#


جانی دپ و وودی آلن به دونالد ترامپ تاختند

وودی آلن و جانی دپ
24 ژوئن 2017 بدون نظر 1581 بازدید

جانی دپ و وودی آلن به دونالد ترامپ تاختند

جانی دپ و وودی آلن به دونالد ترامپ تاختند

به گزارش از من بپرس، جانی دپ و وودی آلن، از چهره های سرشناس سینمای آمریکا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور انتقاد کردند.

در دو خبر جداگانه که در رسانه ها انعکاس پیدا کرده است این دو چهره سینمایی آمریکا نسبت به سیاست های رئیس جمهوری کشورشان واکنش های تندی ابراز داشتند.

جانی دپ که در جشنواره موسیقی گلاستنبری حضور داشت بر روی سن رفت و درباره ترامپ گفت: به نظر من او به کمک نیاز دارد و جاهای تاریکِ تاریکِ فوق ‌العاده ‌ای هست که باید برود. البته  من سعی ندارم چیزی را القا کنم.

دپ سپس در اظهار نظری عجیب پرسید: آخرین باری که یک بازیگر رئیس جمهوری را ترور کرد، کی بود؟

من می ‌خواهم اعلام صلاحیت کنم، من بازیگر نیستم. برای امرار معاش، دروغ می‌ گویم. با این حال، زمان زیادی گذشته و شاید الان وقتش باشد.

گفتنی است اشاره جانی دپ به ترور آبراهام لینکلن توسط جان ویلکز بازیگر است که از وقایع مهم تاریخ آمریکا محسوب می شود.

در جریان این واقعه که در سال 1865 رخ داد، لینکلن که به تماشای یک تئاتر رفته بود، در سالن نمایش توسط ویلکز ترور شد.

این سخنان جانی دپ با واکنش کاخ سفید رو به رو شده است. آنها علام کرده اند که دونالد ترامپ با هر گونه اعمال خشونت مخالف است و انتظار چنین صحبت هایی را از جانی دپ نداشته اند.

در خبری که امروز منتشر شده، جانی دپ با اظهار تأسف و عذرخواهی از ترامپ، گفته است که سخنان او تنها به قصد شوخی و خنداندن حاضران در مراسم بوده است!!

وودی آلن: کشور در وضعیت هرج و مرج است

همچنین وودی آلن، کارگردان و بازیگر سینمای آمریکا نیز در یک مصاحبه رادیویی نسبت به سیاست های جاری دولت مستقر در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

آلن در مصاحبه ای که با رادیو بی بی سی انجام داده، گفته کشور در وضعیت هرج و مرج است. این سینماگر برجسته با اشاره به سابقه همکاری با ترامپ در چند فیلم گفته او را بیشتر در رویدادهای فرهنگی و ورزشی می ‌دیدم و هنوز نمی ‌دانم چه اتفاقی افتاد که ترامپ خواست رئیس جمهور شود. چون اصلاً در این مسیر قرار نداشت.

هرگز فکر نمی ‌کردم در رقابت انتخاباتی برنده شود و حتی به سیاست علاقه ‌مند باشد.

لازم به ذکر است که آلن در فیلم سلبریتی دونالد ترامپ را در نقش خودش هدایت کرده است. این فیلم محصول سال 1998 است.

گفتنی است انتقاد از دونالد ترامپ که در چند فیلم و سریال دیگر نیز نقش هایی کوتاه را بر عهده داشته، در بین اهالی سینما و دیگر رشته های هنری در آمریکا پدیده ای تازه نیست.

این رئیس جمهوری جنجالی آمریکا از روز اول ورود به کاخ سفید با انبوه اعتراضات و انتقادات این طیف از شهروندانش رو به رو بوده است.

اگر بخواهیم کنایه جانی دپ را بیشتر توضیح دهیم، باید بگوییم آبراهام لینکلن به علت سیاست های داخلی و مخصوصاً وضع و اجرای قانون لغو برده داری با اعتراض بخش های سنتی جامعه آمریکا رو به رو و سرانجام نیز ترور شد.

در حالی که ترامپ به واسطه وضع قوانین سخت گیرانه درباره مهاجرین و همچنین سیاست های زیست محیطی است که لبه انتقادات را به سوی خود برگردانده است.

اما آنچه در این میان ترامپ را شایسته این دست از انتقادات نشان می دهد، عدم رعایت عرف دیپلماتیک در بسیاری رفتارهایش است. برای مثال در دیدار با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از دست دادن با او خودداری کرد.

مجموعه این اقدامات است که راه چهره های فرهنگی و علمی آمریکا و سایر کشورها را برای انتقاد به منتخب مردم این کشور باز کرده است.

استیون هاوکینگ، جی کی رولینگ، استیفن کینگ، رابرت دونیرو، مریل استریپ، سامیوئل ال جکسن، جورج کلونی نیز پیشتر در مناسبت های مختلف به سیاست های ترامپ تاخته بودند.

جالب اینجاست که آرنولد شوارتزنگر، بازیگر فیلم های اکشن هالیوود نیز که خود مدتی را به عنوان فرماندار کالیفرنیا در عالم سیاست فعالیت داشته و از لحاظ حزبی نیز با ترامپ اشتراک دارد، جزو منتقدان ترامپ به حساب می آید.

باید منتظر ماند و دید که آیا این صحبت ها و اعتراضات باعث تغییر رفتار ترامپ خواهد شد یا او بار دیگر معتراضان را وابسته به خانواده کلینتون و باراک اوباما معرفی خواهد کرد!!

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *