#


گردن و قفسه سینه

گردن و قفسه سینه
2 مارس 2017 بدون نظر 891 بازدید

گردن و قفسه سینه

No votes yet.
Please wait...

گردن

از کودکان بخواهید گردن خود را به سمت راست و چپ حرکت دهند. به انها بگویید که مهره های گردن جزء ستون فقرات محسوب می شود و تیکه گاه خوبی برای وزن بدن و سر می باشد. ستون فقرات به خم و راست شدن و چرخیدن سر وتنه کمک می کند. ستون فقرات از نزدیک گلو مری و نای که محل عبور غذا و هوا می باشد نیز می گذرد.

نکات بهداشتی و ایمنی:

به کودکان بگویید که مراقبت از گردن بسیار مهم است وسبب مراقبت از ستون فقرات و شاهرگ اصلی بدن می شود. برای کودکان توضیح دهید که شباهت پیام رسانی سلول های عصبی موجود در ستون فقرات به مغذ مانند پیام رساندن از طریق تلفن می باشد.

قفسه ی سینه و شکم

از کودکان بخواهید تا پیش بند « اعضای بدن » را به تن کنند و در روی پیش بند به جای قلب، شش، معده و روده که مشخص شده است توجه کنند. قلب در سمت چپ سینه قرار دارد. اندازه ی قلب هر کس به اندازه ی « مشت بسته ی خودش » می باشد.

کودکان بدانند که قلب مرکز تصفیه خون است و خون کثیف را به تمیز تبدیل می کند و مواد غذایی و اکسیژن از طریق خون به بدن می رسد. معده، کیسه ی کوچکی است که غذا وارد ان می شود . در معده غذا خورد شده و هضم می گردد. روده ی کوچک که بیشترین بخش شکم را اشغال کرده برای هضم غذاست.

روده ی بزرگ غذاهایی که قابل هضم نیستند را وارد راست روده کرده و دفع می کند. به کودکان بگویید و از طریق مولاژ نشان دهید که در شش ها هوایی تنفس می کنیم وارد بدن می شود و سپس مواد زائد گرفته شده و هوای خوب وارد می شود.

نکات بهداشتی و ایمنی:

برای سالم بودن اعضای داخلی باید از شیر ، سبزیجات، گوشت، تخم مرغ و سایر مواد مفید استفاده کنید. از سالم بودن مواد غذایی مطمئن باشید. در صورت احساس ناراحتی به پزشک مراجعه کنید و دستورات او را اجرا کنید.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *