#


تفاوت تخم مرغ های قهوه ای با تخم مرغ های روشن

آب پز ، عسلی ، نیمرو ، املت . این ها پر طرفدار ترین غذا هایی است که ما با تخم مرغ می پزیم . اما دانستن تفاوت ها و ویژگی های خاص تخم مرغ های روشن تر با تخم مرغ های تیره تر ، در پخت غذا بسیار تاثیر گذار است . در ادامه شما را با برخی تفاوت ها و ویژگی های آن ها با یکدیگر آشنا می کنیم .

۱٫چرا رنگ آنها متفاوت است؟

Tro V. Bui  ، یک متخصص در زمینه علوم حیوانی در دانشگاه کورنل به نیویورک تایمز گفت که رنگ پوست به ژن مرغ ها بر می گردد و ناشی از رنگدانه های تولیدی مرغ است . Bui گفت: “جوجه مرغ های سفید ، تخم مرغ سفید ، جوجه مرغ های قرمز و یا قهوه ای ، تخم مرغ های قرمز و قهوه ای می گذارند ، همچنین مرغ هایی که تخم قهوه ای می گذارند با گذشت زمان ، تخم هایی بزرگ تر و کم رنگ تر به ما می دهند  (علاوه بر این شرایط جوی ، محیط و استرس نیز در رنگ تخم ها موثر است).

۲٫کدام یک سالمتر از بقیه است؟

Bui یادآور می شود ، در حالی که تخم مرغ های قهوه ای ممکن است اسیدهای چرب امگا  ۳ بیشتری داشته باشند ، اما این تفاوت بسیار کم و نا چیز است ، در واقع چندان موثر و تاثیر گذار در انتخاب بین آن ها نیست . اما می توان میان تخم مرغ های محلی و صنعتی ، محلی را بر گزید چرا که دارو های آنتی بیوتیکی و هورمونی کمتر به آن ها تزریق می شود .

۳٫نهایتا:کدام یک بهتر است؟

با توجه به موارد فوق رنگ تخم مرغ ها که به ژنتیک مرغ ها مربوط می شود و تاثیر ناچیزی در محتوای تخم دارد ، ولی می توانید به موارد دیگر مثله زرده و محلی بودن تخم مرغ و مکان پرورش مرغ توجه کنید ؛ هر چه زرده تیره تر باشد ویتامین A بیشتر و در نتیجه آنتی اکسیدان بیشتری دارد ، مکان پرورش اگر در معرض نور خورشید باشد لزوما ویتامین D بیش تری خواهد داشت ، ولی محلی بودن یا صنعتی بودن بیشتر در سالم بودن تخم تاثیر دارد و از لحاظ مواد مغذی تفاوت چندانی ایجاد نمیکند .

تخم مرغ قهوه ای یا روشن
12 جولای 2017 بدون نظر 2171 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *