Categories: املت

تفاوت تخم مرغ های قهوه ای با تخم مرغ های روشن

آب پز ، عسلی ، نیمرو ، املت . این ها پر طرفدار ترین غذا هایی است که ما با تخم مرغ می پزیم . اما دانستن تفاوت ها و ویژگی های خاص تخم مرغ های روشن تر با تخم مرغ های تیره تر ، در پخت غذا بسیار تاثیر گذار است . در ادامه شما را با برخی تفاوت ها و ویژگی های آن ها با یکدیگر آشنا می کنیم .

۱٫چرا رنگ آنها متفاوت است؟

Tro V. Bui  ، یک متخصص در زمینه علوم حیوانی در دانشگاه کورنل به نیویورک تایمز گفت که رنگ پوست به ژن مرغ ها بر می گردد و ناشی از رنگدانه های تولیدی مرغ است . Bui گفت: “جوجه مرغ های سفید ، تخم مرغ سفید ، جوجه مرغ های قرمز و یا قهوه ای ، تخم مرغ های قرمز و قهوه ای می گذارند ، همچنین مرغ هایی که تخم قهوه ای می گذارند با گذشت زمان ، تخم هایی بزرگ تر و کم رنگ تر به ما می دهند  (علاوه بر این شرایط جوی ، محیط و استرس نیز در رنگ تخم ها موثر است).

۲٫کدام یک سالمتر از بقیه است؟

Bui یادآور می شود ، در حالی که تخم مرغ های قهوه ای ممکن است اسیدهای چرب امگا  ۳ بیشتری داشته باشند ، اما این تفاوت بسیار کم و نا چیز است ، در واقع چندان موثر و تاثیر گذار در انتخاب بین آن ها نیست . اما می توان میان تخم مرغ های محلی و صنعتی ، محلی را بر گزید چرا که دارو های آنتی بیوتیکی و هورمونی کمتر به آن ها تزریق می شود .

۳٫نهایتا:کدام یک بهتر است؟

با توجه به موارد فوق رنگ تخم مرغ ها که به ژنتیک مرغ ها مربوط می شود و تاثیر ناچیزی در محتوای تخم دارد ، ولی می توانید به موارد دیگر مثله زرده و محلی بودن تخم مرغ و مکان پرورش مرغ توجه کنید ؛ هر چه زرده تیره تر باشد ویتامین A بیشتر و در نتیجه آنتی اکسیدان بیشتری دارد ، مکان پرورش اگر در معرض نور خورشید باشد لزوما ویتامین D بیش تری خواهد داشت ، ولی محلی بودن یا صنعتی بودن بیشتر در سالم بودن تخم تاثیر دارد و از لحاظ مواد مغذی تفاوت چندانی ایجاد نمیکند .

حسین

Recent Posts

جوجه چینی

  جوجه چینی با سس هزار جزیره 1/4 پیمانه شیر3 عدد تخم مرغ100 گرم آرد…

5 سال ago

چلو کباب

  چلو کباب و دستورالعمل تهیه آن 1 کیلو برنج200 گرم کره600 گرم گوشت گوساله600…

5 سال ago

کرپ گوشت چرخ کرده

  کرپ گوشت چرخ کرده و طرز تهیه 2 پیمانه آرد 2 پیمانه شیر4 عدد…

5 سال ago

عدس پلو با گوشت

  عدس پلو با گوشت و دستور العمل پخت آن 1 کیلو گرم برنج500 گرم…

5 سال ago

کتلت سبزیجات

  کتلت سبزیجات و دستور پخت 2 عدد سیب زمینی1 عدد پیاز4 ساقه کرفس1 عدد…

5 سال ago

توپ های پنیری

  توپ های پنیری و طرز پخت آن 500 گرم پنیر فتا (پنیر صبحانه)100 گرم…

5 سال ago