#


برندهای گوشی موبایل

12 ژوئن 2019 بدون نظر 2411 بازدید

برندهای گوشی موبایل

موبایل ها از مهم ترین و محبوب ترین گجت هایی است که بین مردم رایج است . در این عرصه بسیاری از برندها فعالیت می کنند برندهای بسیار زیادی در این زمینه فعالیت می کنند که رقابت بسیار زیادی بین آن ها وجود دارد و هر کسی به دنبال این است تا به بهترین برندهای تولید کننده موبایل تبدیل شود .

بهترین برندهای تولید کننده موبایل

در ادامه این مطلب به بررسی برندهای تولید کننده های موبایل می پردازیم .

برندهای تولید کننده موبایل

سامسونگ

از اولین برندهای تولید کننده موبایل شرکت سامسونگ بوده است . این شرکت در تولید گوشی های هوشمند سابقه بسیار طولانی دارد و الان هم از مهم ترین و بزرگ ترین برندهای تولیدکننده گوشی در دنیا است . بیش تر از ۲۰ درصد از سهم بازار جهان در زمینه موبایل در دست این برند است .  گوشی های که این برند دارد با نام های گلکسی وارد بازار می شوند .از پرفروش ترین های این شرکت گلکسی نوت است

هواوی

هواوی یکی از برندهای چند ملیتی است که بخش اصلی فعالیت هایش مربوط لوازم و امور مخابراتی است . این برند در این زمینه رتبه اول در دنیا را در دست دارد . البته بعدها این برند دست به تولید گوشی های موبایل زد و کار خود را با هدف ارائه بهترین خدمات به مشتری در ازای مبلغی که مشتری پرداخت می کند شروع کرده است و توانسته است به دومین برند برتر از بین برندهای تولید کننده موبایل تبدیل شده است . دفتر مرکزی این برند توانسته است سرمایه گذاران بسیار زیادی را به خود جذب کند و از جمله تولیدات بسیار جذاب این برند گوشی های سه دوربینه بوده است .

اپل

در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار شرکت اپل گوشی هوشمند خود را تحت عنوان آیفون وارد بازار کرده است . اولین گوشی این برند به این دلیل غوغا به پا کرده است که تنها یک دکمه هوم داشته و بقیه قسمت های گوشی لمسی بوده است . این گوشی کیبورد فیزیکی را نداشته است و برای آن صفحه کلیدی به صورت مجازی طراحی شده است . در اوایل سال ۲۰۱۸ آیفون دومین برند تولید کننده موبایل بوده است و اما این رتبه الان از آن هواوی بوده است و شرکت اپل سومین رتبه را از آن خود کرده است .

شیائومی

این برند در ابتدا به گسترش و طراحی موبایل ها پرداخته است که کیفیت بسیار بالایی داشته اند و اما قیمت ارزانی داشته اند . این برند از جمله برندهای تولید کننده موبایل است که توانست برای اولین بار در بازار غوغا کند. اولین گوشی که توسط شیائومی عرضه شد با عرضه آیفون ۴s هم زمان بوده اند و بسیاری از مردم آن را اپل چینی نامیدند. این برند کار خود را در سال ۲۰۱۰ شروع کرده است و پیشرفت صعودی را داشته است و توانسته است تا در سال ۲۰۱۹ رتبه چهارم را از میان برندهای تولید کننده موبایل از آن خود کند.

سونی

بیش تر افراد اسم این برند مشهور را شنیده اند و زمانی که نام این برند به میان می آید به صورت کلی کیفیت و دوام را به یاد مشتری می اندازد. این برند از جمله برندهای تولید کننده موبایل است که قدمت بسیار طولانی دارد که به تازگی پسرفت های بسیار زیادی را داشته است . البته این شرکت هم چنان به شعارش که عمر زیاد و کیفیت است متکی است واما برای کاربران امروزی تنها این ها کافی نیست و لازم است تا خلاقیت و جذابیت بیش تری را داشته باشد . سونی نتوانسته است این نیازها را برطرف کند به همین دلیل هم از خاورمیانه خداحافظی کرده است .

ال جی

این برند هم مثل برند سامسونگ توانسته است بین مردم اعتبار بسیار زیادی را برای خود فراهم کند. این برند توانسته است با سری جی و وی بخش زیادی از بازار را در دست بگیرد البته این موفقیت زمان بسیار زیادی به طول نینجامیده است و رقبا جای آن را گرفته اند . البته ال جی نیز هنوز هم در حال گسترش این موبایل هاستو هر سال در محصولا خود خلاقیت بسیار زیادی را به خرج می دهد.

نوکیا

این برند از جمله برندهای تولید کننده موبایل است که بسیار قدیمی است و در ابتدا کار خود را با تولیدات کاغذ شروع کرده است. بعدها وارد حوزه تولید موبایل شده است و در دوران خود غول تکنولوژی نام گرفته است . از محصولات این برند می توان به نوکیا ۱۱۰۰ اشاره کرد که این موبایل توانست به میزان ۲۵۰ میلیون دستگاه به فروش برسد . حتی از جمله پرفروش ترین گوشی های موبایل در سراسر جهان بوده است .

از جمله سایر محصولات این شرکت نیز سیستم عامل سیمبیان بوده است که از جمله سیستم عامل هایی بوده است که بیش ترین استفاده را داشته است . البته بعد از این که اندروید وارد بازار شد موبایل های این شرکت دچار افول شده است .بعدها این برند توسط شرکت هایی نظیر مایکروسافت و سیستم عامل ویندوز فون به مرحله احیا رسیده اند و اما این کار باز هم نتیجه نداده است.

بعدها این برند را استارتاپی بسیار جدید به نام HMD Global خریداری کرده است و اکنون گوشی هایی که وارد بازار می شوند و برند نوکیا دارند دارای سیستم عامل اندرویدند. در اولین سال عرضه این گوشی ها توسط استارتاپ توانسته است ده میلیون دستگاه را به فروش برساند. این رقم بسیار خوبی بوده است و توانسته است در میان ده برند برتر موبایل قرار گیرد.

اچ تی سی

این شرکت در ابتدا نوت بوک هایی را طراحی کرده است و آن ها را گسترش داده اند. بعدها این برند وارد حوزه تولید و طراحی موبایل شده اند . اچ تی سی از جمله نخستین برندهای تولید کننده موبایل بوده است که سیستم عامل ویندوز داشته اند . این شرکت هم از جمله اولین شرکت هایی بوده است که برای تولید گوشی ها با سیستم عامل اندروید با شرکت اندروید همکاری کرده است .

از بهترین محصولات این شرکت htc One M8 بوده است که در زمان خود بی عیب ترین و بهترین گوشی های موبایل بوده اند .  این شرکت در سال های اخیز نتوانسته است نیازهای کاربران خود را برطرف کند و همین هم باعث شده است تا تقاضای این گوشی ها کم تر شود . و درنهایت این ها نیز باعث شده است تا این شرکت ورشکست شود . البته این شرکت هم چنان در تلاش است تا این برند را احیا کند .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *