#


طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

شیرینی ناپلئونی

شیرینی ناپلئونی نوعی شیرینی سه لایه با منشاء فرانسوی می باشد که عطر و طعم بی نظیری دارد و بسیار پرطرفدار است, در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با طرز تهیه شیرینی ناپلئونی در منزل با روش اصلی آشنا سازیم.

مواد لازم

خامه فرم گرفته : ۱ لیوان
خمیر هزارلا : ۱ ورق
پودر قند : به میزان لازم
پودر پسته : به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس روی سطح کار را آرد پاشی کنید و خمیر هزارلا را بر روی سطح کار قرار دهید.

سپس خمیر را به صورت مربع های ۱۰ سانتی متر در ۱۰ سانتی متر برش دهید.

در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی ناپلئونی در درون قالب فر کاغذ روغنی قرار دهید و سپس برش های خمیر را در درون سینی فر بچینید.

قالب فر را در درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها برشته و طلایی شوند.

سپس قالب فر را از درون فر بیرون آورید و با کمک چاقو هر خمیر را به دو قسمت برش بزنید.

بخش خشک روی خمیر ها را با نوک چاقو به خوبی بتراشید و در درون کاسه ای بریزید از تکه های خشک شیرینی می توانید برای روی شیرینی ناپلئونی نیز استفاده کنید.

در مرحله آخر روش پخت شیرینی ناپلئونی به صورت لایه لایه بین نان های شیرینی خامه فرم گرفته بریزید و آن ها را بر روی هم قرار دهید.

می توانید بر روی خامه مقداری پودر قند و خرده خمیر برشته نیز بریزید توجه داشته باشید که تعداد لایه های شیرینی به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد. بعد از اینکه لایه ها را بر روی هم قرار دهید بر روی لایه آخر باقی مانده خامه بریزید و سپس روی خامه را با کمک خرده های شیرینی برشته شده و پودر قند بپوشانید.

نکات طلایی برای پخت شیرینی ناپلئونی

اگر تصور می کنید که تکه های خشک تراشیده شده روی سطح شیرینی کم است می توانید اضافی خمیر های برش زده را در درون فر قرار دهید تا برشته شوند و سپس آن ها را با کمک دست خرد کنید.

توجه داشته باشید که برای طرز تهیه شیرینی ناپلئونی درجه حرارت فر نباید از ۱۸۰ درجه بیشتر باشد تا همه لایه های داخلی خمیر نیز به خوبی پخته شوند.

در طرز تهیه ناپلئونی، استفاده از خرده های خمیر برشته شده در بین لایه ها به انسجام بیشتر شیرینی کمک می کند.
این شیرینی را می توانید با خمیر یوفکا نیز تهیه کنید ولی خمیر هزارلا یکی از مناسب ترین خمیر ها برای تهیه این شیرینی است و اگر خودتان تمایل دارید این خمیر را در منزل تهیه کنید باید برای تهیه آن دقت لازم را به خرج دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

برای تهیه شیرینی ناپلئونی می توانید اندازه مربع های برش زده خمیر هزارلا را کمتر و یا بیشتر کنید.

بهتر است در بین لایه ها از پودر قند زیادی استفاده نکنید زیرا شیرینی ناپلئونی بیش از حد شیرین می شود.

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی به پایان رسید شما می توانید این شیرینی را با کمک پودر پسته و پودر قند تزیین کنید و سپس شیرینی را در درون یخچال قرار دهید تا به خوبی سرد شود.

شیرینی ناپلئونی
19 فوریه 2017 بدون نظر 2327 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *