#


معرفی داوران جشنواره سی و ششم جشنواره فیلم فجر

28 ژانویه 2018 2 نظر 1429 بازدید

معرفی داوران جشنواره سی و ششم جشنواره فیلم فجر

معرفی داوران جشنواره سی و ششم جشنواره فیلم فجر

هیات داوران بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با حکم دبیر این جشنواره اعلام شد. در سال جاری قرار است که بهرام بدخشانی (مدیر فیلمبرداری)، حسن خجسته (استاد دانشگاه)، رسول صدر عاملی (گارگردان)، محمدرضا فروتن (بازیگر)، کمال تبریزی (کارگردان)خسرو دهقان (منتقد) و فرشته طائر پور (تهیه کننده) آثار بخش مسابقه ی سینمای ایران را در جشنواره سی و ششم فیلم فجر داوری کنند.

بهرام بدخشانی متولد تهران و در سن 59سالگی می باشد. وی مدیر فیلمبرداری و فارغ التحصیل از مدرسه عالی تلویزیون و سینما است. آثار شاخص سینمای ایرانی  که در کارنامه این فیلمبردار وجود دارد عبارتند از «هیوا» ، «دایره» ، «بمانی» ، «تقاطع» ، «وارونگی» ، «مرد بارانی» ، «من ترانه 15 سال دارم» ، «دوئل» ، «راه آبی ابریشم» و «نگار».

حسن خجسته در سن 65سالگی و متولد مشهد می باشد. وی استاد دانشگاه و کارشناس است که دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی دارد. وی علاوه بر این عضو هیات امنای بنیاد سینمای فارای است و در حال حاضر عضو هیات امنای مدرسه ملی سینمای ایران می باشد. حسن خجسته در سال جاری عضو شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فجر نیز بود.

رسول صدر عاملی 63ساله و متولد اصفهان می باشد. این کارگردان و تهیه کننده سینما دانش آموخته کارشناسی جامعه شناسی می باشد. وی در کارنامه خود چهارده فیلم بلند سینمایی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از «گل های داوودی» و «من ترانه پانزده سال دارم».

محمدرضا فروتن 49ساله و متولد تهران می باشد وی دارای فوق لیسانس روانشناسی بالینی است و دکترای روانشناسی سلامت دارد. علاوه بر این که جوایز گوناگونی را از جشن سینما و جشنواره های سینمایی دریافت کرده است بلکه در دوره های گوناگون جشنواره فجر در دو دهه گذشته توانسته بود که نامزد کسب جوایز شود و در دوره هفدهم و بیست و چهارم جشنواره فجر موفق شد تا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول را برای بازی در فیلم های «قرمز» و «به آهستگی»  به خود اختصاص دهد.

کمال تبریزی کارگردان و متولد تهران است. وی در سن 58سالگی دانش آموخته رشته سینما و تلویزیون از دانشگاه هنر می باشد. وی برای بار اول با فیلم «عبور» در سال1367 کارگردانی در زمینه سینمای دفاع مقدس را تجربه کرد. مهم ترین فیلمی که او در زمینه دفاع مقدس داشته است، فیلم کمدی جنگی موفق «لیلی با من است» بوده است و سایر آثاری که تبریزی در کارنامه خود دارد عبارتند از: «در مسلخ عشق» ، «مهر مادری» ، «فرش باد» ، «از رئیس‌ جمهور پاداش نگیرید» ، «خیابان‌ های آرام» ، «امکان مینا»، «کودک قهرمان» ، «شیدا» ، «گاهی به آسمان نگاه کن» ، «دونده زمین» ، «طعم شیرین خیال» و «خودسر».

خسرو دهقان متولد شیراز و منتقد، کارشناس و استاد دانشگاه می باشد که در سن 70سالگی قرار دارد. وی از اواخر دهه چهل فعالیت نوشتاری اش را در زمینه سینما شروع کرد و در مورد نگارش، نقد، ترجمه و تدریس سینما از سابقه فراوانی برخوردار می باشد. خسرو دهقان به عنوان یک فیلمنامه نویس و یا مشاور کارگردان در سینما فعالیت داشته است.

فرشته طائرپور متولد تهران است که در سن 65سالگی قرار دارد. وی تهیه کننده و فیلمنامه نویس می باشد که دانش آموخته ادبیات انگلیسی است. فیلم هایی که طائرپور در کارنامه خود دارد و تهیه کنندگی آن ها بر عهده داشته است عبارتند از: «گلنار» ، «آرزوهای کوچک» ، «زن دوم» ، «پاتال» ، «مدرسه پیرمردها» ، «آینه‌ های رو به رو» و…

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *