#


برگزاری جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ ها» در سی و ششمین جشنواره فجر

28 ژانویه 2018 يك نظر 1391 بازدید

برگزاری جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ ها» در سی و ششمین جشنواره فجر

برگزاری جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ ها» در سی و ششمین جشنواره فجر

جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ ها» با حضور دانش‌ آموزان از سراسر کشور هم زمان با برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با نمایش پنج فیلم منتخب سینمای کودک و نوجوان در سینماهای جشنواره برگزار می ‌شود.

حبیب ایل‌ بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی با مطلع ساختن این خبر گفت: در خصوص اجرای سیاست‌ های سازمان سینمایی حاکی از توجه به سینمای کودک و نوجوان و نیز ایجاد پایگاه های مناسب برای آمدن هرچه بیشتر دانش‌ آموزان و کودکان و نوجوانان درسینماها در تمامی روزهای سال و همچنین سفارش رییس سازمان سینمایی در این زمینه، پنج فیلم برگزیده سینمای کودک و نوجوان در سانس صبح روزهای برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سینماهایی که جشنواره در تهران و سراسر کشور در آ ها برگزار می شود اکران خواهد شد.

به نقل از ایل‌ بیگی در این برنامه که جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ ها» نامیده شده است ، برنامه‌ های مختلفی از قبیل: دیدار دست ‌اندرکاران پنج فیلم ذکر شده با دانش‌ آموزانی که در سالن ‌های سینماهای جشنواره حاضر شده اند، دیدار هنرمندان برجسته عرصه سینمای کودک و نوجوانان با دانش ‌آموزان و آیتم‌ های شاد مرتبط با جشن ‌های پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر پیش‌ بینی شده که اجرا خواهد شد.

قائم ‌مقام بنیاد سینمایی فارابی در ادامه افزود: فیلم‌ های «دزد و پری 2»، «قهرمانان کوچک»، «فیلشاه»، «دنیای کیف‌ ها» و «شکلاتی» به ‌مدت پنج روز از تاریخ چهاردهم تا هجدهم بهمن ماه امسال در سالن ‌های اصلی سینماهای مردمی جشنواره در تهران شامل: ماندانا، اریکه ایرانیان، تماشا، کیان، استقلال، مگامال 1، جوان، چهارسو1، فرهنگ1، راگا، گراند سینما کوروش و سالن اصلی سینما آزادی در تهران و همچنین سینماهای برجسته و منتخب نمایش‌ دهنده فیلم‌ های جشنواره در مراکز استان‌ ها به طور رایگان برای دانش ‌آموزان اکران می ‌شوند. به این ترتیب پنج ویژه برنامه هم برای این فیلم‌ ها در سینماهای کوروش، ماندانا، فرهنگ، استقلال و راگا طراحی شده که هر کدام در یکی از روزهای ذکر شده برگزار خواهد شد.

حبیب ایل‌ بیگی خاطر نشان کرد:  جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ ها» به دست کار گروه ویژه سینمای کودک بنیاد سینمایی فارابی با همکاری تیم تازه تأسیس «مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان» که توسط گروهی از فعالان سینمای کودک تشکیل شده و همچنین مرکز مردم نهاد «سامانه اردویی مدارس» و نیز مشارکت ادارات کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان ‌های کشور برگزار می ‌شود.

 وی تصریح کرد: مدرسه های استان تهران جهت استفاده از این برنامه و انجام هماهنگی حضور دانش آموزان خود در سالن های سینما باید از طریق شماره تماس: 75259000-021 اقدام و همچنین در سایر استان‌ های دیگر نیز از طریق ادارات کل آموزش و پرورش استان مربوطه اقدام نمایند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *