#


چگونه روند پیر شدن را کند کنیم و جوان بمانیم

چگونه جوان بمانیم؟
16 می 2017 بدون نظر 1555 بازدید

چگونه روند پیر شدن را کند کنیم و جوان بمانیم

چگونه روند پیر شدن را کند کنیم و جوان بمانیم؟

امروزه با تبلیغات فراوانی از محصولات آرایشی و بهداشتی مواجه ایم که ادعای کند کردن روند پیری را می کند اما بهترین کار برای اینکه جوانتر بمانیم باید سبک و نحوه زندگیمان را تغییر دهیم.

با تغییر شیوه زندگی و بکارگیری راهکارهایی می توان تاثیرات بیشتری از مصرف محصولات اغلب گران قیمت ،از روند پیری و سرعت آن بکاهیم. در اینجا به بررسی این موضوع می پردازیم:

از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان مصرف کنید:

مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها  برای پوست بسیار مفیدند. آنتی اکسیدانهایی  مانند ویتامین های ای و ب از پوست در برابر رادیکالهای آزاد مضر محیط که به سلولهای پوستی صدمه میزنند٬ محافظت می کنند. رادیکالهای آزاد٬ الاستین و کلاژن سلولهای پوستی را از بین می برند و باعث شکستگی این سلول ها می شوند.

برای مصرف هرچه بیشتر ویتامین های گروه ب گوشت مرغ و ماهی را درسبد غذایی تان بگنجانید. گیاه خواران می توانند از نخود که سرشار از ویتامین ب ۶ است استفاده نمایند. روغن سبوس گندم٬ تخم آفتابگردان و بادام نیز دارای مقادیر زیادی ویتامین ای می باشد.

پروبیوتیک مصرف کنید:

مواد غذایی  تخمیر شده برای دستگاه گوارش مفید هستو از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می کنند. غذاهای تخمیر شده  دارای مقادیر بسیار خوب آنتی اکسیدان و ترکیبات ضدالتهاب هستند.

مصرف دخانیات ممنوع:

پیری پوست فارق از همه مضراتی که مصرف دخانیات دارد ملموس ترین نتیجه آن است.مصرف دخانیات چین و چروکهای پوست را به دلیل مسدودکردن گردش خون در رگهای خونی و همینطور حرکات عضلات صورت با پک زدن سیگار،بیشتر می کند.

پوسیدگی دندان ها با مصرف دخانیات بیشتر شده و باعث ابتلای افراد به پسوریازیس می شود که نوعی بیماری خودایمنی است  که پوست رادرگیر می کند.

پروتئین مصرف کنید:

پروتئین به سفتی و حفظ ساختار عضلات کمک نموده و از شل شدگی و افتادگی عضلات جلوگیری می کند و در نتیجه باعث جوان تر ماندن بدن فرد می شود و روند پیری را کند می کند.

پروتئین در استحکام موها نیز تاثیرگذار است.سعی کنید نیاز روزانه به پروتئین که ۴۶ گرم است را مصرف کنید.

از افراط در مصرف قند و شکر بپرهیزید:

مصرف بیش از حد این محصولات باعث التهاب پوست و پیری زودرس آن می شود.

به پشت بخوابید:

عادت کنید که همیشه به پشت بخوابید ،اگر عادت دارید به  پهلو دراز بکشید در نتیجه با فشار آمدن بر پوست صورت باعث ایجاد خطوط و چروکهای پوستی خواهید شد.

همچنین خوابیدن به پشت نه تنها از بروز چروکهای پوستی در صورت٬ جلوگیری ی کند بلکه دردهای گردن و کمر را نیز کاهش داده و مانع از رفلاکس اسید معده می گردد.

چربی های سالم بخورید:

اسیدهای چرب امگا ۳ با کاهش عوامل التهاب زا در پوست  باعث نرمی٬ لطافت و جوانی پوست می شوند و از بوجود آمدن آکنه و پسوریازیس در پوست جلوگیری می کنند.

مصرف نمک را کم کنید:

خوردن غذاهای پرنمک و پر از سدیم، باعث تجمع آب در بدن می شود. بنابراین٬ با خوردن این غذاها٬ صورت شما دچار ورم شده و  زیر چشمها دچار پف آلودگی می شود و بنابراین پوست شادابی نخواهید داشت.

برای طعم دهی به غذاها از سایر طعم دهنده های طبیعی و خوشمزه مثل فلفل ٬ آب لیمو و سبزیجات معطر استفاده کنید و مصرف نمک را کمتر کنید .همچنین پرهیز از مصرف نمک زیاد  خطر بالا رفتن فشار خون و سکته را هم در شما کمتر می کند.

ورزش را فراموش نکنید:

ورزش منظم هر روزه بدن شما را نسبت به همسالان خود سالم تر کرده و از انباشت چربی در بدن جلوگیری می کند. در طول ورزش  عرق کردن باعث می شود شما پوست شاداب تری داشته باشید و پیشرفت علائم پیری را در صورت تان کندتر کنید.

استرس و اضطراب را از خود دورکنید:

سلولهای افرادی که به افسردگی و استرس مبتلا هستند٬ سریعتر از کسانی که افسرده نیستند٬ دچار پیری می شوند. برای جلوگیری از پیری زودرس باید گام به گام  پیش رفته و عوامل  استرس زا  را از زندگی خود به تدریج دور کنید.یوگا و مدیتیشن برای دور کردن استرس از خودتان کمک زیادی می کند.

 

 

.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *