#


بهبود کبد چرب با تغییر در رژیم غذایی

22 فوریه 2018 بدون نظر 1499 بازدید

بهبود کبد چرب با تغییر در رژیم غذایی

با تغییر در رژیم غذایی کبد چرب را درمان کنید

به گزارش از من بپرس، کاهش استفاده از کربوهیدرات‌ ها به درمان بیماری کبد چرب کمک بسیاری می ‌کند. کمتر استفاده کردن از پاستا، سیب زمینی و سایر خوراکی ‌های غنی از کربوهیدرات راه شناخته‌ شده ‌ای برای کاهش وزن می باشد. با این که بر اساس مطالعات جدیدی که انجام شده است نشان می‌ دهد رژیم غذایی با اندازه کربوهیدرات پایین می ‌تواند در معالجه بیماری کبد چرب غیرالکلی نیز موثر واقع شود.

پزشکان سوئدی به این نتیجه رسیدند فقط دو هفته رژیم غذایی با مقدار کربوهیدرات پایین سطح چربی کبد را کمتر می کند.

بیماری کبد چرب غیر الکلی با ذخیره مازاد چربی در کبد شناسایی می ‌شود. بر عکس کبد چرب الکلی، بیماری کبد چرب غیر الکلی بر اثر استفاده زیاد مواد الکلی نمی باشد. چاقی و بیماری‌ های مرتبط با آن از جمله دیابت نوع دو فاکتورهای اصلی خطرزا در پیدایش بیماری کبد چرب غیر الکلی می باشند. این بیماری تقریبا در سی تا نود درصد افراد چاق مشاهده می ‌شود.

داشتن رژیم غذایی سالم نقش مهمی در درمان بیماری کبد چرب غیرالکلی دارد و معمولا پزشکان کاهش استفاده از چربی ‌ها را پیشنهاد می ‌کنند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، با این که در این مطالعه جدید آمده است که کاهش استفاده از کربوهیدرات‌ ها می ‌تواند روش درمانی دیگری برای بیماری کبد چرب غیرالکلی به حساب بیاید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *