#


طرز تهیه کیک زعفرانی

کیک زعفرانی

کیک زعفرانی درمیان انواع کیک ها به دلیل داشتن زعفران، از لحاظ طعم و رنگ ظاهر بسیار فوق العاده می باشد. در این مطلب شما را با طرز تهیه این کیک خوشمزه همراه می کنیم. طرز تهیه کیک زعفرانی بسیار مشابه سایر کیک ها می باشد.

مواد لازم

آرد: دو پیمانه
شکر: یک و نیم پیمانه
تخم مرغ: چهار عدد
زعفران دم کرده: دو قاشق غذاخوری کمی بیشتر
شیر ولرم: نصف پیمانه
روغن: نصف پیمانه
بگینگ پودر: یک قاشق مربا خوری
وانیل: نصف قاشق مربا خوری

طرز تهیه

ابتدا تخم مرغ ها را هم زده و شکر را به آن اضافه می کنیم و هم زدن را ادامه می دهیم تا شکر نسبتا در تخم مرغ ها حل گردد.

پس از آن شیر ولرم، همراه با روغن و وانیل را به آن اضافه میکنیم( در اینجا می توانید از طعم دهنده های خوش عطری چون هل و پوست پرتقال رنده شده به دلخواه خود استفاده کنید) و هم می زنیم تا به خوبی مخلوط گردند.

سپس زعفران را با این مواد مخلوط کنیم. در این مرحله از طرز تهیه کیک زعفرانی, آرد و بگینک پودر را مخلوط کرده و به مواد دیگر اضافه می کنیم (بهتر است که مخلوط آرد و بکینگ پودر را سه بار الک کنید) و در حین اضافه کردن، مواد را کم کم هم میزنیم تا با آرد به خوبی مخلوط گردد.

توجه کنید که در این مرحله هم زدن زیاد موجب سفت شدن کیک می گردد. پس به اندازه هم بزنید. حالا قالب خود را با روغن کمی چرب کنید و مواد را در آن بریزید و داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

پس از ۴۰ الی ۴۵ دقیقه کیک شما آماده است. پس از سرد شدن و درآوردن از قالب، می توانید با استفاده از ایده های تزیین کیک خانگی تزیینات دلخواه خود را بر روی آن انجام دهید.

امیدوارم در این مطلب، دستور پخت کیک زعفرانی شما را به خوبی راهنمایی کرده باشد و از درست کردن کیک با زعفران  و خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

کیک زعفرانی
19 فوریه 2017 بدون نظر 1681 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *