#


آلن دلون برای دومین بار اعلام بازنشستگی کرد

آلن دلون
11 می 2017 بدون نظر 3747 بازدید

آلن دلون برای دومین بار اعلام بازنشستگی کرد

آلن دلون برای دومین بار اعلام بازنشستگی کرد

به گزارش از من بپرس، آلن دلون، ستاره فرانسوی سینمای جهان برای بار دوم اعلام کرد از دنیای سینما خداحافظی می کند.

آلن دلون بار اول 17 سال پیش نیز اعلام بازنشستگی کرده بود که هشت سال دوام آورد.

دلون در سال 2008 با بازی در فیلم آستریکس در بازی‌های المپیک، در تصمیمش تجدید نظر کرد. او در آن زمان گفت که تنها یک آدم احمق تصمیمش را عوض نمی کند!!

به خاطر همین اظهار نظر است که وی اعلام کرده این بار تصمیمش قطعی است و تغییر نخواهد کرد. البته آلن دلون تبصره ای برای این کار در نظر گرفته و گفته: تنها در یک فیلم دیگر بازی می کنم و آن فیلمی است که قرار است پاتریس لوکنت کارگردانی اش کند.

آلن دلون همچنین گفت که این پایان دوران کاری او در سینما خواهد بود و نه پایان زندگی اش.

آلن دلون، ستاره مادرزاد

این بازیگر 81 ساله در سال 1957 با فیلم وقتی زنی دخالت می کند وارد دنیای بازیگری شد. بازیگری که به واسطه ظاهر به شدت جذابش خیلی زود رشد کرد و به مقام یک ستاره رسید.

دلون اما توانست با حضور در فیلم هایی از کارگردانان صاحب نام جهان وجهه هنری کارش را نیز ارتقا ببخشد.

دلون با فیلم ظهر بنفش که اقتباسی از رمان مشهور آقای ریپلی با استعداد بود با رنه کلمان، کارگردان نام آشنای فرانسوی همکاری کرد. ظهر بنفش که در سال 1960 ساخته شد، بهترین فیلم در میان اقتباس هایی است که از کار پاتریشیا های اسمیت تا کنون صورت گرفته است.

دو سال بعد یعنی در سال 1962 آلن دلون همراه با مونیکا ویتی در کسوف بازی کرد. این فیلم را میکل آنجلو آنتونیونی، یکی از قله های رفیع سینمای مدرن ساخته است. کسوف یک از اضلاع سه گانه ای است که با شب و ماجرا تکمیل می شود.

آلن دلون در فیلم فرمان گمشده با آنتونی کوئین و کلودیا کاردیناله هم بازی شد. این فیلم جنگی محصول کشور آمریکا است و مارک رابسون آن را کارگردانی کرده است. رابسون که بیشتر به عنوان تدوینگر تحسین شده، کارگدان فیلم معروف هفتمین قربانی نیز هست.

همکاری با ژان پیر ملویل

دایره سرخ

دایره سرخ

یک سال بعد از این فیلم آلن دلون در فیلم سامورایی با ژان پیر ملویل در فیلم سامورایی همکاری کرد. این فیلم را بیشتر منتقدان و سینما دوستان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما می دانند. فیلمی سرد و عجیب که انگار برای دلون نوشته شده است، در حالی که او کار خاصی در فیلم انجام نمی دهد!!

همکاری آلن دلون با ملویل در دو فیلم دیگر نیز تکرار شد. در دایره سرخ او در کنار جان ماریا ولونته و ایو مونتان سارقینی هستند که در دایره محتوم فرار و مرگ دست و پا می زنند.

در پلیس آلن دلون این بار نقش پلیس را بازی می کند. نقشی که شاید وجهه ای کنایی نیز داشته باشد. زیرا دلون در دو فیلم قبلی ملویل در نقش سارق و قاتل ظاهر شده بود. در پلیس او مانند جنایت کاران شب ها بیدار است و در تلاش است تا نظم را به خیابان های پاریس برگرداند. هر چند شاید در پایان این سارقین باشند که در ذهن مختاطب باقی می ماند. البته از ملویل جز از این نمی توان انتظار داشت!!

حضور در پروژه های بین المللی

آلن دلون و ژان گابن

آلن دلون و ژان گابن

آلن دلون را به واسطه حضور در فیلم هایی از کشورهای دیگر بازیگری بین المللی می شناسند. علاوه بر فرمان گم شده  و کسوف که ذکرشان رفت، فیلم های تهران 43، محصول شوروی، سوئیس و فرانسه، زورو محصول ایتالیا و فرانسه، کنکورد فرودگاه 79 و عقرب محصول آمریکا از ذاین دسته آثار هستند.

آلن دلون در کنار بازیگران بزرگی مانند ژان گابن، برت لنکستر، آنتونی کوئین و ئتوشیرو میفونه نیز بازی کرده است.

با چنین سابقه ای او اعلام کرده است که به پایان دوران کاریش در سینما رسیدهريال تصمیمی که امیدواریم دوباره تغییر کند!!

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها برچسب‌ها:
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *