#


سونی و استفاده از زبان طراحی جدید در خصوص پرچم دار جدید آن

20 فوریه 2018 بدون نظر 1909 بازدید

سونی و استفاده از زبان طراحی جدید در خصوص پرچم دار جدید آن

سونی و با کارگیری از زبان طراحی جدید در طراحی محصولات جدید

کمپانی سونی یکی از مهم ترین و قدیمی ترین کمپانی های فعال در عرصه تولید گوشی های هوشمند می باشد که توانسته محصولات بسیار خوب و با کیفیتی را ارائه نماید. این کمپانی به تازگی در نامه ای که FCC درخواست کرده تا مجوزی را که در مورد گوشی جدید این کمپانی ثبت شده بود را باطل نماید و علت آن را ایجاد تغییراتی در طراحی ظاهری این گوشی هوشمند اعلام کرده است و گفته طراحی پرچم دار این کمپانی دستخوش تغییراتی شده است که آن را جذاب تر و کارامدتر از قبل نشان می دهد.

کمپانی سونی قرار است کمتر از دو هفته دیگر جدیدترین گوشی هوشمند خود را به صورت کاملا رسمی معرفی نماید. با توجه به اطلاعاتی که فاش شده است احتمال این وجود دارد که جدیدترین گوشی هوشمند این کمپانی ژاپنی در روزهای نخست اسفند ماه رونمایی و معرفی شود. با تمام این ها اینگونه به نظر می رسد که کمپانی یاد شده در روزهای پایانی تغییراتی را در مورد طراحی یکی از گوشی های هوشمند خود اعمال داشته است که با توجه به اطلاعات عنوان شده به نظر می رسد پرچم دار۲۰۱۸ این کمپانی ژاپنی می باشد. با این حال باز هم نمی توان با قاطعیت در مورد آن صحبت کرد و باید منتظر ماند و دید که این کمپانی کدام گوشی را با اعمال تغییرات جدید معرفی خواهد کرد.

در روزهای نخست ماه جاری میلادی این کمپانی ژاپنی از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا که به نام FCC شناخته شده است درخواست نموده تا مجوزی که در مورد یکی از گوشی های هوشمند و جدید این کمپانی ثبت شده بود را باطل نماید. در متنی که مربوط به این نامه می باشد و به تازگی فاش شده و منتشر شده است علت درخواست نیز از سوی این کمپانی مطرح شده است و احتمال آن وجود دارد که در لحظه های آخر سونی تغییراتی را در مورد گوشی مذکور اعمال کرده است و همین مساله موجب شده تا سونی نامه ای اینچنین را برای این موسسه ارسال نموده و درخواست ابطال مجوز ثبت شده آن را داشته است.

در خصوص تغییراتی که اعمال شده است هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است و مشخص نیست تغییرات اعمال شده چه می باشد که موجب شده این کمپانی ژاپنی به دنبال ابطال مجوز ثبت شده موسسه FCC در خصوص گوشی هوشمند خود می باشد. با تمام این موارد چند وقت پیش اعلام شده بود که کمپانی سونی قصد دارد از زبان طراحی میرای برای باز طراحی گوشی های پرچم داری که در سال جاری میلادی عرضه خواهد کرد استفاده نماید. سونی پیش تر اعلام کرده بود که دیگر قصد ندارد از زبان طراحی قدیمی امنی بالانس در خصوص زبان طراحی گوشی های هوشمند خود استفاده نماید.

عنوان کردن این مساله نشان می دهد که استفاده از زبان طراحی میرای موجب می شود سونی بتواند گوشی های جدیدی که دارای حاشیه باریکی است را عرضه نماید؛ البته هنوز مشخص نمی باشد که نسبت ابعاد نمایشگر در گوشی های هوشمند و جدید سونی تا چه میزان می تواند نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده باشد و با چه طرح و اندازه ای وارد بازار خواهند شد. در ابتدای کار احتمال بسیاری وجود داشت که سونی در خصوص پرچم داران جدید خود که از زبان طراحی میرای در مورد آن ها استفاده می شود دارای صفحه نمایش استانداری خواهند بود که نسبت تصویر آن ها۱۶ به۹ می باشد و با این صفحه نمایش وارد بازار خواهند شد.

البته این درحالی است که اطلاعات فاش شده در خصوص برخی از گوشی های جدید سونی درست برعکس این مساله را نشان می دهد و اینگونه به نظر نمی رسد. با وجود اینکه سونی در مورد برخی از گوشی های هوشمند جدید خود حاشیه های اضافی را حذف خواهد کرد و با این کار موجب نزدیک تر شدن این گوشی ها به استانداردهای روز بازار می شود اما این کمپانی ژاپنی مجبور است تا از صفحه نمایش های کشیده که دارای نسبت ابعاد۲ به۱ می باشد در خصوص گوشی های هوشمند جدید خود استفاده نماید چرا که این مساله به عنوان یک نیاز برای این کمپانی مطرح شده است. به همین دلیل نمی توان قبول کرد که محصولی عرضه شود که در خصوص آن از صفحه نمایش های۱۶ در۹ استفاده شده باشد.

زمانی که از این ابعاد تصویر در گوشی های هوشمند استفاده شود صفحه نمایش های باریک موجب می شود تا عرض کمتری برای محصول در نظر گرفته شود و این مساله به جای گیری بهتر گوشی هوشمند در دست کاربران کمک بسیاری خواهد کرد. علاوه براین زمانی که از ابعاد۱۸ به۹ در صفحه نمایش گوشی استفاده شوند تولید کنندگان این امکان را پیدا م یکنند گه محصولاتی با صفحه نمایش بزرگ تر را طراحی و تولید نمایند و در دسترس کاربران قرار دهند. البته باید این نکته را نیز خاطر نشان کنیم اندازه صفحه نمایش موجب ایجاد تغییر خاصی در مورد اندازه و سایز گوشی نخواهد داشت و نمی توان صفحه نمایش بزرگ را عاملی برای ایجاد تغییرات بسیار در خصوص گوشی های هوشمند دانست.

شایعات آخری که در مورد محصولات سونی منتشر شده است نشان می دهد که اکسپریا ایکس زد۲ پرو جانشینی برای ایکس زد پریمیوم وارد بازار خواهد شد و دارای صفحه نمایش ۴K خواهد بود. البته اینکپگونه به نظر می رسد که این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش۵.۷ اینچی باشد که پنل به کار رفته در آن از نوع IPS LCD می باشد چرا که بعید به نظر می رسد سونی تصمیم داشته باشد به این زودی گوشی هوشمندی را عرضه نماید که در آن از صفحه نمایش های اولد استفاده شده باشد. البته باید این نکته را نیز خاطر نشان شویم که چند وقت پیش مسولان این کمپانی ژاپنی اعلام کردند که بر روی پنل های اولدی که دارای رزولوشن ۴K به تازگی آغاز شده است و محصولاتی که از این صفحه نمایش ها در مورد آن ها استفاده شده باشد می توانند تمام انتظارات و توقعات کاربران خود را برطرف نمایند و پاسخگویی خوبی را داشته باشند. علاوه براین اعلام شده بود که ژاپن دیسپلی قصد دارد نقش بزرگی را در تامین پنل های اولدی که مورد نیاز این کمپانی ژاپنی است را بر عهده خواهد داشت و به این ترتیب محصولاتی که سونی در آینده روانه بازار خواهد کرد می توانند مجهز به این صفحه نمایش ها باشند.

برخی از پرچم داران سونی قرار است در نمایشگاه MWC2018 رونمایی شوند و در طراحی آن ها از پردازنده اسنپدراگون۸۴۵ کوالکام استفاده خواهد شد اما با تمام این موارد اکسپریا ایکس زد۲ بر عکس نسخه پرو بدون صفحه نمایش ۴K خواهد بود و دارای صفحه نمایشی با نسبت ابعاد۲ به۱ می باشد که رزولوشن آن FHD+ می باشد. علاوه براین باید بگوئیم این گوشی هوشمند همچون مدلی که پیش از آن تولید شده بود دارای رم چهار گیگابایتی می باشد و این مساله در حالی است که جایگزین اکسپریا ایکس زد پریمیوم به عنوان نخستین گوشی هوشمند سونی دارای شش گیگابایت رم خواهد بود و با این میزان حافظه وارد بازار می گردد.

یکی دیگر از مزیت های گوشی های جدید سونی استفاده از دوربین دوگانه در مورد برخی از محصولات جدید آن می باشد. بدنه ای که قابلیت ضد آب بودن دارد یکی دیگر از ویژگی های احتمالی می باشد که کاربران توقع دارند سونی در خصوص اکسپریا ایکس زد۲ و نسخه پرو آن استفاده نماید. این نکات در حالی است که سونی از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید در هر دو گوشی جدید خود استفاده خواهد کرد و رابط کاربری در نظر گرفته شده با پوسته مخصوص سونی به صورت شخصی سازی درخواهند آمد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *