#


معرفی مجریان افتتاحیه و اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

30 ژانویه 2018 بدون نظر 1279 بازدید

معرفی مجریان افتتاحیه و اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

معرفی مجریان افتتاحیه و اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره سی و ششم فیلم فجر روز یکشنبه هشتم بهمن در برنامه “حالا خورشید” اعلام کرد که احسان کرمی و رضا رشید پور به عنوان مجریان افتتاحیه و اختتامیه این دوره از جشنواره فجر خواهند بود. همچنین در مورد 31افتتاحیه این رویداد در 31استان توضیحاتی را داد. دبیر جشنواره سی و ششم فجر تاکید کرد تمام فیلم ها در مراکز استان ها با توافق صاحبان آثار اکران خواهند شد.

آقای داروغه زاده در این برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که چرا در جشنواره سی و ششم 31افتتاحیه در 31استان کشور برگزار می شود بیان کرد: “شروع جشنواره سی و ششم فیلم فجر به مناسبت آغاز جشن های پیروزی انقلاب از دوازده بهمن خواهد بود. این جشنواره دارای دو بعد به طور کاملا مجزا می باشد. دارای بعد رقابتی و حرفه ای می باشد که همچون همه ی جشنواره های سراسر جهان مرحله انتخاب فیلم های بخش مسابقه و داوری و مراسم اختتامیه دارد که به به طور معمول برگزار خواهد شد. بعد دیگری که این جشنواره دارد جشن سینمای ایران در روزهای دهه فجر می باشد”.

وی در مورد نمایش فیلم ها در 31استان توضیحات بیشتری را داد و گفت: قسمت حاشیه جشنواره این است که به خاطر جشن آغاز پیروزی انقلاب در روزهای دهه فجر، خود سینماگران این جشن را برپا می کنند و امسال نیز این جشنواره پر و پیمان تر برپا خواهد شد. ما در همه ی 31استان کشور نمایش های مردمی را خواهیم داشت و در مرکز های استان ها قسمتی از فیلم های جشنواره با اجازه صاحبان آن فیلم ها (که حقوق شان را سازمان سینمایی پرداخت خواهد کرد) به نمایش گذاشته می شوند. علاوه بر این مراسم افتتاحیه استانی با مشارکت و همکاری اداره کل ارشاد استان ها را خواهیم داشت.

علاوه بر این ابراهیم داروغه زاده به افزودن قسمتی به جشنواره فجر امسال کودک و نوجوان نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری قسمت جدیدی را خواهیم داشت که نام این بخش سیمرغ و پروانه ها می باشد. در اصل ارتباطی بین جشنواره فجر و جشنواره فیلم کودک صورت می گیرد و در روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر برای دانش آموزان مدارس این امکان را به وجود آورده ایم که در سالن های سینمایی که این جشنواره برپا می شود (هم در تهران و هم در شهرستان ها) به طور رایگان فیلم های ویژه ی کودک و نوجوان را تماشا کنند، تا مخاطبین از کودکی و نوجوانی بتوانند با سینما ارتباط بیشتری برقرار کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *