#


مرد کوچک ژاپنی به نام ای کی یو سان

1 اکتبر 2017 بدون نظر 7235 بازدید

مرد کوچک ژاپنی به نام ای کی یو سان

مرد کوچک ژاپنی به نام ای کی یو سان 

ای کی یو سان یکی از کارتون هایی است که اکثر بچه های دهه شست آن را دوست دارند.این کارتون برعکس کارتون هایی که توسط کمپانی ژاپنی ساخته شده است شخصیتش غربی نیست. و چهره هایی همانند شرقی ها به کار برده اند. این بچه تلاش می کند تا فکر منطقی و صبر داشتن در مشکلات را در بین این کارتون یاد دهد. ای کی یو سان دانش آموزی بود متفکر و کچل که برای دست یابی به حل مشکلات از راه های منطقی استفاده می کرد. این بچه توانسته است که مشکلاتی که غیر قابل حل هستند را نیز حل کند. او برای فکر کردن ابتدا مینشیند و بعد دست های خود را بالای سرش می چرخاند و چهار زانو می نشیند تا فکر کند. بعد از کمی فکر کردن جواب را می یابد.

ای کی یو سان مادری درد که او را بسیار دوست می دارد.اگر به دیالوگ های این مادر و پسر داخل این فیلم توجه کنید به این پی خواهید برد که هیچو قت آن ها به یکدیگر بی احترامی نخواهند کرد. این نکات باعث می شود که  برای بچه های دهه شست آموزنده باشد. در کنار شخصیت پردازی ها دوبله ی زیبا، روایت داستان متفاوت است.که در هر قسمت توانسته خاطرات خوبی را برای بچه های دهه 60 و جوانان نسل امروزی به جا بگذارد. ای کی یو سان در بین سال های 75و 82میلادی در 296 قسمت به وسیله ی استودیوی Toie Aanimation ژاپن و به کارگردانی هیدئو فوروساوا تولید شد. داستان ای کی یو سان را از زندگی راهبی بودایی به نام ایکیو که اقامت او در معبد Ankoku ژاپن بود الهام گرفته اند.

این کارتون را در شبکه های مختلف تلویزیونی نشان داده اند و با هر نشان دادن کودکان و نوجوانان استقبال خوبی از آن کرده اند. در ایران بیش از هفتاد قسمت این کارتون دوبله و پخش شد. یاسونوری ایشی و یوشینوری کانادا انیماتورهای این کارتون جالب و جذاب بودند. که تولید این کارتون توسط تکنیک سل انیمیشن صورت می گیرد.

بعضی از قسمت های این کارتون به شکل دو یا سه بخش کوچک استکه یکی در میان از تکنینک عروسکی جدا می شود. ای کی یوسان در یک معبد مشغول به کار است و ما همیشه شاهد این بوده ایم که او در حال عبادت و درس خواندن و تفکر است. هوش و ذکاوتی که ای کی یو سان دارد در معبد برای همه اثبات شده است و اکثر مردم مسائل سخت زندگی شان را در اختیار او می گذارند تا بتواند راه حلی به آن ها بدهد. ولی او هم چنان به تلاش خود برای داشتن چهره ای موفق، سخت کوش و کمک حال دیگران ادامه می دهد. ای کی یو سان با دوستان خود به هرجا که بخواهند می توانند بروند و از آن ها مراقبت و محاظت می کند.

در این کارتون رفتار و نزاکتی که ژاپنی ها دارند را، ژاپنی ها به تمام کودکان دنیا آموزش می دهد. ای کی یو سان به ما یاد داشته است که با فکر منطقی می توانید درست رفتار کنید و صبور باشید و با بسیاری از مشکلات رو به رو شویم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *