#


افسردگی چیست؟ علایم و دلایل افسردگی

افسردگی
22 می 2017 بدون نظر 1323 بازدید

افسردگی چیست؟ علایم و دلایل افسردگی

افسردگی چیست؟ علایم و دلایل افسردگی:

 

به گزارش ازمن بپرس افسردگی اختلال روانی است که مشخصه اصلی آن،داشتن حالت پریشانی در وضعیت ها و موقعیت های مختلف به مدت حداقل دو هفته می باشد.افسردگی معمولا همراه با علائمی مثل عدم اعتماد به نفس،بی علاقگی نسبت به انجام فعالیت لذت بخش ، بی حالی و احساس درد بدون دلیل می باشد.
اکثر افراد بعضی از مواقع احساس نارحتی، افسردگی و غم می‌نمایند، احساس افسرده و غمگین بودن واکنشی طبیعیی بدن به مشکلات زندگی و از دست‌دادن چیزها و کسانی که به آنها علاقه داریم، می‌‌باشد. اما زمانیکه این احساس غم و اندوه شدید، بی‌امیدی، بی‌چارگی و بی‌ارزشی بیشتر از چند روز یا چند هفته طول بکشد، شما دچار بیماری افسردگی شده‌اید.

 

افسردگی بر طرز فکر، احساس و رفتار انسان تاثیر گذاشته و باعث ابتلا به بیماری های فیزیکی و روانی می شود. این افراد تمایلی به انجام وظایف روزانه خود نداشته و احساس میکنند زندگی ارزش زندگی کردن ندارد.افسردگی یک بیماری مزمن مانند دیابت، فشارخون و … است که باید هرچه سریعتر برای درمان آن اقدام کرد. اکثر افرادی که افسرده هستند بعد از مراجعه به پزشک و جلسات مشاوره و حتی گاهی مصرف دارو درمان می شوند.

 

علایم بیماری افسردگی:

 

علایم و نشانه ها در بیماران افسردگی یکسان نیست و ممکن است افراد در شرایط متفاوتی باشند،بعضی از علایم معمول شامل موارد زیر می شوند:

 

مشکل در تمرکز، یادآوری جزئیات و تصمیم‌گیری،خستگی و کاهش انرژی،احساس گناه، بی‌ارزشی و یا درماندگی،بدون امید به آینده و بدبینی،بیخوابی، بیدار شدن صبح زود و یا خواب زیاد ،بیقراری و نا‌آرامی،ازدست دادن علاقه به فعالیت‌های لذت بخش شامل رابطه جنسی و …از دست دادن لذت به زندگی،پرخوری عصبی و یا کاهش اشتها،سردرد، گرفتگی عضلات و یا مشکلات گوارشی،کاهش میل جنسی،گریه کردن بدون هیچ دلیل خاصی.
برای بعضی از افراد علایم افسردگی آنقدر شدید است که فهمیدن آن به سادگی ممکن می‌باشد، اما بعضی دیگر بدون اینکه بدانند چرا احساس غم و ناراحتی می‌کنند.

 

دلایل ابتلا به افسردگی:

 

ترکیبی از عوامل ژنتیکی، جسمی، محیطی و روانی در ابتلا به افسردگی موثرند. بعضی از این عوامل شامل:

 

انتقال دهنده های عصبی. این مواد شیمیایی طبیعی مغزی با حال و حوصله شما ارتباط مستقیم داشته و نقش کلیدی در افسردگی ایفامی‌کند.
هورمون‌ها. تغییر در سطح هورمون‌های بدن، می‌تواند عامل ابتلا به افسردگی باشد.
عادات ارثی. افسردگی در افرادیکه در خانواده‌شان سابقه افسردگی دارند، شایع‌تر است.
حوادث زندگی. حوادثی خاص همچون مرگ یا از دست‌دادن کسانی‌که دوستشان دارید.
مشکلات مالی و استرس شدید،می‌تواند باعث ابتلای شما به افسردگی شود.
آسیب‌ها و مشکلات کودکی. آسیب‌های و حوادثی شامل، از دست دادن والدین، تجاوز جنسی و … می‌تواند تاثیرات دائمی بر مغز گذاشته و خطر ابتلای به افسردگی را افزایش دهد.

چه کسانی در خطر ابتلا به افسردگی هستند؟
افراد در سنین نوجوانی و یا بین دهه دوم و سوم زندگی
زنان(به خصوص در دوران بارداری یا بعد از زایمان)
کسانیکه سابقه افسردگی دارند
افرادی که به بیماری های خطرناک مانند سرطان،ایدز یا…مبتلا هستند
معتادان
افرادیکه داروهای خاصی مصرف می کنند مانند قرص خواب و…
افرادی که عادات شخصیتی و رفتاری خاص دارند مانند وابستگی بیش از حد،بدبینی و…

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *