#


بغل کردن و حمل نوزاد در بدو تولد بهتر است چگونه انجام شود؟

بغل کردن و حمل نوزاد
24 سپتامبر 2017 بدون نظر 1107 بازدید

بغل کردن و حمل نوزاد در بدو تولد بهتر است چگونه انجام شود؟

No votes yet.
Please wait...

بغل کردن و حمل نوزاد در بدو تولد بهتر است چگونه انجام شود؟

نوزاد ممکن است به نظر آسیب پذیر و ظریف باشد اما او بسیار قوی تر از چیزی است که تصورش رامی کنید. با درنظرگرفتن این مطلب در ذهنتان می توانید حس اعتماد و امنیت را به کودک نیز منتقل کنید.

 برای راحتی نوزاد و آرامش فکری خودتان باید در هنگام برداشتن نوزاد احساس آرامش و راحتی داشته باشید. باید بتوانید کودک را در هنگام حمام کردن، لباس پوشاندن یا شیردادن با اعتماد به نفس کامل نگهدارید. .

طرز رفتار با نوزاد

وقتی نوزادتان را حرکت می دهید این عمل باید در حد امکان آرام، نرم و آهسته انجام شود. شما به طور غریزی نوزاد را تا جایی که بتوانید نزدیک به خود نگه می دارید به چشم هایش نگاه می کنید و با صدایی آرامش بخش با او صحبت می کنید. تعجبی ندارد که کودک از تماس جسمانی با شما سود می برد به خصوص زمانی که صدای آشنای ضربان قلب مادر را می شنود.

برای مثال وقتی نوزادان نارس را روی پارچه های پرزدار یا کرک دار که حسی مثل لمس شدن را به کودک می دهند نگهداری کنند در مقایسه با نوزادانی که روی سطوح صاف نگهداری شده اند، وزن گیری بهتری خواهند داشت.

نوزاد شما با هرگونه تماس پوست به پوست احساس راحتی می کند اما بهترین روش این است که هردوی شما برهنه در تختخواب کنار هم دراز بکشید. در این صورت او می تواند بو و پوست شما را از نزدیک احساس کند و صدای قلب شما را بشنود. به همین روش می توانید او را با پوست و بوی بدن پدر آشنا کنید.

هرگاه کودک را برداشته یا زمین می گذارید مراقب سرش باشید. نوزاد تا چهار هفتگی کنترل بسیر کمی روی سر خود دارد و اگر سرش به عقب بیفتد احساس می کند که در حال افتادن است و به همین دلیل با پرش ناگهانی بدنش دست ها و پا هایش را باز می کند. این حرکت نوزاد به نام رفلکس مورو یا استارتل معروف است.

در هنگام برداشتن یا زمین گذاشتن نوزاد با تمام بازو و دستتان ستون مهره ها، گردن و سر او را محافظت کنید. شاید بخواهید نوزاد را قنداق کنید. برای این کار می توانید یک شال یا پتو را محکم دور او بپیچید به طوری که سر او کاملا حفظ شود و دست هایش در نزدیکی بدن او قرار بگیرد. بعد وقتی او را در گهواره اش گذاشتید به آرامی شال را از دور او باز کنید. قنداق کردن محکم نوزاد احساس امنیت به او می دهد بنابراین یکی از روش های مفید برای ایجاد حس آرامش در نوزاد مضطرب و نگران می باشد.

بغل کردن و حمل نوزاد

بغل کردن و حمل نوزاد

حمل کردن نوزاد

یکی از روش های حمل نوزاد در دستهایتان این است که سر او را در چین آرنج خود قرار دهید. در این صورت تمام بدن او روی ساعد دست شما قرار می گیرد و با مچ و دست خود او را احاطه می کنید و پشت و باسن او را با اطمینان نگه می دارید. دست دیگرتان نیز باید زیر باسن و پاهای او قرار بگیرد. در این صورت نوزاد می تواند وقتی با او صحبت می کنید و به او لبخند می زنید، چهره شما را ببیند.

روش دوم برای حمل نوزاد این است که نوزاد را روی بخش فوقانی سینه خود به شکلی نگاه دارید که سرش روی شانه شما قرار بگیرد. بازوی شما باید به شکل عرضی روی پشت نوزاد باشد و کف دستان نیز محافظ سر او باشد. در این حالت دست دیگر شما آزاد خواهد بود و می توانید از این دست نیز برای حفاظت از باسن کودک استفاده کنید یا اینکه تعادل خود را بهتر کنید. حس تعادل شما در ابتدا با در آغوش گرفتن کودک تغییر می کند اما به مرور به آغوش گرفتن نوزاد عادت خواهید کرد و به خوبی تعادل خود را حفظ خواهید کرد.

ماساژ نوزادان

ماساژ تمام فوایدی را که برای بزرگسالان دارد برای نوزادان نیز خواهد داشت. این کار آرامش بخش است و می تواند نوزاد خسته و آزرده را آرام کند. و روشی فوق العاده برای ابراز عشق ومحبت است.

 اگر شما هر روز نوزادتان را ماساژ دهید او به این برنامه روزانه عادت خواهد کرد و با شروع کار رضایت خود را نشان خواهد داد. شما می توانید با بزرگتر شدن فرزندتان هم ماساژ دادن او را ادامه دهید. معمولا ماساژ روشی ایده آل برای آرام کردن و تسلی دادن کودکان نوپای هیجان زده شما می باشد.

بغل کردن و حمل نوزاد

بغل کردن و حمل نوزاد

قبل از شروع کار محیطی آرام برای کودک فراهم کنید. از آنجایی که این تجربه برای هردوی شما جدید است هر گونه آشفتگی می تواند روحیه شما را برهم زده و کودک را غمگین کند. پس باید زمانی را انتخاب کنید که کس دیگری حضور نداشته باشد و تلفن را نیز از پریز بیرون بکشید.

مراقب باشید که اتاقی که برای این کار انتخاب می کنید گرم و مناسب باشد و کودک را روی یک حوله گرم یا پوست گوسفند یا تخت خودتان دراز کنید. از سر او شروع کرده و به سمت پایین حرکت کنید. از ضربه های ملایم استفاده کنید و مراقب باشید که هر دو سمت بدن نوزاد را به صورت قرینه ماساژ دهید. در هنگام ماساژ با فرزندتان تماس چشمی برقرار کنید و با ملایمت و مهربانی با او صحبت کنید.

 

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *