#


افشای قیمت گوشی های هوشمند اکسپریا ایکس زد۲ و ایکس زد۲ کامپکت

23 فوریه 2018 بدون نظر 1837 بازدید

افشای قیمت گوشی های هوشمند اکسپریا ایکس زد۲ و ایکس زد۲ کامپکت

افشای قیمت پرچم داران جدید سونی

در دنیای گوشی های هوشمند گزارش های جدید مطرح شده است که نشان می دهد گوشی های جدید سونی با نام های اکسپریا ایکس زد۲ و ایکس زد۲ کامپکت در تاریخ۶ مارس سال جاری وارد به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. کمپانی سونی در شش ماه نخست سال۲۰۱۷ گوشی های پرچم دار خود را با نام اکسپریا ایکس زد اس و ایکس زد پریمیوم معرفی نمود و در حال حاضر نیز قصد دارد در نمایشگاه MWC2018 از پرچم داران جدید خود رونمایی کرده و جانشینی برای نسل پیشین قرا ردهد. با توجه به عملکرد این کمپانی سونی انتظار آن می رود که گوشی های هوشمند اکسپریا ایکس زد۲ پرو ایکس زد۲ در فهته اول ماه مارس معرفی شود. علیرغم این مساله برخی ادعا دارند که مدل های جدید گوشی های کامپکت جدید سونی طی روزهای آتی ارائه خواهند شد.

طی روزهای اخیر در خصوص مشخصات سخت افزاری گوشی‌ های هوشمند اکسپریا ایکس‌زد۲  و اکسپریا ایکس‌زد۲ کامپکت اطلاعاتی افشا شده که شایعات مطرح شده قبل را در خصوص عرضه این گوشی ها با مشخصاتی بیشتر از انتظار را مورد تأیید قرار می دهد. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که گوشی کامپکت جدید کمپانی سونی دارای صفحه نمایش۴.۶ اینچی نباشد و صفحه ‌نمایش۵ اینچی در آن به کار رفته است که کاربرد آن را ارتقا می دهد؛ رزولوشن احتمالی که در صفحه نمایش +Full HD  می باشد که تصاویر را با کیفیت بالاتری نشان خواهد داد. به همین دلیل، این گوشی هوشمند اندازه ای نزدیک به گوشی‌ های۴ اینچی که قبلا به وسیله سونی تولید شده خواهد داشت و صفحه نمایشی با نسبت ابعاد۱۸ به۹ برای آن در نظر گرفته شده است که موجب می شود گوشی عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.

گوشی هوشمندی که جانشین اکسپریا ایکس‌زد وان است دارای نمایشگر۵.۷ اینچی خواهد بود و با این اندازه وارد بازار خواهد شد؛ اما رزولوشن در نظر گرفته شده برای صفحه‌ نمایش هنوز مشخص نگردیده است. به همین علت، مشخص نمی باشد که اکسپریا ایکس‌ زد۲ با نام تجاری اکسپریا ایکس‌زد پرو معرفی خواهد شد یا ایکس‌ زد۲ پرو نام این محصول جدید می باشد. قبل از این اعلام شده بود که جایگزین ایکس ‌زد وان دارای صفحه نمایش۵.۲ اینچی FHD  می باشد و ایکس‌زد۲ پرو دارای صفحه نمایشی به اندازه۵.۷ اینچی ۴K  خواهد بود ولی در شایعات جدیدی که مطرح شده است این موضوع تائید نشده است.

پردازنده اسنپدراگون۸۴۵ کوالکام که دارای هشت هسته پردازشی می باشد به عنوان قلب تپنده ‌ی نسل جدید سری اکسپریا ایکس‌ زد می باشد و توان پردازشی بسیار بالایی نیز دارد. سونی در مورد هر مدل از گوشی های خود۴ گیگابایت رم را در نظر گرفته است که به همراه۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در این گوشی های هوشمند تعبیه شده اند؛گوشی هوشمند اکسپریا ایکس زد وان کامپکت دارای تراشه اسنپدراگون۸۳۵ کوالکام می باشد که در کنار آن۴ گیگابایت رم و۳۲ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است اما گوشی هوشمند ایکس زد وان دارای پردازنده اسنپدراگون۸۳۵ کوالکام بوده و رم۴ گیگابایتی به همراه۶۴ گیگابایت حافظه داخلی می باشد.

با توجه به ادعاهای مطرح شده گوشی های پرچم دار جدید که از سوی سونی تولید شده دارای جک۳.۵ میلی متری صدا نمی باشد البته پیش از این نیز عنوان شده بود که سونی تائیدیه ای از سوی FCC دریافت کرده است که مختص به گوشی فاقد جک صدا می باشد. علاوه براین حسگر اثر انگشت نیز در پنل پشتی دستگاه قرار داده شده است در صورتی که در نسل قبلی این گوشی ها حسگر اثر انگشت با کلید پاوئر ترکیب شده و کاربران برای اینکه بتوانند قفل گوشی خود را با استفاده از حسگر اثر انگشت باز کنند تنها باید کلید پاور را فشار می دادند. علاوه براین ها پرچم داران جدید سونی دارای توانایی خاصی در زمینه پخش موسیقی می باشد و ان هم این است که گوشی می تواند متناسب با آهنگی که پخش می شود ارتعاشات لازم را داشته باشد و این ارتعاشات با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

یکی دیگر از مواردی که به آن اشاره شده است برچسب قیمتی می باشد که در مورد این دو مدل از گوشی های سونی تعیین شده است. مدلی که دارای صفحه نمایش۵.۷ اینچی است دارای قیمت۹۸۷ دلار می باشد و سونی تصمیم گرفته نسخه ای کوچک تر را در مورد پرچم دار جدید خود طراحی نماید و با قیمت۷۴۰ دلار وارد بازار کند. هر دو مدل از گوشی های سونی که اشاره شد در تاریخ۶ مارس روانه بازارهای جهانی خواهند شد.  ن در نظر گرفته شده است که در کنار۶۴ گیگابایت حافظه اخلی قرار داده شده است.

هم اکنون مشخص نمی باشد که آیا کمپانی سونی گوشی هوشمندی که مجهز به صفحه نمایش اولد باشد را با رزولوشن۴K  در نمایشگاه MWC2018 معرفی می نماید و یا اینکه زمان دیگری را برای معرفی محصولات خود در نظر خواهد گرفت؛ حتی اگر گوشی جدید این کمپانی ژاپنی معرفی گردد، احتمال دارد همچون اکسپریا ایکس ‌زد پریمیوم پس از طی چند ماه تاخیر وارد بازارهای جهانی شود. یکی از مدیران سونی که به عنوان مدیر اجرایی تجارت موبایل این کمپانی فعالیت دارد ادعا کرده بود که کمپانی دلخواهش در حال بهبود مدل جدیدی از گوشی های هوشمند خود می باشد که با صفحه نمایش۴K  که از نوع پنل های اولد است؛ احتمال آن وجود دارد که ال ‌جی دیسپلی، پنل‌های اولدی که مورد نیاز کمپانی سونی است را تامین کند و در اختیار این کمپانی ژاپی قرار دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *