#


بیوگرافی جانی دپ

جانی دپ
21 می 2017 بدون نظر 2761 بازدید

بیوگرافی جانی دپ

بیوگرافی جانی دپ

به گزارش از من بپرس، جان کریستوفر «جانی» دپ دوم معروف به جانی دپ در نهم ماه جون سال 1963 در ایالت کنتاکی آمریکا به دنیا آمد. پدرش یک مهندس شهرسازی و مادرش خدمتکار بود.

جانی دپ در کودکی به همراه خانواده از شهری به شهر دیگر نقل مکان می کرد. تخمین زده می شود که او و خانواده اش در بیست جای مختلف زندگی کرده اند.

جانی دپ که در خانواده با مشکلات زیادی بر به رو بود، دچار خودآزاری شد. گفته می شود آثار زخم هایی که بر بدن خود وارد آورده بر جای جای بدنش قابل مشاهد است. دپ بدنش را به واسطه همین جراحات و خالوبی های بسیار یک مجله می داند!!

جانی دپ در نوجوانی به موسیقی علاقه مند بود که حتی منجر به تشکیل یک گروه موسیقی با همکاری دوستان آن دوره اش شد، اما گروه به زودی از هم پاشید.

بازیگری

جانی دپ در سال 1983 در سن بیست سالگی ازدواج کرد. از طریق همسرش به نیکلاس کیج معرفی شد و کیج او را به بازیگری تشویق کرد.

اولین نقشی که دپ بازی کرد در فیلم ترسناک کابوس در خیابان الم بود. یکی از مطرح ترین فیلم های ترسناک و محبوب طرفداران این ژانر.

فیلم مهم دیگر جانی دپ در این دوران جوخه به کارگدانی الیور استون بود. جوخه درباره گروهی از سربازان آمریکایی درگیر در جنگ ویتنام است که بدون هدف و ارزشی می جنگند و در صحنه های آهسته تکه پاره می شوند. فیلمی که شهرتش را از عقاید سیاسی الیور استون می گیرد و به عنوان یک اثر ضد جنگ تلقی می شود.

بعد از این دوران جانی دپ به تلویزوین رفت. در همین سال ها او ازدواج دومش را از پشت سر می گذاشت. نقشی که در تلویزون گرفت در سریال خیابان جامپ، شماره 21 بود. بازی در این سریال جانی دپ را به بازیگر محبوب نوجوانان تبدیل کرد. اما دپ از ادامه بازی در این سریال سر باز زد، چون نمی خواست به کاری مجبور شود!!

سینما و آغاز همکاری با تیم برتون

ادوارد دست‌قیچی

ادوارد دست‌قیچی

شاید هیچ کارگردانی به اندازه تیم برتون در موفقیت جانی دپ سهم نداشته باشد. همکاری طولانی مدت این دو منجر به شکل گیری یکی از بهترین زوج های بازیگر کارگردان در تاریخ سینما شد.

برتون دیوانه ای دوست داشتنی است که توانست رؤیاهای دیوانه وار خود را وارد سینما کند و جواب بگیرد. اولین فیلم مشترک آنها ادوراد دست قیچی بود که الان به عنوان یک فیلم کالت مشهور است.

چهره استخوانی و بچگانه جانی دپ همان چیزی بود که ادوارد دست قیچی نیاز داشت و سود ادوارد در گیشه چیزی بود که جانی دپ ولخرج محتاجش بود.

اد وود

یکی دیگر از فیلم های برتون و دپ فیلم اد وود بود که آن هم به فیلم محبوب خیلی ها تبدیل شد. اد وود فیلم سازی بود که در اواخر دهه 50 میلادی وارد سینما شد و دست به ساخت یک سری فیلم های عجیب و غریب ارزان زد. فیلم هایی به شدت بد اما دوست داشتنی برای امثال تیم برتون.

فیلم های وود او را به بدترین فیلم ساز تاریخ سینما ملقب کرد و سرانجام هم او را به ورطه الکل کشاند و کشت. در فیلم برتون دپ نقش اد وود را بازی می کند که منتقدان نقش آفرینی او را در این فیلم ستودند.

در صحنه ای از فیلم اد وود به یک بار می رود، در حالی که لباس زنانه پوشیده است. در گوشه ای از بار متوجه مرد گنده ای می شود که در حال دود کردن و نوشتن است. وود نزدیک تر می رود و در کمال ناباوری می بیند که اورسن ولز است!!

کنش این صحنه و بازی جانی دپ در آن شاید از بهترین لحظه های تاریخ سینما و فیلم های تیم برتون باشد.

چارلی و کارخانه شکلات سازی، عروس مرده، سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت، آلیس در سرزمین عجایب، سایه های سیاه فیلم های دیگر زوج کاری برتون و دپ هستند.

فیلم های مهم دیگر

دشمن ملت

دشمن ملت

جانی دپ به خاطر بازی در فیلم جست و جوی سرزمین رؤیایی  نامزد دریافت جایزه اسکار بازیگری شد که نتوانست آن را به دست بیاورد. او در این فیلم در نقش یک نویسنده بازی می کرد.

دپ در فیلم رؤیای آریزونا ساخته امیر کوستاریتسا نیز بازی کرده است. فیلمی غمناک که در بعضی لحظات کمیک می شود. می توان گفت که نقش دپ در این فیلم یکی از بهترین نقش آفرینی های وی محسوب می شود.

فیلم مهم دیگر دپ دشمن ملت نام دارد. در نقش جان دلینجر، گنگستر معروف دوران رکود اقتصادی در آمریکا. دلینجر به رابین هود دزدان معروف بود و شخصیتی دوست داشتنی داشت.

دشمن ملت را مایکل مان معروف کارگردانی کرد که فیلم های مهمی مانند مخمصه را در کارنامه دارد. دشمن ملت فیلم خوبی است تا زمانی که نسخه دیگر زندگی دلینجر را که جان میلیوس ساخته ندیده باشید.

این نسخه را میلیوس در دهه 70 میلادی ساخت و در آن نقش دلینجر را به وارن اوتس داده بود. علاوه بر سبک ویژه میلیوس در به تصویر کشیدن خشونت، وجه تمایز کار او با مایکل مان در پرداخت شخصیت دلینجر است. دلینجر میلیوس به شدت شاداب و دوست داشتنی است. در حالی که دلینجر مان را جانی دپ عبوس و تلخ از کار در آورده است.

کار با پولانسکی

جانی دپ در فیلم دروازه نهم رومن پولانسکی نیز بازی کرده است. دروازه نهم در ژانر ترسناک ساخته شده و جزء فیلم های ضعیف پولانسکی محسوب می شود.

اما یکی از معروف ترین و پولسازترین نقش آفرینی های جانی دپ در سری فیلم های دزدان دریایی کارائیب رقم خورد. این فیلم ها را گور وربینسکی ساخت و تاکنون 5 قسمت از آن به نمایش در آمده است. دپ در این فیلم ها که مخلوطی از ژانر اکشن و ترسناک و کمدی و ماجراجویی است در نقش کاپیتان جک اسپارو بازی می کند.

جانی دپ؛ بازیگری پولساز

فیلم های جانی دپ به روایت آمار تا کنون در آمریکا و سایر نقاط جهان بیش از ده میلیارد دلار درآمد داشته است. این رقم ارزش او را برای کمپانی ها به خوبی نشان می دهد. برای همین است که هنگامی دستمزد 70 میلیون دلاری مطالبه کرد، این مبلغ را به او پرداخت کردند تا به این ترتیب نامش در کتاب رکوردهای گینس به چاپ برسد.

زندگی خصوصی

جانی دپ

جانی دپ

جانی دپ تا به حال دو بار ازدواج و شش بار نامزد کرده. حاصل این روابط دو فرزند به نام های لی لی رز دپ و  جان کریستوفر «دپ» سوم است. لی لی رز چند روز پیش در مراسم فرش قرمز کن در کنار اصغر فرهادی دیده شد.

جانی دپ به خاطر ولخرجی هایش نیز معروف است. به گفته مسئولین شرکتی مالی که وظیفه امور تجاری او را انجام می دهد، جانی دپ ماهانه 2 میلیون دلار خرج می کند!!

بیشتر هزینه های او شامل خرید قایق تفریحی، تأسیس کمپانی ظبط موسیقی و هزینه نگهبان هایش می شود.

جانی دپ همچنین به خاطر لباس های جین پاره اش نیز معروف است. تا کنون نیز دو بار از طرف نشریات مختلف به عنوان جذاب ترین مرد سال انتخاب شده است.

افتخارات

جانی دپ تا کنون بیش از 90 بار نامزد دریافت جوایز مختلف از جمله اسکار، گلدن گلا، جایزه منتقدان نیویورک و… شده است که در نوع خود رکوردی محسوب می شود.

همچنین به انتخاب مجله امپایر در بین 100 بازیگر بزرگ تاریخ، رتبه 67 را در اختیار دارد. در سال 2012 وب سایت IMDB  نیز او را بهترین بازیگر ده سال اخیر معرفی کرده است.

از جانی دپ هم اکنون قسمت پنجم دزدان دریایی کارائیب با عنوان مردان مرده قصه ای نمی گویند بر روی پرده است.

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها برچسب‌ها:,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *