#


معرفی نرم افزارهای گرافیکی

22 ژوئن 2019 بدون نظر 2469 بازدید

معرفی نرم افزارهای گرافیکی

امروزه تکنولوژی پیشرفت های بسیار زیادی داشته است به همین دلیل هم دستگاه های هوشمندی که برای طراحی وجود داشته اند نیز نسبت به قبل گسترش یافته اند . با استفاده از نرم افزار گرافیکی می توانیم طرح های بسیار زیادی را خلق کنیم . بهترین نرم افزارهای گرافیگی آن هایی هستند که کار با محیط آن برای کاربر بسیار راحت باشد یعنی افراد بسیار زیادی بتوانند از این نرم افزارها استفاده کنند و از آن ها راضی باشند.

طراحی این نرم افزارها باید به صورت باشد تا حتی افرادی مبتدی نیز بتوانند به راحتی با آن ها کار کنند . نرم افزارهای گرافیکی انواع بسیار زیادی دارند . یک نوع از نرم افزار گرافیکی با طراحی های کامپیوتری همراه می شوند و به همین خاطر نیز طراحان می توانند کارهای خود را با آن ها بسیار راحت تر انجام دهند. البته گاهی هم طراحان نیاز دارند تا از نرم افزارهای گرافیکی استفاده کنند و به این طریق اندازه ، رنگ و .. را روی تصاویر تغییر دهند.

نرم افزار گرافیکی

نرم افزار گرافیکی فتوشاپ

شما حتی اگر یک کاربر عادی کامیپوتر باشید هم نام این نرم افزار را تا به حال شنیده اید . بیش تر ما بر این تصوریم که این نرم افزار بسیار پیشرفته برای کارهای گرافیکی استفاده می شود و اما باید بدانید این نرم افزار در طراحی خود به فکر افراد مبتدی نیز بوده است و ویژگی های بسیاری دارد که یادگیری آن ها برای کاربر بسیار راحت است . البته برای این که بتوانید از همه ترفندهای این نرم افزار استفاده کنید باید در این زمینه تمرین های بسیار زیادی داشته باشید تا با کسب کردن تجربه بتوانید به کاربری حرفه ای تبدیل شوید. از جمله ویژگی های فتوشاپ این است که برای ویرایش کردن تصاویر امکانات بسیار زیادی دارد.

شاید بتوانیم بگوییم این نرم افزار گرافیکی در دنیای امروزه بی رقیب است و می توانیم بگوییم از بهترین نرم افزارهای گرافیکی است . برای ویرایش کردن تصاویر این نرم افزار قدرت بسیار زیادی دارد که یادگیری آن را سخت می کند و اما نتیجه کار برای ما بسیار رضایت بخش خواهد بود . هم چنین این نرم افزار می تواند تصاویر زیادی را با هم ترکیب کند و از آن ها تصویر جدید را بسازد. این نرم افزار را هم می توانید در سیستم عامل مک و هم می توانید در ویندوز داشته باشید.

با استفاده از این نرم افزار می توان تصاویر را برش داد و یا لکه های تصاویر را حذف کرد . از جمله فواید این نرم افزارهای گرافیکی این است که امکان ویرایش کردن ویدئو نیز وجود دارد و هم چنین عملکرد آن بسیار عالی است .البته این نرم افزار عیب هایی را هم دارد اول این که رابط کاربری آن آن قدرها هم کاربردی نیست و برخی از ابزارهایی که این نرم افزار دارد در گزینه های زیادی مخفی شده اند.

نرم افزار گرافیکی GIMP

این نرم افزار از جمله نرم افزارهای گرافیکی است که حجم بسیار کمی دارد و می توان از آن به عنوان جایگزینی برای فتوشاپ یاد کرد. اگر کارهای گرافیکی شما آن قدرها حرفه ای نیست پس نیاز به نرم افزار حرفه ای مثل فتوشاپ هم ندارید به همین خاطر می توانید از این نرم افزار استفاده کنید .

البته این نرم افزار هم دارای ویژگی های بسیار خوبی است که می تواند برای طراحی هایی که دارای خط و منحنی هستند بسیار کاربردی باشد. با استفاده از GIMP کار ادیت کردن تصاویر را نیز می توانید به آسانی انجام دهید.

GIMP دارای رابط کاربری بسیار ساده ای است و به همین دلیل هم می تواند برای کاربران مبتدی بسیار کارآمد باشد. همه این ویژگی هایی که بیان کردیم باعث شده است تا GIMP جز بهترین نرم افزارهای گرافیکی باشد. البته این نرم افزار دارای معایبی هم است از جمله این که باگ های بسیار کوچکی دارد و هم چنین از قلمی که در طراحی تبلت ها وجود دارد هم پشتیبانی نمی کند.

نرم افزار گرافیکی illustrator

اگر به دنبال یک نرم افزار گرافیکی برای وب سایت خود هستید می توانید از illustrator استفاده کنید این نرم افزار به شما این امکان را می دهد تا بتوانید همه طراحی های گرافیکی سایت خود را انجام دهید.

تصویرهایی که با استفاده از این ابزار تولید می شوند دارای کیفیت بسیار زیادی هستند که باعث می شود حتی اگر روی آن ها زوم بسیار زیادی هم بشود باز هم کیفیت خود را از دست ندهند. این ویژگی هم به دلیل محاسبه های سنگین ریاضی است که در این میان وجود دارد. اگر می خواهید لوگوهایی را طراحی کنید و یا طراحی های گرافیکی را انجام دهید می توانید از این نرم افزار استفاده کنید . به صورت کلی می توان گفت اگر کیفیت بالا در طراحی ها مدنظر شماست می توانید از این ابزار استفاده کنید . نکته حائز اهمیت این است که می توانید در هر دو سیستم عامل مک و ویندوز نیز این برنامه را نصب کنید.

البته این نرم افزار معایبی هم دارد و آن هم این است که پروسه یادگیری آن ممکن است طولانی شود . هم چنین محدودیت هایی برای ویرایش کردن طرح ها دارد به صورتی که بسیاری از افراد طراحی را با استفاده از این نرم افزار انجام می دهند و ادامه کار خود را با فتوشاپ انجام می دهند. هم چنین این نرم افزار از گرافیک پیکسلی نیز پشتیبانی نمی کند.

نرم افزار گرافیکی InkScape

از جمله نرم افزارهای گرافیکی بسیار مهم InkScape است که می تواند به عنوان جایگزینی برای نرم افزار قبلی که معرفی شد استفاده شود . این نرم افزار می تواند برای کاربرانی که با فایل های SVG استفاده می کنند بسیار کارآمد باشد. این نرم افزار درست است که در تولید کردن فایل های وکتور بسیار حرفه ای عمل می کند و اما نمی تواند تصاویر Jpeg را ایجاد کند.

رابط کاربری این نرم افزار نیز بسیار آسان است و کار را برای مبتدیان راحت می کند . افکت ها و فیلترهایی که این نرم افزار دارد هم بسیار جذاب است و می تواند در طراحی کارهای گرافیکی مورد استفاده قرار بگیرد.

نرم افزار InkScape می تواند فایل های eps را هم بخواند و این نیز از دلایلی خواهد بود که گرافیست ها توجه بسیار زیادی به آن دارند. این نرم افزار را می توانید به صورت رایگان دریافت کنید . با این همه ویژگی های خوبی که برای این نرم افزار ها بیان شد عیبی که دارد این است که عملکرد آن به کندی صورت می گیرد.

نرم افزار گرافیکی Corel Draw

از جمله نرم افزارهای گرافیکی که در ادامه معرفی می کنیم Corel Draw است . این نرم افزار می تواند تصاویری بدون عیب و بدون هیچ محدودیتی را ایجاد کند. برای طراحی طرح های صنعتی می توان از این نرم افزار استفاده کرد زیرا می تواند تصاویر وکتور را ایجاد کنند و ویژگی های گرافیکی بسیار زیادی دارد.

این نرم افزار دارای ویژگی های بسیار زیادی است که هیچ نرم افزاری که ویرایشگری انجام می دهد این ویژگی ها را ندارد و همین ویژگی باعث می شود تا از با بقیه نرم افزارها فرق داشته باشد.

از جمله ابزارها و ویژگی هایی که در این نرم افزار وجود دارد می توان به Alignment guide اشاره کرد . این ویژگی محل قرار گرفتن عنصرها در هر طراحی را مشخص می کند . هم چنین این نرم افزار می تواند با فایل های گرافیکی که حجم بسیار زیادی دارد هم کار کند .

از معایب این نرم افزار این است که نسخه ای برای سیستم عامل مک ندارد و هم چنین یادگیری آن هم برای مبتدیان سخت خواهد بود .

نرم افزار گرافیکی Adobe Indesign

زمانی که می خواهید تصاویر را با متن ها ادغام کنید اولین راه حلی که به ذهن شما می رسد استفاده از ورد است  البته از ورد برای طرح های صنعتی نمی توان استفاده کرد . این نرم افزار می تواند طرح های بسیار خوبی را برای محیط های کسب و کار ایجاد کند.

به صورت کلی کسانی می توانند از این نرم افزار استفاده کنند که قصد داشته باشند طراحی صفحه های آنلاین را برعهده بگیرند. هم چنین اگر می خواهید طراحی ها را برای کتاب ها ، مجله ها و بروشور ها انجام دهید هم می توانید از این نرم افزارها استفاده کنید . این نرم افزار دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد در زمان استفاده از برنامه می توانید بین لایه های مختلف جابه جا شوید .

از معایب این نرم افزار این است که برای طراحی های گرافیکی دارای شکل های محدودی هستند و هم چنین ابزارهای گرافیکی آن ها هم قدرت زیادی ندارند. هم چنین تنظیماتی که برای ویرایش کردن تصاویر به کاربر می دهد هم بسیار محدود است .

کارهایی که یک عکاس روی تصاویر انجام می دهند با کارهایی که یک گرافیست انجام می دهد فرق می کند . هم چنین کاربران غیرحرفه ای ممکن است با نرم افزارهای گرافیکی کارهای دیگری را انجام دهند. در این مطلب نرم افزارهای گرافیکی بسیار زیادی بررسی می کنیم  و معایب و فایده های بسیار زیادی دارند که برشمرده شده است و با استفاده از این مطلب می توانید نرم افزارهایی که مناسب شماست را پیدا کنید و با استفاده از آن ها نیازهای خود را تامین کنید . نرم افزارهایی که در بالا بیان شده است همگی امتحان خود را پس داده اند و می توانید با اطمینان از آن ها استفاده کنید .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *