#


رونمایی از گوشی پیکسل ۲ گوگل در بازارتکنولوژی موبایل

گوگل
15 اکتبر 2017 بدون نظر 1715 بازدید

رونمایی از گوشی پیکسل ۲ گوگل در بازارتکنولوژی موبایل

رونمایی از گوشی پیکسل ۲ گوگل در بازارتکنولوژی موبایل

چندی پیش گوگل نسل جدید گوشی های هوشمند خود را در بازار تلفن های هوشمند جهانی رونمایی و معرفی کرد. حدود یک سال پیش بود که کمپانی گوگل تصمیم گرفت وارد دنیای تلفن های هوشمند شده و با تولید گوشی پیکسل به عنوان یک رقیب برای کمپانی های دیگر پا در عرصه رقابت گذاشت.

در حال حاضر گوگل توانسته با بهبود بسیاری که در فناوری گوشی های خود داشته مدل های جدید و با کیفیت تری را معرفی نماید. در مورد شناخت گوشی گوگل پیکسل از نام وال آی استفاده شده که در خط تولید اچ تی سی ساخته خواهد شد. در طراحی پیکسل ۲ از یک زبان مشابه به مانند نسل قبلی آن استفاده شده ولی هیچگونه حاشیه ای در طراحی پیکسل ۲ ال ایکس به کار نرفته است.

در قسمت پنلی که در پشت گوشی تعبیه شده از دو قسمت جداگانه شیشه و فلز استفاده شده است با این اختلاف که قسمت شیشه ای بسیار کوچک بوده و قادر نیست سنسور انگشتی را شامل شود. گوگل هم سعی کرده در حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون به تبعیت از اپل عمل کرده و محصولات خود را فاقد این برنامه کند.

گوگل

گوگل

توجه به مشخصات ظاهری و فنی پیکسل۲ و پیکسل ۲ ایکس ال

نمایشگر در نظر گرفته شده برای گوشی گوگل پیکسل ۵ اینچ بوده و به صورت OLED می باشد و رزولوشن آن برابر با ۱۰۸۰p می باشد. به خاطر داشتن صفحه نمایش اولد تلفن هوشمند پیکسل ۲ دارای امکان الویز آن دیسپلی بوده و می تواند با استفاده از این قابلیت تمام اعلانیه ها را به سادگی نشان دهد.

بدنه ای که برای پیکسل۲ در نظر گرفته شده از خاصیت ضدآبی برخوردار است و دارای حواشی حساس در مقابل فشار وارد کردن است و در این مورد به مانند اچ تی سی یو۱۱ می باشد. زمانی که این قابلیت در گوشی شما وجود داشته باشد می توانید به راحتی دستیار صوتی گوگل را فراخوانده و یا زمانی که گوشی در حال زنگ خوردن است آن را در حالت بیصدا قرار دهید.

در این مدل از گوشی های گوگل یک پردازنده قوی اسنپدراگون ۸۳۵ وجود دارد که می تواند میزان توانایی گوگل پیکسل را تامین کند. پردازنده فوق در سال ۲۹۱۷ در تمام تلفن های هوشمندی که پرچمدار کمپانی خود هستند به کار رفته و دارای هشت هسته ی پردازشی است که باعث می شود کاربر به راحتی بتواند از گوشیخود استفاده کرده و می تواند به سادگی تمام نیازهای او را برطرف کند.

حافظه رم موجود در گوگل پیکسل ۲ چهار گیگابایت بوده و هیچ تغییری با مدل های قبل از خود نداشته ولی با این حال به خاطر داشتن حجم کم و عملکرد ساده و روان نسخه خام اندروید کفایت کرده و قادر است تمام کاربری های مالتی تسکینگ را حمایت کند.
در مورد گوگل پیکسل ۲ باید اعلام کرد که دو نسخه با حافظه های ذخیره کردن اطلاعات ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی برای استفاده کاربران تلفن های هوشمند وارد بازار شده و در اختیار افراد قرار می گیرد.

دوربینی که در مدل های اولیه پیکسل به کار رفته توان بسیار بالایی داشته و از نظر کارشناسانی که در این حوزه صاحب نظر هستند به عنوان یک گزینه عالی در دنیای تلفن های هوشمند به شمار میرفت. گوگل سعی کرده در مورد استفاده از دوربین در گوشی های جدید خود همچون گذشته عمل کرده و برخلاف کمپانی های دیگر که دو دوربین را برای محصولات خود به کار می برند از یک دوربین آن هم دوربین اصلی که در پشت گوشی قرار دارد استفاده کرده است.

گوگل

گوگل

البته باید در نظر داشته باشید که دوربین به کار رفته در پیکسل ۲ دارای کیفیت بالایی است و عدم استفاده از دوربین دوم باعث نشده که نسبت به سایر پرچمداران دنیای تلفن همراه کیفیت محصولش افت داشته باشد. در مراسمی که برای معرفی محصول جدید گوگل برگزار شده بود گوشی هوشمند جدید گوگل توانست پس از بررسی های مختلفی که به وسیله DxOMark به عمل آمده امتیاز ۹۸ را برای خود به دست بیاورد که همین امر باعث شده نسبت به گوشی آیفون ۸ پلاس در رتبه بالتری قرار بگیرد. آیفون ۸ پلاس و گلکسی نوت توانسته بودند پیش از پیکسل ۲ گوگل به امتیاز ۹۴ دست بیابند که حالا گوگل از آن ها بالاتر رفته و به عنوان برترین گوشی نام خود را ثبت کرده است.

دوربینی که گوگل در محصول جدید خود به کار برده ۱۲.۲ مگاپیکسل است که لنز F/1.8 آن لرزشگیر اپتیکال را به همراه دارد که باعث می شود کارایی آن افزایش یابد و در کنار لرزشگیر دیجیتالی که وجود داشته باعث می شود تمام لرزش های موجود از بین برود.
در مورد پیکسل ۲ سیستم فوکوس سریعی نیز به کار رفته که باعث شده اندازه پیکسل ها کمی کمتر شود. البته این فناوری باعث می شود شما بتوانید عکس برداری پرتره را هم داشته باشید. گوگل ادعا کرده گوشی جدید خود بدون اینکه دوربین دومی را داشته باشد می تواند جلوه بوکه در تصاویر پرتره را برای شما فراهم کند.

دوربین به کار رفته در پیکسل ۲ دارای تکنولوژی Auto HDR است و به وسیله آن زمانی که هربار دکمه دوربین را بفشارید گوشی شما چند تصویر مختلف می گیرد که میزان نوردهی هرکدام از آنها با دیگری اختلاف دارد و پس از اینکه تمام عکس ها را با یکدیگر ترکیب کرد تصویری با بالترین گستره دینامیکی را به وجود می آورد. شما می توانید تصاویر را به صورت زنده نیز ذخیره کنید در این حالت است که پیکسل ۲ یک کلیپ ۳ ثانیه ای را برای شما ضبط می کند و آن را در یک فایل تصویری مخصوص سیو می کند.

از نظر مدیران گوگل فضایی که برای ذخیره کردن لازم است یکی از مهمترین مشکلات استفاده کنندگان از گوشی های هوشمند به شمار می آید در حالی که فضای ذخیره سازی ابری در گوشی پیکسل ۲ باعث شده کاربران به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

گوگل

گوگل

کمپانی گوگل از نسخه هشتمی که اندروید ارائه داده و با نام آریو وجود دارد در گوشی های خود استفاده کرده است و گوشی هایی که برای گوگل به عنوان یک پرچمدار هستند دارای اپلیکیشن Google Lens هستند که باعث می شود آن ها جزو اولین گوشی های به شمار بیایند که دارای این قابلیت هستند. در این زمینه کاربران به راحتی می توانند سوژه های مدنظر خود را در قاب گوشی قرار داده و اطلاعات جامعی را در مورد آن ها به دست بیاورند.

دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی پیکسل ۲ با قیمت هایی برابر با ۶۴۹ دلار و ۷۴۹ دلار وارد بازار می شوند و می توانید این مدل از گوشی های گوگل را با رنگ های آبی و سفید و مشکی تهیه کنید.
گوگل با ارائه گوشی های پرچمدار خود توانسته به خوبی از عهده یک رقابت جهانی در زمینه تلفن های هوشمند برآمده و محصولات با کیفیت و بینظیری را به نام خود ثبت کند و طرفداران بسیاری را از سراسر جهان به سمت تولیدان جدید خود بکشاند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *