#


والدین نیاز به نگرانی زیادی درباره تشنج کودشان ندارند

والدین نیاز به نگرانی زیادی درباره تشنج کودشان ندارند
31 جولای 2017 بدون نظر 1003 بازدید

والدین نیاز به نگرانی زیادی درباره تشنج کودشان ندارند

No votes yet.
Please wait...

تحقیقات جدید منتشر شده در The Lancet می گوید که تشنج های دوران کودکی به علت تب تشنج تب، باعث افزایش مرگ و میر درازمدت نمی شود. در طی دو سال پس از تشنجهای پیچیده تب، میزان مرگ و میر دو برابر می شود، اما خطر کلی مرگ و میر ناشی از تشنج ناشی از تب، بسیار پایین است. دکتر Mogens Vestergaard (گروه عمومی، موسسه بهداشت عمومی دانشگاه آرهوس، دانمارک) و همکاران می خواهند والدین را اطمینان دهند که حتی در موارد خطرناک کودکان نیز مرگ ناشی از تشنج تب کمتر است.

تشنج فریباری (همچنین به عنوان تب تشخیص داده شده) تشنج عمومی است که به علت دمای بدن بالاست. حدود دو تا پنج درصد از کودکان زیر ۵ سال مبتلا به تشنج تب، تحت تاثیر قرار می گیرند، و در حدود ۳۳٪ از آنها بیشتر از یک قسمت است. اغلب پدر و مادرانی که شاهد فرزند خود هستند، حوادث اول یا بعدی، اعتقاد دارند که فرزند آنها در حال مرگ است. شناخته شده است که اختلالات عصبی پایه علت مرگ و میر بیش از حد در کودکان مبتلا به صرع است، اما در مورد اینکه چگونه تشنجهای تبدی در کودکان بر مرگ و میر اثر می گذارند، کم است. این محققان دانمارکی را به مطالعه یک گروه بزرگ از کودکان در دانمارک منجر شد، و مرگ و میر را پس از تشنج تبش با ۲۸ سال پیگیری بررسی کرد.

محققان ۱،۶۷۵،۶۴۳ کودک متولد شده در دانمارک را بین سالهای ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۴ مطالعه کردند. کودکان از ۳ ماهگی تا زمان مرگ، مهاجرت یا ۳۱ اوت ۲۰۰۵ مورد بررسی قرار گرفتند. از میان نمونه، ۸۱۷۲ کودک در نهایت جان باختند، از جمله ۲۳۲ نفر از ۵۵۲۱۵ کودک که دارای سابقه تشنج تب محققان دریافتند که در طی دو سال پس از تشنج تب، ۱۳۲ نفر در هر ۱۰۰ هزار کودک فوت کردند و ۶۷ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر فوت کردند که سابقه بیماری نداشتند.

تشنج ناشی از تب تشخیص داده شده با طول عمر کمتر از ۱۵ دقیقه و در عرض ۲۴ ساعت تکرار نمی شود در حالی که تشنج ناشی از تب تشخیص داده شده بیش از ۱۵ دقیقه است و یا در عرض ۲۴ ساعت تجویز می شود. در کودکان مبتلا به تشنج ساده تب دار، میزان مرگ و میر شبیه به جمعیت عمومی بود. با این حال، کودکان مبتلا به تشنج های پیچیده در طول دو سال دو برابر میزان مرگ و میر بیشتر ازمرگ و میر جمعیت عمومی داشتند. پس از دو سال، میزان مرگ و میر به میزان جمعیت عمومی ثابت شد. اگر چه این دو برابر خطرناک است، توجه داشته باشید ، خطر مطلق هنوز هم کوچک است. به عنوان مثال، در کودکان که به مدت دو سال دنبال می شود، جمعیت عمومی یک مرگ را در ۱۵۰۰ کودک مشاهده می کنند، و کسانی که سابقه تشنج تب دارد، دو مرگ در ۱۵۰۰ کودک دیده می شود.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *