#


آشنایی با نسل جدید قرص های ضد بارداری

نسل جدید قرص های ضد بارداری
11 جولای 2017 بدون نظر 1135 بازدید

آشنایی با نسل جدید قرص های ضد بارداری

No votes yet.
Please wait...

آشنایی با نسل جدید قرص های ضد بارداری

همانطور که می دانید قرص های ضد بارداری ال دی و اچ دی داری عوارضی بوده است که هم اکنون قرص های جدید ضد بارداری وارد بازار شدند.

نتایج مثبتی که این قرص ها نسبت قرص های ال دی اچ دی دارد این است که ابتلا به عوارضی چون پر مویی، ایجاد آکنه یا جوش های سر سیاه در فرد به کمترین میزان یا حتی به صفر می رساند. تا کنون چها گونه از این قرص ها به بازار ایران عرضه شده اند.

قرص دزوسپتیو یا مارولون

میزان مصرف این این قرص به این صورت است که به طور روزانه یک عدد قرص در مدت زمان بیست و یک روز باید مصرف شود. همچنین زمان آغاز مصرف این قرص باید از روز پنجم پریود باشد.

قرص یاسمین

اقرص یاسمین نیز از انواع قرص های ضد بارداری است که مانند قرص ال دی دارای دوز کم می باشد و همچنین عوارضی نظیر تهوع، استفراغ و افزایش وزن و… در استفاده از این قرص کمتر است و اگر فردی داروی اسپیرونولاکتون مصرف می کند نباید به طور همزمان از قرص یاسمین هم استفاده کند.

قرص یاز

قرص یاز نوعی جدید از قرص ضد بارداری است که هربسته از این قرص دارای ۲۸ عدد قرص میباشد و همچنین رنگ بیست و چهار تای آن صورتی کم رنگ و چهار تای دیگر آن سفید رنگ است. برای آغاز مصرف قرص باید یک عدد از قرص های صورتی را در ساعتی معین و بخورید. پس از آن از روز های بعد شبی یک قرص صورتی بخورید. بعد از به پایان رسیدن قرص های صورتی باید مصرف قرص های سفید را آغاز کرده تا بسته قرص تمام شود.

بعد از اتمام بسته قرص چنانچه قاعدگی شما شروع بشود یا خیر باید مصرف بسته قرص جدید را شروع کنید. از اثرات مثبت این قرص این است که می تواند تا اندازه ای از بد اخلاقی های زمان قبل از پریود بکاهد.

باید این را نیز در نظر داشته باشید زمانی که از قرص های ضد بارداری استفاده می کنید برای جلوگیری ا بارداری هم زمان از یک روش کمکی مثل کاندوم نیز استفاده کنید.

اگر چنانچه قبل از مصرف قرص یاز از قرص های ۲۱تایی برای پیشگیری از بارداری استفاده می کردید برای آغاز مصرف قرص یاز باید زمان یک هفته بین این دو قرص تاخیر بیندازید. ولی در صورتیکه قرص های بیست و هشت تایی مصرف می کردید می توانید بلافاصله مصرف قرص یاز را بعد از اتمام قرص قبلی آغاز کنید.

قرص بلارا

در بسته قرص بلارا بیست و یک عدد قرص پیشگیری وجود دارد که عوارض افزایش وزن این قرص نسبت به سایر قرص ها کمتر است. زمان شروع مصرف قرص بلارا درست روز اول قاعدگی است. چنانچه پیش از این از قرص های ضد بارداری دیگری استفاده می کردید می توانید مصرف قرص بلارا، را نیز شروع کنید. این قرص نباید جویده شود.

 برای تاثیر بیشتر این قرص باید حتما هر بیست و چهار ساعت درست سر موقع قرص را مصرف کنید. بعد از اتمام بسته قرص باید یک دوره هفت روزه قرص مصرف نکنید و سپس مجددا مصرف قرص را شروع کنید. معمولا بعد از اتمام بسته قرص دو تا چهار روز طول میکشد تا خونریزی شروع شود و دوباره پس از هفت روز باید مصرف قرص را آغاز کرد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *