#


تحت فشار بودن پرستاران، پزشکان و کارکنان نظام سلامت

6 آوریل 2018 بدون نظر 783 بازدید

تحت فشار بودن پرستاران، پزشکان و کارکنان نظام سلامت

وزیربهداشت: پرستاران  شدیدا زیر فشار هستند

سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت بیان کرد: اصلی ترین بهره ‌بردار خدمات طرح تحول سلامت، تمام مردم و به خصوص اقشار محروم بوده اند.

به گزارش ازمن بپرس، وزیر بهداشت و درمان با اشاره به این مطلب، گفته است: در حال حاضر به ثبت رسیده است که طرح تحول سلامت برای مردم بود نه برای پزشک؛ زیرا پزشکانی که در دورترین مناطق کشور در حال خدمت کردن هستند چهارده ماه است که نتوانسته اند حق و حقوق شان را به طور کامل دریافت کنند.

هاشمی در ادامه افزود: بر عکس ادعای بعضی از منتقدان، پویایی طرح تحول سلامت برای مردم هیچ تغییری نداشته است، ولی زحمتش برای همکاران ما از جمله پرستاران و پزشکان و کارکنان نظام سلامت در زمینه بهداشت، درمان و آموزش افزایش قابل چشمگیری داشته است. این گروه ها شدیدا زیر فشار می باشند و قسمتی از آن ها که تمام نگاه شان به مردم می باشد این تلخی را به خاطر لبخند و شیرین کامی مردم تحمل می کنند آن قسمتی نیز که پزشکی را سرانجام منبع درآمدی حرفه می دانند معترض می باشند و من نیز به آن ها حق می دهم.

وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد: حضور ما در وزارت بهداشت به طور یقین به طمع نیرو نبوده بلکه برای به وجود آوردن تغییری بوده است که نتیجه آن، دستگیری از مستمندان، نیازمندان و اشخاص کم بضاعت می باشد و تا هنگامی که به این هدف آسیب نرسیده باشد، هستیم و تا هنگامی که ما هستیم نمی گذاریم اصول اولیه ای که مرتبط با طرح تحول سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم می باشد، از بین برود، مردم اطمینان داشته باشند هزینه های آن ها افزایشی نخواهد داشت.

وی در قسمت دیگری از حرف های خود بیان کرد: من و همکارانم، دانش، تجربه و سعی خود را به کار خواهیم گرفت تا طرح تحول سلامت را با کنترل بهتر و خطاهای کمتر ادامه دهیم و این اهمیت، در صدر برنامه ‎های ما قرار دارد؛ البته سپری کردن این مسیر، همکاری تمام مردم، جامعه پزشکی و پرستاری و همراهی شرکای طرح را خواستار است تا بتوانیم با نهایت صرفه جویی، طرح تحول سلامت را با توانایی، همواره که در دولت یازدهم شروع شد، ادامه دهیم؛ اندازه رضایت هموطنان مان از بزرگ ترین برنامه اجتماعی دولت را محفوظ نگه می داریم تا در سطح بین المللی، جمهوری اسلامی ایران بتواند به رتبه شایسته خود در زمینه سلامت دست یابد.

وزیر بهداشت در پایان افزود: با عملی کردن طرح تحول سلامت دو قدم مهم برداشته ایم که البته همواره کامل نمی باشد؛ یکی بیشتر شدن دسترسی مردم به خدمات درمانی و دیگری کم شدن هزینه های درمان از جیب مردم. تصور نمی کنم هیچ آدم منصفی با این دو کار مخالف باشد. اینک احتمال دارد در روش اجرا اشکالاتی وجود داشته باشد که باید تصحیح شود؛ یا احتمال دارد افراد، تخلفات و ناکارآمدی هایی داشته باشند که آن ها نیز باید تصحیح گردد و الا هیچ شخصی وجود ندارد که بگوید مردم نباید به خدمات درمانی دسترسی داشته باشند و یا بگوید که مردم می بایست هزینه بیشتری بپردازند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *