر خاص دانست؟
مرورگر گوگل کروم یک نکته را برای خود به صورت شعر درآورده و بر پایه آن کار می کند وآن هم اینکه امن و سریع کار کند و ساده بوده و در کار خود ثبات داشته باشد. مرورگر کروم از لحاظ سرعت بالایی که در باز کردن صفحات اینترنتی دارد در بین سایر مرورگرها خاص تر می باشد.

مرورگرهای بسیاری بودند که از ویژگی های منحصر بفردی نام می بردند ولی گوگل کروم تمام این ویژگی های خاص را در خود به همراه داشت وهمین می توانست نقطه تمایز کروم با سایر مرورگرها باشد.

زمانی که کروم از امنیت بالای خود صحبت می کند شاید برخی باور نداشته باشند درحالی که کروم در زمان های مختلف از تمام سایت هایی که آلوده به تروجان هستند یعنی سایت هایی هستند که کلاه برداری می کنند لیستی دارد که مرتبا آن ها را بروز می کند و زمانی که کاربری قصد ورود به یکی از این سایت ها را داشته باشد ممانعت می کند.

شاید تا به حال دیده باشید که هنگام استفاده از مرورگری شروع به اصلاح کرش می کند و عملیات پردازش در آن منحل می گردد، کروم این توانایی را دارد که امکان به وجود آمدن چنین وضعیتی را بسیار کم می کند. هنگام استفاده از کروم اگر دو دکمه شیفت و اسکپ را به طور همزمان نگه دارید یک صفحه جدید به نام تسک منیجر باز می شود که اسامی همه شبکه های اینترنتی ای که در مرورگر شما آماده به کار هستند را نشان می دهد.

این قابلیت کروم باعث می شود شما یتوانید به میزان حجمی که هر شبکه ای از حافظه رایانه شما را در برگرفته است چقدر می باشد.
در این پنجره ای کروم برای تان باز می کند شما این اجازه را دارید هر کدام از شبکه هایی که باعث بروز مشکل در روند کاری شما می شود را با استفاده از گزینه اند پروسز به طور کامل ببندید. این مساله را می توان اینطور بیان کرد که گوگل کروم هر کدام از صفحه هایی را که باز می کنید به صورت جداگانه مورد پردازش قرار می دهد.

گوگل کروم

گوگل کروم

کارآمد ترین برنامه های افزودنی کروم

در عصر جدید اغلب کمپانی هایی که مرورگر های خود را وارد بازار می کنند با افزونه هایی که در مرورگرهایشان دارند با یکدیگر در حال نبرد هستند ولی دراین بین مرورگر کروم به خاطر اینکه توسط کمپانی گوگل ساخته می شود از سایر مرورگرها توانمند تر دیده می شود.

افزونه اد بلاک پلاس

زمانی که در سایتی به دنبال مطلبی هستید ممکناست با تبلیغات بسیاری نیز مواجه شوید. گاهی وجود این تبلیغات باعث اذیت کاربر شده و اجازه نمی دهد به آنچه که می خواهد دسترسی داشته باشد.
مرورگر کروم افزونه ای در خود دارد به نام اد بلاک پلاس که به وسیله آن شما می توانید از دست این تبلیغات مزاحم خلاص شده و هیچگاه آن ها را نبینید.

افزونه اسکرین کپتچر

بعضی اوقات تمایل داریداز صفحه سایتی که در آن هستید عکسی داشته باشید ولی نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید و یا از دوربین استفاده می کنید در حالی که مرورگر کروم افزونه ای به نام اسکرین کپتچر دارد که به شما اجازه می دهد از تمام صفحه های مورد توجه خود عکس گرفته و در مواقع نیاز براحتی بتوانید از محتوای آن استفاده کنید.
این افزونه این امکان را نیز به شما می دهد تمام قسمت هایی را که بیشتر مورد نیازتان است را علامت گذاری کرده و بتوانید آن را در فولدر مخصوص خود شبکه های اینترنتی جای دهید.

افزونه رید لیتر فست

آن دسته از افرادی که سایت های خبری را دنبال می کنند می توانند از این افزونه کمک گرفته و خبر یا مطلبی را که مد نظرشان است نشانه گذاری کنند به این ترتیب که بر روی خبر مورد علاقه خود با استفاده از کلید سمت راست موس کلیک کرده و سپس گزینه مطالعه در روزهای آینده یا همان رید لیتر را برگزینند.

گوگل کروم

گوگل کروم

این کار به شما کمک می کند یک منوی کامل از اخبار و اطلاعاتی که دوست دارید در فرصتی مناسب مطالعه کنید داشته باشید.
کار با گوگل کروم به شما این اعتماد به نفس را می دهد که براحتی در دنیای اینترنت چرخیده و با کمترین مشکلات مواجه شوید چرا که برخی از افراد برای اینکه نمی دانند چگونه باید وارد صفحات مجازی شوند و کار با آن ها را مشکل می دانند هرگز به سراغ این تکنولوژی های جدید نمی روند ولی مرورگر کروم به شما این امکان را می دهد که به راحتی بتوانید در هر کجای اینترنت که می خواهید سرک کشیده و از این فناوری جدید نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *